Begindatum:
20 okt 2025Einddatum:
30 sept 2026Uren per week:
8 - 16Publicatiedatum:
19 aug 2025De provincie Gelderland heeft als wegbeheerder van 1160 kilometer provinciale weg de wettelijke taak en de verantwoordelijkheid om te zorgen voor een goed beheer en onderhoud van de wegen en alles wat nog meer binnen ons eigendom valt. De afdeling Beheer & Onderhoud zorgt ervoor dat het provinciaal wegennet optimaal kan worden benut met inzet van innovatieve technieken en het realiseren van duurzame oplossingen.
In de provincie Gelderland worden door diverse aannemers onderhouds- en herstelwerkzaamheden uitgevoerd aan de openbare verlichtingsinstallaties (OVL) en de pompinstallaties. De werkzaamheden worden uitgevoerd conform de contractuele afspraken, volgend uit aanbestedingen op basis van bestekken. De contractwaarde per jaar betreft voor de aannemers een omzet van circa 2 miljoen euro. De werkzaamheden van de directievoerder zullen bestaan uit het begeleiden van de andere directievoerders ETI en het voeren van directie op de onderhoudscontracten voor de OVL en de pompinstallaties bij provincie Gelderland. De directievoerder begeleidt en controleert namens de provincie de werkzaamheden van de aannemer en verzorgt de administratieve afhandeling. In deze is de directievoerder ook de rechterhand van de projectleider, waarbij de directievoerder de dagelijkse gang van zaken in de gaten houdt.
De directievoerder moet beschikken over / door het detachteringsbureau worden voorzien van:
veiligheidsschoenen (klasse S3);
mobiele telefoon met camera;
tablet voorzien van E form APP en mobiel internet in verband met opname van werk buiten;
rijbewijs en auto, welke voorzien is van de juiste signaleringen om veilig en volgens de normen langs de provinciale weg te kunnen parkeren;
De provincie zal voorzien in een veiligheidsjas/-vest met provinciaal logo. Overige persoonlijke beschermingsmiddelen worden in overleg geleverd.
Voornaamste taken van de directievoerder:
bereidt de deelopdrachten voor betreffende het oplossen van storingen en het uitvoeren van modificaties, naar behoefte in samenwerking met de werkvoorbereider en specialisten;
geeft deelopdrachten aan de aannemer en controleert de voortgang hiervan;
levert met de aannemer de gerealiseerde deelopdrachten op, in samenwerking met de toezichthouder;
controleert de aannemer op een correcte uitvoering in relatie met de besteks-eisen, plan van aanpak (EMVI) en risicodossier;
coördineert de werkzaamheden van alle bij de uitvoering betrokken partijen/stakeholders en informeert deze;
initieert en voert regelmatig werkoverleg met de aannemer;
beoordeelt en controleert de door de aannemer ingediende termijnstaten en declaraties;
beoordeelt en controleert de door de aannemer verstrekte werk- en revisie tekeningen en mutatiegegevens areaal;
bereidt de bouwvergaderingen voor en ondersteunt de projectleider hierin;
stuurt de toezichthouder aan voor controle op de werkzaamheden van de aannemer in relatie tot installatievoorschriften, (verkeers)veiligheid en technisch inhoudelijke beoordeling van deze werkzaamheden;
begeleidt van de andere directievoerders op het vlak van administratieve handelingen en organisatie.
Voornaamste verantwoordelijkheden van de directievoerder:
Is verantwoordelijk voor de dagelijkse begeleiding van de aannemer in het kader van voorbereiding, realisatie en controle;
Draagt zorg voor de realisatie van dit bestek binnen de kaders van tijd en geld;
Neemt, binnen de kaders van het bestek betreffende tijd en geld, zelfstandig beslissingen over zaken die de voortgang van het project kunnen belemmeren;
Is verantwoordelijk voor een correcte projectadministratie qua inhoud en vorm, die overeenkomt met de standaarden binnen de provincie Gelderland;
Is verantwoordelijk voor het correct (en tijdig) bij (laten) houden van areaalmutaties en het bijbehorende beheerssysteem;
Is verantwoordelijk voor het veilig laten uitvoeren van de werkzaamheden (ARBO, veiligheid);
Is verantwoordelijk (in samenwerking met de aannemer) voor afstemming van de tijdelijke verkeersmaatregelen met wegbeheerders (gemeente, rijk, hulpdiensten etc. ) en de communicatie hierover.
Beschikbaarheidseis
Kandidaat is inzetbaar vanaf 20 oktober 2025 tot en met 30 september 2026 voor 16 uur per week (2 x 8 uur). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 maal een periode van 12 maanden.
Afhankelijk van de beschikbaarheid van kandidaat, is een gefaseerde start en/of latere startdatum mogelijk, mits kandidaat uiterlijk 3 november 2025 inzetbaar is voor 16 uur per week (2 x 8 uur).
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
CV-eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria kwaliteit gegeven toelichting.
U dient in het CV of in een bijlage op alle eisen en gunningscriteria kwaliteit een toelichting (antwoord/beschrijving) te geven waarmee u aantoont dat u, of de door u aangeboden kandidaat, aan de eis of het gunningscriterium kwaliteit voldoet.
Het aangeboden uurtarief ligt tussen minimaal 80 per uur en maximaal 110 per uur, inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kandidaat beschikt aantoonbaar over een afgeronde HBO opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek of een afgeronde gelijkwaardige opleiding, aangevuld met minimaal 5 jaar relevante werkervaring of een afgeronde MBO-4 opleiding Civiele Techniek of Elektrotechniek of een afgeronde gelijkwaardig opleiding, aangevuld met minimaal 10 jaar relevante werkervaring.
Benoem de naam van het opleidingsinstituut, de plaats, de studierichting en het jaar waarin het diploma is behaald. Indien een gelijkwaardige opleiding/studierichting graag aantonen waarom deze richting vergelijkbaar is met Civiele Techniek of Elektrotechniek. Tevens graag de relevante werkervaring beschrijven.
Kandidaat beschikt aantoonbaar over een geldig VCA-VOL certificaat EN over een CROW96B certificaat (bewijs van deelname) of vergelijkbaar (bijvoorbeeld BRL9101). Het CROW 96B certificaat of vergelijkbaar is geldig tijdens de gehele duur van de opdracht (tenminste tot en met 30 september 2026).
Benoem de namen van het cursus- of opleidingsinstituut, de plaats en het jaar waarin de certificaten zijn behaald.
Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar ervaring (opgedaan in de periode 2015 - heden) in de functie van directievoerder en/of projectleider met onderhouds contracten en projecten in de infratechniek, uitgevoerd op- of langs provinciale- of rijks-wegen of gemeenten. De relevantie van de werkervaring moet blijken uit het type onderhoudscontracten/projecten en de inhoudelijke rol in die projecten die aansluiten bij de voor deze functie omschreven taken en verantwoordelijkheden.
Benoem en beschrijf concreet (geen abstracte termen) in uw toelichting de ervaring waaruit blijkt dat u aan deze eis van minimaal 5 jaar ervaring voldoet. Graag specifiek het type onderhoudscontract/project beschrijven en de inhoudelijke rol van kandidaat in die contracten/projecten.
Wens 1 (50 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat heeft voor tenminste 3 onderhoudscontracten/bestekken als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (50 punten)
Kandidaat heeft voor 2 onderhoudscontracten/bestekken als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (30 punten)
Kandidaat heeft voor 1 onderhoudscontract/bestek als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (20 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring als directievoerder voor onderhoudscontracten/bestekken voor provincies en/of gemeenten, waarin sprake is van veel mutaties en afhandeling van storingen (0 punten)
Wens 2 (30 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring als directievoerder van onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties, uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat heeft voor tenminste 3 onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (30 punten)
Kandidaat heeft voor 2 onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (20 punten)
Kandidaat heeft voor 1 onderhoudscontract/bestek gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (10 punten)
Kandidaat heeft geen onderhoudscontracten/bestekken gerelateerd aan elektrotechnische installaties als directievoerder werkzaamheden uitgevoerd voor provincies en/of gemeenten (0 punten)
Wens 3 (20 punten)
Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie, aan te tonen met praktijkvoorbeelden.
Kandidaat kan tenminste 3 onderhoudscontracten beschrijven waaruit ervaring blijkt met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (20 punten)
Kandidaat 2 onderhoudscontracten beschrijven waaruit ervaring blijkt met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (15 punten)
Kandidaat 1 onderhoudscontract beschrijven waaruit ervaring blijkt met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (10 punten)
Kandidaat heeft geen ervaring met IBIS bestekadministratie en RAW besteksystematiek in combinatie met financiële projectadministratie (0 punten)
Beoordeling
Provincie Gelderland beoordeelt de cv’s van de kandidaten. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden beoordeeld op de gunningscriteria kwaliteit. De 3 kandidaten die het beste scoren op de gunningscriteria kwaliteit komen in aanmerking voor een interview. Bij gelijke score op de gunningscriteria kwaliteit is het uurtarief doorslaggevend voor de ranking.
Tijdens het interview worden de volgende persoonlijke competenties getoetst:
Resultaat- en oplossingsgerichtheid: Je formuleert doelstellingen helder, concreet en meetbaar en maakt duidelijke afspraken. Je houdt zicht op de voortgang, rapporteert en informeert daarover. Je denkt vooruit. Je spant je actief in om concrete resultaten en/of doelstellingen te halen. Bij tegenslagen geef je niet op en houd je de uitgezette lijn voor ogen.
Flexibel gedrag: Je speelt makkelijk in op veranderende omstandigheden en past je gedrag daaraan aan. Hierbij houd je de projectdoelen in beeld.
Gestructureerd werken en denken (analytisch vermogen): In je voorbereiding en communicatie geef je blijk van een gestructureerde denk- en werkwijze. Dit komt tot uiting in hoe je zaken vormgeeft en met structuur overdraagt aan projectdeelnemers en stakeholders.
Communicatieve vaardigheden: Je bent in staat tot het overdragen en ontvangen van boodschappen in woord, geschrift en/of non-verbaal. Met als resultaat dat de boodschappen ook begrepen worden en bij ontvangst tot de juiste vervolgreacties leiden.
Zorg voor kwaliteit: Je hanteert hoge kwaliteitsnormen voor doelstellingen, processen en resultaten en streeft naar voortdurende verbetering.
Kandidaat wordt per competentie beoordeeld. Indien kandidaat aan de competentie voldoet, krijgt kandidaat de daarvoor genoemde punten.
Bij elke competentie worden de volgende beoordelingsopties aangehouden:
Voldoet (nagenoeg) volledig aan competentie - 10 punten
Voldoet voldoende aan competentie - 5 punten
Voldoet onvoldoende aan competentie - 0 punten
In totaal zijn er vijf (5) competenties. Kandidaat kan op deze vraag daardoor maximaal 50 punten scoren.
Kandidaat dient minimaal een score van 25 punten te behalen op alle competenties. Indien kandidaat minder dan 25 punten behaalt, zal provincie Gelderland kandidaat uitsluiten van gunning van de opdracht.
Opdrachtgever provincie Gelderland
Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en veilig te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals bijvoorbeeld energietransitie, woningbouw, mobiliteit, natuur of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
De interviews vinden plaats op maandag 6 oktober 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 1 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. Als kandidaat niet beschikbaar is op de aangegeven datum/data, dient kandidaat dat in het kader van de Nota van Inlichtingen of bij het indienen van zijn offerte expliciet aan te geven. Indien kandidaat conform het hiervoor gestelde heeft aangegeven niet aanwezig te kunnen zijn op de datum/data waarop het interview zal plaatsvinden, zal in onderling overleg bepaald worden, wanneer het interview met deze kandidaat wel zal kunnen plaatsvinden. In ieder geval dient het interview op een zodanige datum plaats te vinden, dat de datum waarop de werkzaamheden moeten starten niet moet worden uitgesteld. De interviews worden uitgevoerd door minimaal 2 medewerkers van provincie Gelderland. Deze personen beoordelen elke kandidaat op gelijke wijze op basis van de genoemde competenties. De beoordeling van het interview leidt tot de ranking die bepaalt welke leverancier in aanmerking komt voor voorlopige gunning van de opdracht.
Overige Informatie
Door het indienen van uw offerte gaat leverancier zonder voorbehoud akkoord met de Algemene Inkoopvoorwaarden (AIV) Gelderland 2023 voor leveringen en diensten. De AIV Gelderland 2023 zijn te raadplegen op gelderland.nl/inkoopvoorwaarden.
Provincie Gelderland zal een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Vanuit de externe partij wordt er een VOG link verstrekt na gunning. Indien leverancier personeel ter beschikking stelt, staat leverancier in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Provincie Gelderland faciliteert aan leverancier een provinciale laptop, die eigendom is van de provincie en die ook beheerd wordt door de provincie. Dit om te voldoen aan wettelijke verplichtingen op het gebied van informatieveiligheid. Provincie Gelderland beschikt verder over voldoende kantoorvoorzieningen waar leverancier gebruik van kan maken.
Kandidaat is de afgelopen twee jaar niet in loondienst geweest van provincie Gelderland om een draaideurconstructie te voorkomen.
Bij gunning dient er een UEA formulier te worden ingevuld.
Let op:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de provincie Gelderland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Provincie Gelderland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).