Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2025Uren per week:
16 tot 20Publicatiedatum:
19 dec 2024Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Opdracht
Als projectmedewerker voer je de regie op de uitvoering van de opvang van vluchtelingen/Oekraïners. Je voert intakegesprekken met de vluchtelingen in samenwerking met maatschappelijke organisaties op het gebied van werk en inkomen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor deze doelgroep. Je hebt contact met de collega’s van de afdeling BRP (Basisregistratie persoonsgegevens) over BOS, vestigen en verhuizen.
Concreet houdt dit het volgende in;
Je voert een eerste gesprek met de doelgroep en helpt ze met invullen van het inlichtingenformulier BSN en het aanvragen van een bankrekening.
Je beoordeelt aanvragen leefgeldregelingen en voert intakegesprekken. Je hebt daarbij oog voor de participatiemogelijkheden van de cliënt en probeert deze conform de regelgeving zo goed mogelijk te adviseren.
Je beheert zelfstandig een caseload en bent daarin verantwoordelijk voor alle voorkomende zaken.
Je verwerkt en registreert mutaties, zoals verhuizen, beëindigingen en terugvorderingen.
Je beoordeelt maandelijks of verstrekking van de leefgeldregeling rechtmatig zijn geweest.
Je informeert de doelgroep over allerlei voorzieningen die zijn opengesteld voor vluchtelinge, zoals de Rotterdampas, sport- en cultuurfonds, kinderbijlage, kindgebondenbudget en kinderopvangtoeslag.
Je signaleert belemmeringen of ondersteuningsvragen op andere gebieden in het Sociaal Domein en bent intermediair naar andere (hulpverlenende) instellingen indien financiële, sociale en/of psychische problemen van de client daar aanleiding toe geeft.
Je hebt intensief contact met cliënten om te ondersteunen bij zelfredzaamheid.
Je adviseert over arbeidscontracten en neemt waar nodig contact met de werkgever.
Je adviseert cliënten bij einde arbeid over voorliggende voorzieningen zoals WW uitkering en ziektewet.
Je informeert cliënten over hun verblijfstatus en beperkingen rondom medische zorg.
Je organiseert en presenteert voorlichtingsavonden voor werkgevers, vrijwilligers, cliënten en andere betrokkenen.
Je neemt deel aan regionaal overleg over de leefgeldregeling en andere zaken rondom Oekraïne.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
3. De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
4. Beschikbaar per 6 januari 2025 voor 16 tot 20 uur per week;
5. Een maximaal uurtarief van € 80,- excl. btw en incl Fee de externe partij en reiskosten woon/werkverkeer;
6. Minimaal 1 jaar werkervaring als Consulent Oekraïne in de afgelopen 3 jaar binnen een gemeente;
7. Aantoonbare werkervaring met doen van verander voorstellen en het inrichten van werkprocessen op het gebied van nieuwe Regeling opvang ontheemden Oekraïne;
Gunningscriteria (weging)
8. Minimaal 6 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Klantmanager werk & inkomen binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met doen van verander voorstellen en het inrichten van werkprocessen op het gebied van nieuwe Regeling opvang ontheemden Oekraïne (30 punten);
10. Minimaal 2 afgeronde verdiepende opleidingen/ cursussen op het gebied van Participatie, Werk & Inkomen (15 punten);
11. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Suite, Civision en Key2burgerzaken (20 punten).
Competenties
- Plannen en organiseren;
- Klantgericht;
- Resultaatgericht;
- Flexibiliteit;
- Samenwerkingsgericht;
- Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift).
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland in week 2. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 december bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
‘Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’