Project Inkoopadviseur

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 24-32 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

28 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

  • Begeleiden en uitvoeren van nader concreet te bepalen Europese openbare en niet-openbare aanbestedingen. Op de planning staan o.a.:

    • Verduurzamingsonderzoek Vastgoed

    • Beschoeiingenonderhoud

    • Raamovereenkomst tijdelijke huisvesting/units (strategische ROK)

    • Reconstructie Oranjebuurt West Benthuizen

  • Reconstructie Barendstraat, Dorpstraat en BootstraatIn onderling overleg kunnen aanbestedingen alsnog gewisseld worden.

  • Adviseren van projectteams over de te volgen aanbestedingsstrategie en het naleven van de Aanbestedingswet en het Inkoop- en aanbestedingsbeleid.

  • Het operationaliseren van deelprojecten in het kader van de herpositionering van inkoopfunctie bij de gemeente.

  • De begeleiding en verdere opleiding van nieuwe inkoopadviseurs in dienst bij de gemeente tot volwaardige inkoopadviseurs.

Je brengt zaken in beweging en kunt moeiteloos schakelen in beïnvloedingsstijlen om je doel te bereiken. Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden en bent daarbij een stevige gesprekspartner op de verschillende (strategische) niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

Eisen

  1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  2. Maximaal uurtarief van € 110,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer;

  3. Aantoonbare werkervaring in advisering aangaande (Europees) inkopen en aanbesteden binnen een politiek-bestuurlijke organisatie;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Afgeronde opleidingen op het gebied van inkoop en (Europees) aanbesteden zoals NEVI 2 en/of verdiepende/gevorderde opleidingen aanbestedingsrecht (30 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar binnen een 100.000+ gemeente (30 punten);

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur binnen het fysieke domein (15 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het gebruik van het digitale inkoopplatform Mercell (10 punten);

  5. Aantoonbare ervaring met het uitvoeren, begeleiden of adviseren over projecten rondom de professionalisering van de inkoopfunctie van een overheidsorganisatie (15 punten)

Competenties

  • Schriftelijke en mondelinge communicatief vaardig;

  • Flexibel;

  • Klantgericht;

  • Resultaatgericht;

  • Analytisch;

Organisatie en team

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

De opdracht wordt vervuld vanuit uit Team Juridische Zaken en Inkoop - Ruimte. Het team zorgt vanuit voor integrale JZI-advisering op het gebied van contracten, aansprakelijkstellingen, verzekeringen, aanbestedingen en het fysieke domein, waaronder handhaving en veiligheid.

Team
Het Team Juridische Zaken & Inkoop (verder: JZI) maakt onderdeel van de directie Bedrijfsvoering. Deze directie heeft een kader stellende en adviserende rol richting de vakteams in de verschillende domeinen van de gemeente. Het team Inkoop begeleidt nationale en Europese aanbestedingen en. Het team is in transitie en er vindt een herpositionering van de Inkoopfunctie plaats.

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 juli 2025  tussen 14.00 uur en 16.00 uur donderdag 10 juli 2025 tussen 14.00 en 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli  bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Deze dagen zijn flexibel én hybride in te delen over het aantal gevraagde uren.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.