Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Organisatieadviseur samenwerkingsmodel bedrijfsvoering

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 12 dagen
Geen maximum 20 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 jul 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

28 jun 2025

Omschrijving

Opdracht samenwerkingsmodel bedrijfsvoering

Achtergrond en aanleiding

In het najaar van 2024 hebben collegas in het ontwerpatelier ondersteuning bedrijfsvoering gewerkt aan een advies aan het MT om te komen tot een manier van organiseren waarbij doelmatig en doeltreffend ondersteuning op bedrijfsvoering wordt verleend aan de afdelingen (in onze organisatie themas genoemd), waarbij recht wordt gedaan aan de integrale verantwoordelijkheid van de themas binnen de vastgestelde kwaliteitseisen. De aanleiding voor het atelier ondersteuning op de bedrijfsvoering is: Onduidelijkheid over wat er wel/niet gedaan wordt door de bedrijfsvoering teamWederzijdse mismatch en onduidelijkheden in geboden dienstverlening en behoeften en in verwachtingen wat ieders bijdrage hieraan is.Wrijving in onderlinge samenwerking (houding en gedrag) tussen bedrijfsvoering en primair proces en het niet volgen van de gemaakte afspraken over dienstverlening en taakverdeling. We zijn toe aan een volgende stap in de professionalisering en kwaliteit van de bedrijfsvoering. Het ontwerpteam is in de ateliersessies gekomen tot een concept samenwerkingsmodel bedrijfsvoering. Dit model is op hoofdlijnen en bevat uitgangspunten voor samenwerking en een beschrijving van de vier bedrijfsvoeringsrollen. Het advies van het ontwerpteam is om dit samenwerkingsmodel te concretiseren, implementeren en evalueren.

Doelstelling

Uitwerken en implementeren van het concept samenwerkingsmodel bedrijfsvoering dat duidelijkheid geeft over wat er van bedrijfsvoering verwacht kan worden en wat bedrijfsvoering van haar afnemers en opdrachtgevers mag verwachten door concrete afspraken per bedrijfsvoeringstaak over welke taken waar uitgevoerd worden en onder welke voorwaarden. Dit moet leiden tot duidelijkheid, wederzijds begrip en een efficient en effectief werkende bedrijfsvoering die optimaal bijdraagt aan het realiseren van de doelstellingen van de organisatie.

Aanpak

Sluit aan op onze visie, missie, manier van werken en besturingsfilosofie.Incrementeel: stapsgewijs op basis van wat er nodig is om het doel te bereiken.

Eisen

  • Ervaring met gemeenten/overheid
  • Ervaring met het inrichten van dienstverlening in bedrijfsvoering
  • In staat om verbinding tot stand te brengen
  • Ervaring met het doorvoeren van veranderingen
  • Weet draagvlak te organiseren

Wensen en competenties

Wensen

  • Senior (project)manager/ adviseur

Competenties

    Organisatie en team

    Niet bekend

    Gespreksinformatie

    Niet bekend

    Overige informatie

    Benodigd aantal professionals:

    Niet bekend

    Meer informatie
    Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
    Help
    Contact
    Help
    Hoe werkt het?
    Veelgestelde vragen
    Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
    Opdracht Adviseur Nina de Jong
    Nina de Jong
    Opdracht Adviseur
    Senior Adviseur Ernst Schoneveld
    Ernst Schoneveld
    Senior Adviseur