Senior beheerder ICT

Chevalleraustraat 2, 7731 EE Ommen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 28- 36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

28- 36

Publicatiedatum:

18 mrt 2025

Organisatie
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners.  Al onze collega’s werken vanuit een brede rol die kan veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Daarbij hebben we veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid om de klus te klaren. Dit vraagt ook om zelfstandig te kunnen werken als het nodig is. Onze organisatie bestaat uit 4 clusters.

Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coached bij de uitvoering van de taken.

Omschrijving van de opdracht
Je houdt je bezig met taken op het gebied van applicatiebeheer, functioneel beheer, technisch beheer en het oppakken van (kleine) ict projecten.  De opdracht staat tijdelijk uit en geldt als overbruggingsperiode totdat we een collega op de vacante plek hebben gevonden . 

Een belangrijk deel van de rol bestaat uit applicatiebeheer en functioneel beheer. Omdat bijna alle applicaties zijn ondergebracht bij de leveranciers of bij de ICT dienstverlener SSC-ONS, en daarnaast veel uitvoeringstaken zijn uitbesteed, zoeken we voor onze eigen applicaties een generieke applicatie- en functioneel beheerder. Je voert het beheer uit over verschillende applicaties. Tevens pak je kleine ICT projecten op op het moment dat ze zich voordoen.  Voor de gegevensdistributie ben jij tevens de gegevensbeheerder. Daarnaast vertaal je ontwikkelingen en gebruikerswensen naar concrete voorstellen en zorg je mede ervoor dat deze ook geimplementeerd worden. Samen met je collega beheer je de applicaties die we wel in eigen beheer houden en ben je de schakel tussen de organisatie en leveranciers en  onze samenwerkingspartners (onder andere SSC-ONS) en voor het doorgeven en verhelpen van technische verstoringen. Verder richt je je op het beheer van de gegevensmagazijn zodat gegevens op de juiste manier gedeeld worden binnen de eigen organisatie. 

Achtergrond
Vanaf dit jaar werken we samen met SSC-ONS op het gebied van ICT. De afgelopen periode heeft in het teken gestaan van de ICT overdracht naar SSC-ONS. We bouwen nu verder aan de interne ICT organisatie.  We starten binnenkort een reguliere werving voor deze rol. Tot die tijd werken we met tijdelijke invulling.

Wie ben jij: Je hebt tenminste 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van een applicatiebeheer en functioneel beheer. Je hebt ook affiniteit met technisch beheer. Je beschikt over een relevante ICT opleiding op MBO niveau aangevuld met cursussen op het gebied van applicatiebeheer en functioneel beheer. 

De rol vraagt van jou om op onderzoek uit te gaan, goed de vraag te analyseren, te luisteren naar de behoeften, samen te werken en vooral ook gewoon door te doen. Je overziet het brede ICT domein en kunt deze plaatsen in het perspectief van Ommen. Naast samenwerken ben je ook goed in staat om zelfstandig te werken. Je bent op de hoogte van relevante ICT ontwikkelingen en je bent meer een generalist dan een specialist. 

Hybride werken is in overleg mogelijk, maar wel wenselijk dat de kandidaat het merendeel van de  week op kantoor in Ommen kan werken.  

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Aantoonbare afgeronde mbo niveau 4 in de richting van informatica / ict;

  2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beheerder ict;

  3. Aantoonbare afgeronde cursus applicatiebeheer;

  4. Aantoonbare afgeronde cursus functioneel beheerder;

  5. Beschikbaar voor minimaal 28 uur en maximaal 36 uur gedurende de duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingen.

Selectiecriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beheerder ict binnen een gemeentelijke instelling (30 punten);

  2. Beschikbaar voor 3 dagen werken op kantoor in Ommen (20 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring in  de afgelopen 5 jaar met het beheren van applicaties (35 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met  technisch beheer (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het beheer van de gegevensmagazijn (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (5 punten).

Competenties

  • Sterke analytische en probleemoplossende vaardigheden;

  • Goede communicatieve vaardigheden en het vermogen om effectief samen te werken;

  • Onderzoek uit te gaan, goed de vraag te analyseren, te luisteren naar de behoeften, samen te werken en vooral ook gewoon door te doen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag tot en met vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 28 maart 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 27 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteits- en Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.