Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

ServiceNow DevOps Engineer

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 4 dagen
100 32 - 40 Gelderland

Begindatum:

26 mei 2025

Einddatum:

30 apr 2026

Uren per week:

32 - 40

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving van de opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

De uitvoering van de interne bedrijfsprocessen van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door geautomatiseerde informatiesystemen en gegevensbestanden. Ook de dienstverlening aan de klanten van het Kadaster wordt in grote mate ondersteund door systemen die digitale producten en diensten leveren. Binnen de directie BOI (Beheer en Ontwikkeling IT) bevindt zich de afdeling Support en Projecten. Een van de teams binnen deze afdeling levert de ESM (Enterprise Service Management) dienst. Voor deze dienst maken we gebruik van het ServiceNow platform. ServiceNow is de bron voor informatie en sturing binnen IT en Facilitaire Services. We maken onder andere gebruik van modules IT Servicemanagement Professional, IRM en WSD. Voor integraties met diverse leveranciers maken we gebruik van gebruik van standaard ServiceNow plugins of REST Api’s. Kadaster werkt met Agile en Scrum en zo is het team van ESM dan ook ingericht. Wij zoeken iemand die samen met ons deze service en dus ook de tool naar een hoger plan kan brengen. Denk hierbij aan doorontwikkeling van onderwerpen als Selfservice, SIAM, CSDM en Cloud.

‘De klant is koning’, stakeholders merken hoe belangrijk het wordt om selfservice meer te benutten en komen naar ons toe met veel wensen. Je verliest de klant hier niet uit oog maar komt juist op voor de belangen. Je overziet de gehele keten waarop de wens van de stakeholder betrekking heeft en weet hier juist en accuraat in te adviseren en op te lossen. Door gebruik van enquêtes controleren we of de klantvriendelijkheid zoals verwacht stijgt of dat we hier aanpassingen in moeten verrichten. Door de toename in gebruik van onze ESM verdiensten neemt ook de urgentie toe om de informatie op een structurele wijze te rapporteren en te verbinden. Je helpt ons dus ook door de vastlegging van diverse componenten binnen ServiceNow op een correcte wijze te doen. Uiteraard maak je gebruik van de door ServiceNow geleverde componenten en weet je deze optimaal te benutten.

Je werkt in teamverband met ongeveer zeven collega DevOps Engineers, een Scrummaster en Productowner. Je bent goed in staat je eigen weg te vinden, durft vragen te stellen en bent kritisch. Staat zelf ook open voor feedback en wil continu het beste uit jezelf en je team halen. Een gezonde dosis humor mag absoluut niet ontbreken!

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Er wordt gewerkt met o.a. de volgende modules;

    • ITSM

    • Workplace Service Delivery

    • IRM / GRC

    • Performance Analytics

    • ESC

  • Rest API’s

  • Javascript, HTML, CSS, Angular JS

  • M365;

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn:
Als DevOps engineer verantwoordelijk voor alledaags werk die een medewerker binnen ESM verricht.

  • De voortbrenging van incrementele producten voor de dienst ESM;

  • Het opleveren en afhandelen van user stories;

  • Het afhandelen van incident en request verzoeken;

  • Het op- en uitvoeren van changes van de dienst ESM en bewaking hiervan;

  • Het adviseren en up-to-date houden van stakeholders;

  • Bij wensen van stakeholders weet jij de gehele keten te belichten en hier een passende oplossing voor te maken.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Uurtarief maximaal €100,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten.

  3. Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau;

  4. Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare (DevOps Engineer ServiceNow) functie;

  5. ITIL 4 kennis;

  6. ServiceNow gecertificeerd (Developer/ Implementation Specialist)- Bekend met modules als ITSM, IRM, WSD;

  7. Aantoonbare kennis van: - Rest API’s, Javascript, HTML, CSS, Angular JS;

  8. Kennis van- en ervaring met Agile werkwijze, met name Scrum en Kanban;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeelt in:

  1. Toont duidelijk aan (max 300 woorden) op welke wijze u in vorige opdrachten hebt bijgedragen aan de implementatie en/of doorontwikkeling van het product ServiceNow. Beschrijf uw rol, uw specifieke bijdrage en het eindresultaat. Beschrijf dit voor zowel de soft skills die u bezit als de inhoudelijke expertise die u mee brengt (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Benoem hierbij de ervaring die u heeft opgedaan met ServiceNow en in het bijzonder met welke modules u al eens eerder heeft gewerkt. (90 punten);

  2. Aantoonbare kennis van SIAM implementaties (10 punten).

Competenties

  • Beschikt over goed probleemoplossend vermogen en denkt in oplossingen zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.

  • Resultaatgericht.

  • Besluitvaardig en vasthoudend; kan zijn/haar eigen pad trekken in complex krachtenveld.

  • In staat om zelfstandig binnen een organisatie te bewegen en omgevingssensitief.

  • Bedrijfsmatig inzicht en in staat tot een ketenbrede manier van werken en denken.

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.

  • Klantgericht.

  • Proactief en initiatiefrijk.

  • Teamspeler.

CV-eisen
Maximaal 6 pagina's, opgesteld in het Nederlands.

Tarief
Maximaal € 100,00. Het tarief is inclusief alle overige kosten met uitzondering van de kosten voor eventuele dienstreizen en opleidingskosten (zoals vermeld in de overeenkomsten). Een tussentijdse verhoging van het genoemde uurtarief is niet mogelijk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Overige informatie

  • Contractpartijen
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

  • Conceptovereenkomsten 

    • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:  Detacheringsovereenkomst

    • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden. 

  • Contractpartijen 
    Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan. 

  • Voorwaarden 
    Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

  • Geheimhoudingsverklaring
    Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

  • VOG 
    De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • WAADI 
    Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

  • Planning
    De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 16 mei 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 15 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt, en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur