Projectleider

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Omschrijving van de opdracht
Jij bent de spin in het web voor allerlei verschillende projecten met hun impact zowel buiten als binnen ODR. De ene keer werk je samen met collega’s en de gemeenten aan projecten op het gebied van vergunningverlening en toezicht Bouw en Milieu. Maar ook voor interne vraagstukken draai jij je hand niet om. Je implementeert een nieuwe werkwijze, een gewijzigde wet of een applicatie. Daarnaast breng je het Projectmatig en programmatisch werken binnen ODR op een hoger plan door erkende methoden en technieken binnen de organisatie te introduceren.

In samenspraak met je opdrachtgever formuleer je een projectopdracht en stel je in afstemming met de lijnverantwoordelijke managers, jouw projectteam samen, maak je met hen een projectplan en ga je na akkoord door de opdrachtgever aan de slag. Je stuurt op resultaten, houding en gedrag van de leden van je projectteam en stuurt bij als omstandigheden of ontwikkelingen daarom vragen. Je bouwt een breed netwerk binnen en buiten de organisatie op zodat je weet wie je waarvoor kunt benaderen. Voor een toelichting aan onze ambtelijke opdrachtgevers of aan ons bestuur draai jij je handen niet om. Je rapporteert aan jouw opdrachtgever. Daarnaast rapporteer je over de voortgang aan het managementteam.

Als projectleider ben jij eindverantwoordelijk voor verschillende projecten. Vaak zijn het vraagstukken die te maken hebben met de veiligheid en duurzaamheid van onze fysieke leefomgeving en fungeer je als aanjager van inhoudelijke dossiers. Jij bent de schakel tussen in- en extern betrokkenen in een politiek-bestuurlijk krachtenveld.

Maar ook de implementatie van (nieuwe) wetten (zoals LHSO, WPG of Woo) en werkwijzen of projecten gericht op verbetering van de interne organisatie horen tot jouw werkveld. Jij regisseert en realiseert dergelijke projecten.  Of het nu gaat om het ontwikkelen van een BI-tool, het meewerken aan of functioneel leidinggeven aan projecten die te maken hebben met onze organisatieontwikkeling of het implementeren van het proces inhuur; jij zorgt voor de planning, de begroting, de bemensing en aansturing van je projectteam, het bewaken van en rapporteren over de voortgang aan de opdrachtgever en/of MT.

Vereisten / knock-outcriteria

  1.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  3. Aantoonbaar in het bezit van IPMA-certificaat C en/of Prince@2 en/of  Agil/Scrum;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider binnen een overheidsinstelling;

  5. Aantoonbare werkervaring met het werkterrein van een omgevingsdienst (benoem dit duidelijk in het cv);

  6. Aantoonbare werkervaring binnen het vakgebied vergunningsverlening, toezicht en handhaving gericht op bouw en mileu;

  7. Aantoonbare werkervaring met het leiden en regisseren van complexe projecten;

  8. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een overheidsinstelling (40 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het leiden en regisseren van complexe projecten (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met maatschappelijke, bestuurlijke en politieke contexten (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)

  • Klantgericht

  • Luisteren

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

  • Motiveren

  • Resultaatgericht werken

  • Samenwerken

  • Besluitvaardigheid

  • Organiseren

  • Analyserend vermogen

  • Plannen en organiseren

  • Verbinden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal Schaal 11 CAO SGO - bandbreedte € 90,-- / € 100,-- incl alle kosten exclusief BTW. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 19 mei 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 16 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur