Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker Informatiebeheer (Trainee)

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 15 dagen
75 24 - 28 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

24 - 28

Publicatiedatum:

4 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Omschrijving van de opdracht
Je wilt je ontwikkelen tot een specialist in informatiebeheer? Dan is dit een mooi eerste stap.
Daarom zien wij deze opdracht als bijzonder geschikt voor kandidaten in een trainee programma informatiemanagement.

Jij hebt een cruciale rol in het uitdragen van het belang van goed informatiebeheer én het waarborgen van kwaliteit en integriteit van informatie. Onder begeleiding van een ervaren collega van Informatievoorziening heb je het doel om onze informatiehuishouding op orde te brengen en te houden.

Je gaat o.a. aan de slag met:

  • Het uitvoeren van kwaliteitscontroles om de kwaliteit van het informatiebeheer binnen het ons VTH-zaaksysteem (OpenWave) en de netwerkschijven te bewaken.

  • Uitvoering geven aan het handboek vervanging.

  • Opschonen van de netwerkschijven.

  • Het aan de hand van de geldende selectielijsten toekennen van bewaar- en vernietigingstermijnen.

  • Zorg dragen voor een tijdige vernietiging van (digitale) informatie.

  • Het actief begeleiden van gebruikers in registreren en verwerken van zaken en documenten.

  • In samenwerking met het team pak je DIV-vraagstukken rondom informatiebeheer en het zaaksysteem op.

Kandidaat omschrijving
We zoeken een leergierige en gemotiveerde (trainee) medewerker met een passie voor informatiebeheer.

Je voldoet aan de volgende eisen:

  • Je hebt aantoonbare affiniteit en/of ervaring met documentbeheer en archivering binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van archivering en privacy (zoals Archiefwet en AVG), of bent bereid je daar direct in te verdiepen.

  • Je bent sociaal vaardig, leert snel en staat open om nieuwe kennis en vaardigheden op te doen.

  • Je vindt het leuk om medewerkers mee te nemen in de wereld van informatiebeheer.

  • Je hebt er geen moeite mee om zelfstandig repeterende taken uit te voeren.

  • Ervaring met een Records Management-tool is een pré. Heb je hier nog geen ervaring mee? Dan verwachten wij dat jouw detacheerder er bij aanvang van de opdracht voor zorgt dat je hierin getraind wordt.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  2. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  3. Een aantoonbare afgeronde MBO 4 opleiding;

  4. Kandidaat zit in een traineeprogramma informatiemanagement of heeft aantoonbare ervaring met de werkzaamheden;

  5. Aantoonbare werkervaring met Records Management-tool, of gestart met de training voor inschrijving (benoem dit duidelijk in het cv);

  6. Een door de kandidaat zelf geschreven motivatiebrief, waarin hij/zij refereert naar de reden waarom deze opdracht voor hem/haar geschikt is.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring binnen een overheidsinstelling (20 punten);

  2. Een aantoonbare relevantie opleiding gericht op archief en/of recordmanagement (25 punten);

  3. Kandidaat volgt een traineeprogramma informatiemanagement (25 punten);

  4. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee (30 punten);
        a. tot €60 (30 punten);
        b. van €60 tot €67,50 (20 punten);
        c. van €67,50 tot €75 (10 punten);
        d. hoger dan €75 (0 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Luisteren;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Overtuigen;

  • Assertiviteit;

  • Organiseren;

  • Kritisch;

  • Analyserend vermogen;

  • Plannen en organiseren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal schaal 7 CAO SGO. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 25 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur