J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
28 - 32Publicatiedatum:
16 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Opdracht
Voor de periode tot eind 2025 zoeken wij een ervaren Arboadviseur die ons Arbobeleid actualiseert zodat ODR een gezond en veilig bedrijf blijft. Denk hierbij aan het formuleren van een arbobeleidskader waarmee ODR blijft voldoen aan de Wet- en regelgeving, het beschikbaarstellen van tooling aan management en medewerkers om duurzame inzetbaarheid te borgen.
Op te leveren resultaten/producten:
- Geactualiseerd en vastgesteld Arbobeleid dat aansluit en ondersteunend is aan de strategische doelstellingen van ODR in afstemming met interne stakeholders
- Een beschreven verzuimproces inclusief verantwoordelijkheden, rolverdeling, tijdlijnen en verankering van dit proces in de organisatie inclusief communicatie
- Implementatie van dit verzuimproces in AFAS/HRM - Verzuim inclusief gebruikersinstructie/handleiding(en)
- Voorstel voor inrichting en borging van Preventie binnen ODR waarbij preventiemedewerker een rol is binnen ODR (wervin interne kandidaten in het primaire proces)
- Het trainen/deskundigheidsbevordering van het leidinggevende kader in gespreksvoering met verzuimende medewerk(st)ers en verzorgen van informatiebijeenkosmten voor medewerk(st)ers over verzuim
Vereisten / knock-outcriteria
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Uiterlijk beschikbaar per 14 juli 2025;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Arbo beleidsontwikkeling en implementatie.
Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van HRM (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Arbo beleidsontwikkeling en implementatie (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met werken met en inrichting van AFAS/HRM - verzuim (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen/verzorgen van trainingen aan leidinggevend kader en verzorgen van informatiebijeenkomsten (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een lokale overheid en/of gemeenschappelijke regeling (10 punten).
Competenties
Communicatief vaardig
Analytisch
Pro-actief
Oplossingsgericht
Samenwerkingsgericht
Resultaatgericht
Kritische gesprekspartner
Organisatiesensitief
Klantgericht
Luisteren
Doorzettingsvermogen
Tactisch gedrag
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal CAO SGO schaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht