Arboadviseur

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 28 - 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

16 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Omgevingsdienst Rivierenland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Omgevingsdienst Rivierenland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Omgevingsdienst Rivierenland merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.

Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Opdracht
Voor de periode tot eind 2025 zoeken wij een ervaren Arboadviseur die ons Arbobeleid actualiseert zodat ODR een gezond en veilig bedrijf blijft. Denk hierbij aan het formuleren van een arbobeleidskader waarmee ODR blijft voldoen aan de Wet- en regelgeving, het beschikbaarstellen van tooling aan management en medewerkers om duurzame inzetbaarheid te borgen.

Op te leveren resultaten/producten:

- Geactualiseerd en vastgesteld Arbobeleid dat aansluit en ondersteunend is aan de strategische doelstellingen van ODR in afstemming met interne stakeholders
- Een beschreven verzuimproces inclusief verantwoordelijkheden, rolverdeling, tijdlijnen en verankering van dit proces in de organisatie inclusief communicatie
- Implementatie van dit verzuimproces in AFAS/HRM - Verzuim inclusief gebruikersinstructie/handleiding(en)
- Voorstel voor inrichting en borging van Preventie binnen ODR waarbij preventiemedewerker een rol is binnen ODR (wervin interne kandidaten in het primaire proces)
- Het trainen/deskundigheidsbevordering van het leidinggevende kader in gespreksvoering met verzuimende medewerk(st)ers en verzorgen van informatiebijeenkosmten voor medewerk(st)ers over verzuim

Vereisten / knock-outcriteria
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Uiterlijk beschikbaar per 14 juli 2025;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met Arbo beleidsontwikkeling en implementatie.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van HRM (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Arbo beleidsontwikkeling en implementatie (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met werken met en inrichting van AFAS/HRM - verzuim (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen/verzorgen van trainingen aan leidinggevend kader en verzorgen van informatiebijeenkomsten (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar bij een lokale overheid en/of gemeenschappelijke regeling (10 punten).

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • Analytisch

  • Pro-actief

  • Oplossingsgericht

  • Samenwerkingsgericht

  • Resultaatgericht

  • Kritische gesprekspartner

  • Organisatiesensitief

  • Klantgericht

  • Luisteren

  • Doorzettingsvermogen

  • Tactisch gedrag

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal CAO SGO schaal 10A. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 30 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 27 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur