Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Adviseur Informatiebeheer

Dampten 2, 1624 NR Hoorn, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

9 aug 2025

Omschrijving

Het DIV team zal komend half jaar de transitie maken van uitvoerende registratie taken naar monitoring en ondersteuning ten behoeve van de verbetering van de kwaliteit van documentatie en data. In onze organisatie hangt de registratie van informatie in ons zaaksysteem en DMS nauw samen met algehele datakwaliteit. Daarom zal de regie op datakwaliteit ook hier worden ingericht.

Werkzaamheden:

  • Het begeleiden van de transitie naar monitoring en kwaliteitsmanagement;
  • Het coachen en begeleiden van de DIV Medewerkers (2 personen) in de transitie naar monitoring- en ondersteuningstaken;
  • Het opzetten van het overleg Data Kwaliteit met de Data Stewards.
  • Het uitwerken van een kwaliteitsprogramma voor 2026.
  • Het Ontwikkelen van rapportages over data kwaliteit ten behoeve van het MT en data eigenaren.
  • In verband met het vertrek van onze adviseur Informatiebeheer zal je daarnaast aan het begin van de opdracht totdat de vacature is ingevuld tijdelijk de taken van de adviseur waarnemen en bijdragen aan het afronden van enkele kleinere projecten en dossieroverdrachten.

Resultaten:

Een verbeterde kwaliteit van documentatie en data binnen de organisatie.

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op het gebied van archivering;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur informatiebeheer;
  • Minimaal 2 opdrachten waarin de kandidaat medewerkers in een transitie heeft begeleid (benoem minimaal 2 concrete voorbeelden in cv);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met Decos/JOIN (benoem duidelijk in cv) (20pt);
  • Aantoonbare werkervaring met de inrichting van MS Teams en archivering (benoem duidelijk in cv) (20pt);
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van monitoring en concrete activiteiten om de kwaliteit van (meta-)data te verbeteren (benoem duidelijk in cv) (20pt);
  • Aantoonbare werkervaring in het organiseren van key-user- en datastewardgroepen (benoem duidelijk in cv) (20pt);
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van DIV medewerkers bij het adopteren van nieuwe taken (benoem minimaal 1 concreet voorbeeld in cv) (20pt).

Competenties

  • Collegiaal en samenwerkend;
  • Onderzoekend en initiatief nemend;
  • Verbinder;
  • Flexibel;
  • Resultaat- en oplossingsgericht.

Organisatie en team

Bij de Omgevingsdienst Noord-Holland Noord (OD NHN) werken circa 250 bevlogen en ervaren collegas aan de opstelling van adviezen en de uitvoering van milieutaken van zestien gemeenten in Noord-Holland-Noord. Daarnaast is de provincie Noord-Holland onze opdrachtgever. We houden ons bezig met bodemkwaliteit, klimaat, natuur, milieu, duurzaamheid, energietransitie, lucht, afval, asbest externe veiligheid, zwemwater, wegen en vaarwegen. Het vakgebied milieu, klimaat en natuur is volop in beweging en in de actualiteit. Werken bij de OD NHN staat dan ook garant voor uitdaging en dynamiek. En dat in een open en informele werksfeer waarin van elkaar leren voorop staat: samen gaan we voor het beste resultaat. Dat maakt dat onze medewerkers de collegialiteit bij de OD NHN als zeer hoog waarderen.OD NHN omarmt Het Nieuwe Werken (HNW) waarbij je de ruimte krijgt de taken naar eigen inzicht uit te voeren, en deels ook op een andere plek te werken. Flexibel en zelfstandig. Op die manier kun je werk en prive goed in balans brengen. Onze werkzaamheden omvatten uiteenlopende terreinen (milieu, duurzaamheid en natuur), en dat zorgt voor talloze mogelijkheden om je bij ons te ontplooien.Wij zijn gevestigd in een modern en goed bereikbaar kantoor, vlakbij het station, uitvalswegen en het centrum van Hoorn. Het Team I&A&A is een leuk team waar collegas elkaar helpen. Het team bestaat uit enerzijds de administratie, die het primaire proces ondersteunt en Informatievoorziening & Automatisering, die zorgdragen voor de ICT. Ons DIV-(deel)team is onderdeel van de ICT-tak en werkt nauw samen met functioneelbeheer, de informatiemanager en de dataspecialisten. Omdat we een klein team zijn in een kleine organisatie is het belangrijk dat we zaken pragmatisch oppakken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025 . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.? Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 13 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 15 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 19 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur