Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Manager informatiebeveiliging

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
122 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

8 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Het doel van de opdracht is om gedurende een periode van max 1,5 jaar zorg te dragen voor de dagelijkse aansturing van een aantal disciplines binnen team Informatievoorziening. Daarbij moeten de werkzaamheden en verantwoordelijkheden helder worden gepositioneerd binnen de organisatie en een stevige basis worden gelegd voor verdere samenwerking in de organisatie.

Tijdens deze opdracht ben je verantwoordelijk voor:

  • Het tijdelijk op je nemen van de dagelijkse aansturing van de informatiemanagers, procesadviseurs, procesbeheerder, portfoliomanager en projectondersteuner

  • Analyseren hoe werkzaamheden en processen momenteel zijn belegd en worden uitgevoerd binnen de organisatie, en het zorgen voor structuur, overzicht en verbetering in de uitvoering, zowel binnen team Informatievoorziening als de gehele organisatie

  • Het in kaart brengen en verder verankeren van de taken, verantwoordelijkheden, processen en rollen binnen de richting van de IV strategie

  • Het creëren van duidelijkheid en een gedeelde taal binnen het team en de organisatie, met als doel de effectiviteit en onderlinge samenwerking te vergroten

Aan het eind van de opdracht is er sprake van:

  • Goed functionerende disciplines binnen een groter team, met duidelijke taken, werkafspraken en overlegstructuren, met vastgelegde werkwijzen en overdraagbare documentatie, zodat continuïteit en doorontwikkeling mogelijk zijn na afloop van de opdracht;

  • Een advies voor verdere ontwikkeling binnen de IV strategie, vanuit strategisch/tactisch/operationeel perspectief

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar in een leidinggevende rol binnen een overheidsinstantie;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met strategisch en tactisch adviseren op gebied van IV/ICT bij een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van verandermanagement;
  • Een maximum uurtarief van 122,50,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op gebied van informatiemanagement bij een gemeente, provincie of overheidsinstantie (20 punten);
  • Aantoonbaar in het bezit van certificering in verandermanagementmethodiek (benoem duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met portfoliomanagement op gebied van IT en informatiemanagement bij een overheidsinstelling (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met procesmanagement op gebied van IT en informatiemanagement bij een overheidsinstelling (20 punten);
  • Je geeft in een korte motivatie aan waarom deze opdracht je aanspreekt en jij de geschikte kandidaat bent. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf (20 punten).

Competenties

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren.

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is een vooruitstrevende en energieke organisatie die zich richt op de digitale transformatie van haar processen en dienstverlening. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend en hoe vertaalt zich dat naar onze informatiehuishouding en digitale ontwikkeling?

Team Informatievoorziening is volop in ontwikkeling en zet actief in op het borgen van een toekomstbestendige informatiehuishouding. Binnen het team wordt naar een coördinator Informatiemanagement gezocht om samen met andere coördinatoren de teammanager te adviseren en te ondersteunen in het verder structureren en positioneren van het Team Informatievoorziening.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit is in deze opdracht voornamelijk op locatie (Stadhuis Purmerend).

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland.  De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 20 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur