Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider harmonisatie arbeidsvoorwaarden

Nijkerk

Kolkstraat 27, 3861 AK Nijkerk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€95 8-16 Gelderland

Begindatum:

1 sept 2022

Einddatum:

1 mrt 2023

Uren per week:

8-16

Publicatiedatum:

5 aug 2022

Organisatie
De gemeenten Bunschoten, Leusden, Nijkerk en Putten (BLNP) werken met elkaar samen op het gebied van de bedrijfsvoering (Financiën, HRM, ICT en Juridische Zaken). Iedere gemeente is gastheer voor één van de taakvelden, waar Nijkerk gastheer is voor HRM, die elk onder leiding staan van een teamhoofd.
In de vier organisaties werken rond de 800 medewerkers om de maatschappelijke opgaves te realiseren. In BLNP-verband werken bijna 80 medewerkers samen, waarvan 25 medewerkers in het taakveld HRM, onder aansturing van het Teamhoofd HRM BLNP.
Je wordt ingehuurd voor het project harmonisatie van lokale arbeidsvoorwaarden en werkt in de rol van projectleider direct samen met de HR-collega’s van de vier gemeenten

Opdracht
Binnen deze opdracht ligt de focus volledig op het lopende project van de harmonisatie van lokale arbeidsvoorwaarden van de vier BLNP gemeenten.
Het project heeft tot doel om per 1 januari 2023 te komen tot gelijkluidende regelingen op het gebied van op geld waardeerbare arbeidsvoorwaarden. We zien dit als een kans om te zorgen voor een goede en concurrerende arbeidsmarktpositie: zo zijn en blijven we een aantrekkelijke en onderscheidende werkgever. Dit houdt in dat we niet alleen harmoniseren maar ook willen komen tot een modern en aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket
De projectgroep heeft afgelopen jaar de eerste fase van het project afgerond waarbij de (financiële) verschillen in kaart zijn gebracht en scenario’s zijn doorgerekend. De volgende stap is om nader in gesprek te gaan met de medezeggenschap. Vanuit de werkgever wordt een stuurgroep opgericht om daadkrachtiger te kunnen schakelen in de gesprekken met de medezeggenschap. Als projectleider ben jij uiteraard onderdeel van deze groep. Wanneer er een breed gedragen arbeidsvoorwaardenpakket ligt kunnen de besluiten worden afgehecht.

Wat ga je doen als projectleider?
Er zijn een aantal taken die jij als binnen deze opdracht in de rol van projectleider oppakt:

  • Het bestuurlijke proces in goede banen leiden. Je hebt hierbij een begeleidende rol. Je zorgt voor een constructieve bijdrage in de nog te vormen stuurgroep, waar zowel een deel van de gemeentesecretarissen (ambtelijk) als burgemeesters en wethouders (bestuurlijk) onderdeel van zijn.

  • De medezeggenschap in beweging brengen en medezeggenschap en stuurgroep nader tot elkaar brengen. Het overleg voeren wij met de ondernemingsraden en lokale overleggen (vakbonden) van de vier gemeenten. Als projectleider bereidt je de overleggen voor en werk je de overleggen uit.

  • Voorbereiden en opstellen van besluitvormende stukken.

De projectgroep houdt zich met name bezig met de inhoudelijke onderwerpen, zoals het uitwerken van scenario’s en het vormgeven van de regelingen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van HR, arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring als gesprekspartner en verbinder van medezeggenschapsorganen in samenwerkingsverbanden (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met harmonisatietrajecten op het gebied van arbeidsvoorwaarden (25 punten);
5. Aantoonbare werkervaring in een HR gerelateerde functie binnen een gemeente (20 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider (15 punten);
7. Maximaal uurtarief van € 95,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee Flextender (10 punten).

Competenties

  • Overtuigingskracht

  • Omgevingsbewustzijn

  • Verbinder

  • Bestuurssensitiviteit

  • Netwerkvaardigheid

  • Vernieuwingskracht

  • Daadkrachtig

  • Besluitvaardigheid

  • Adviesvaardigheden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in gezamenlijk overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 25 augustus 2022 tussen 13:00 en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 24 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.