Kwartiermaker / Opgavemanager

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 40 Gelderland

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

27 jun 2025

Omschrijving

Door een veranderde doelgroep bij de BRP straat in Zevenaar moeten we als gemeente opplussen en een nieuwe samenwerking vinden met de IND. De kwartiermaker realiseert het inrichten van de organisatie die de vraag van de IND aankan en een duidelijke roadmap in beeld heeft voor 2026 en verder.

Werkzaamheden:
Als Kwartiermaker stel je een werkproces op en betrek je ketenpartners. Je behoudt de regie en voert regelmatig voortgangsgesprekken. Daarnaast kom je in actie bij ad-hoc situaties wanneer daar de noodzaak toe is.

Wij zoeken een kwartiermaker die zelfstandig de opdracht uitvoert. Dit betekent dat je zelf je werkt organiseert en plant, en kunt inschatten wat urgent is (prioriteiten stellen) en wat kan wachten. Daarbij ga je tactvol om met andere culturen, normen en waarden. Door vertrouwen te geven en sturing te bieden, zorg je dat gestelde doelen worden behaald. 

Eisen

  1. De kandidaat is aantoonbaar minimaal in het bezit van HBO werk- en denkniveau.
    10p

  2. De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring opgedaan met het opstellen en implementeren van organisatie / veranderplannen.
    15p

Wensen en competenties

Wensen

  1. De kandidaat is aantoonbaar getraind op het gebied van diversiteit en inclusie.
    10p

  2. De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring binnen de context van Burgerzaken.

    • 0/30 = Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 6/30 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 12/30 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 18/30 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 24/30 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 30/30 = Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  3. De kandidaat is aantoonbaar getraind op het gebied op het gebied van ethiek en leiderschap.

    • 0/15= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 3/15 = Matig t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 6/15 = Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 9/15 = Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 12/15 = Goed t.a.v. de overige aanbiedingen

    • 15/15= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  4. De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid.

    • De kandidaat heeft geen aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. (0 Punten)

    • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de de overheid maar niet bij een gemeente (3 Punten)

    • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. (5 Punten)

Competenties

Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk

De uitgevraagde competenties voor deze rol zijn:

  • Maatschappelijke oriëntatie (5 punten)
    Is alert op en verdiept zich in de relevante (maatschappelijke, politieke en vakinhoudelijke) ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en benut deze kennis effectief voor de eigen functie of organisatie.

  • Oordeelsvorming (5 punten)
    Weegt (nieuwe) gegevens en mogelijke handelwijzen tegen elkaar af in het licht van relevante criteria en komt tot een realistische en onderbouwde beoordeling.

  • Politiek-bestuurlijke sensitiviteit (5 punten)
    Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiek-bestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de gemeente

  • Organisatievermogen (5 punten)
    Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.

  • Verandergerichtheid (5 punten)
    Gaat effectief om met onzekerheid en veranderingen in de organisatie, de omgeving en zichzelf.

  • Visie (5 punten)
    Vormt zich een beeld van de toekomstige ontwikkelingen. Concentreert zich op de hoofdlijnen en formuleert de langere termijn doelstellingen en de strategische planning om in te spelen op de ontwikkelingen.

Punten worden door de gesprekspartners toegekend tijdens een gesprek waarna deze hier verwerkt zullen worden. Deze dienen dus niet ingevuld te worden door de leverancier.

Organisatie en team

Gemeente Zevenaar

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Zorg voor een duidelijke omschrijving van het profiel en laat hierbij de eisen en wensen duidelijk naar voren komen. Plaats in het CV ook (indien van toepassing) de gegevens van de verantwoordelijke accountmanager met naam, e-mailadres én telefoonnummer zodat wij weten met wie wij contact op kunnen nemen.

Selectiegesprekken data en/of info
Briefselectie 7 juli
Terugkoppeling 7 juli
Interviews 9 juli tussen 14.00 uur en 17.00 (graag hier alvast rekening mee houden)

Toelichting op uur per week
Minimaal 32 - maximaal 40 uur per week.
Let op de werklocatie is IND Zevenaar, hybride mogelijk.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Dit zal dan meegenomen worden in de beoordelingscriteria. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een leidinggevende van een recente opdrachtgever die relevant is voor de uitgevraagde opdracht.

VOG
Bij gunning van de opdracht is het overleggen van een VOG vereist voor in ieder geval 'De Connectie', bij Arnhem en Renkum is dit (nog) niet verplicht. Wordt de kandidaat aangeboden via een leverancier dan is de leverancier verantwoordelijk voor de aanvraag van de VOG. Bij de gunning aan een ZZP’er zal Inhuurbalie026 de VOG aanvragen. De kosten voor de aanvraag van de VOG zijn niet declarabel en zijn voor eigen kosten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.