Projectleider woon- en adresfraude

Gemeente Nieuwegein

Stadsplein 1, 3431 LZ Nieuwegein, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120 24 Utrecht

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 dec 2024

Organisatie 
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad. 

Opdracht 
Het maatschappelijk belang van het tegengaan van woonfraude is een combinatie van factoren. Het gaat om een eerlijke verdeling van de beschikbare woonruimte, het tegengaan van onveilige en onleefbare situaties in de stad. Bovendien speelt woonfraude een rol bij criminele samenwerkingsverbanden die zich bezighouden met hennepteelt, illegale vastgoedtransacties, illegale prostitutie mensenhandel of andere vormen van arbeidsuitbuiting.  

Het is een wettelijke plicht om de Basisregistratie persoonsgegevens op orde te houden.  

Bovendien heeft woonfraude negatieve effecten op de leefbaarheid, brandveiligheid, gemeentelijke taken bij calamiteiten, het woon- en ondernemersklimaat en veroorzaakt het overlast en onveiligheidsgevoelens in de stad.  

Los van bovengenoemde taken zijn er in het afgelopen jaren een tweetal nieuwe wetten ingevoerd: de wet betaalbare huur en de wet goed verhuurderschap. Ook hiervoor moeten taken door de gemeente worden uitgevoerd.   

Woon- en adresfraude is een afdelingsoverstijgende taak. Binnen Nieuwegein hebben de afdelingen Stadswinkel, Toezicht, Veiligheid en Leefbaarheid en het Ruimtelijk Domein een taak bij het aanpakken van woon- en adresfraude, maar ook Geynwijs kan bij casussen een rol hebben. Woon- en adresfraude is veelomvattend, komt in diverse vormen voor en kent vele aspecten.  

Taak voor de projectleider die wij zoeken is structuur brengen en een aanpak schrijven op zowel strategisch als uitvoerend niveau, prioriteiten stellen, zorgen voor bewustwording en verbindingen tussen afdelingen leggen. In een later stadium moeten ook externe partners zoals politie en woningcorporaties worden aangehaakt.  

Vereisten/ knock-outcriteria (te beoordelen door Flextender) 
1. Afgeronde HBO/WO opleiding of aantoonbare ervaring met minimaal HBO bachelor niveau  afgerond 
2. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief BTW, inclusief reiskosten woon-werkverkeer; 

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) 
3. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met het werkveld wonen (20 punten) 
4 Aantoonbare kennis en werkervaring met systeem  PGA-x (20 punten) 
5. Aantoonbare kennis van en werkervaring met de wet-en regelgeving, Wet Goed Verhuurder schap en Betaalbare huur (25 punten) 
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Projectleider op het gebied van  woon- en adresfraude (25 punten); 

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet. 

Competenties 
- Goede schriftelijke en mondelinge communicatie;
- Verbinder. 

Beoordeling  
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen 
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld. 

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de opdrachtgever worden voorgelegd 
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”. 

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling. 

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek 
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. 

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. 

  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. 

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek. 

Stap 4: Selectiegesprek 
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. 

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren. 

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

Fee Flextender 
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals 
1.

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.  

Planning 
De fysieke of digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 17 januari 2025 tussen 09.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 16 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag. 

Overige informatie 

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). 

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Akkoord met een SROI regeling in de overeenkomst m.b.t. Social Return.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

  • Indien u beschikt over een G-rekening, zal 25% op deze rekening worden gestort. Indien u geen SNA certificaat kunt overleggen zal er 55% op de G-rekening worden gestort. 

  • Indien u niet beschikt over een G-rekening, moet er per kwartaal een verklaring van betalingsgedrag van de Belastingdienst worden overlegt. 

Meer informatie 
Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 27 december 2024, 12.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 30 december 2024 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.  

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 10 januari 2025, 12.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.  

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.