HR Adviseur Retail

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 3 dagen
80 36 Utrecht

Begindatum:

2 jul 2025

Einddatum:

2 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 jun 2025

Omschrijving van de opdracht

Startdatum: 02-07-2025
Einddatum: 02-01-2026
Locatie: Utrecht/Thuiswerkplek. 
Uiterlijk aanbieden: dinsdag 10-06-2025 om 12:00 uur. 
Selectiegesprekken: vanaf vrijdag 13 juni 2025. 
Maximum tarief*: €80,- 
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.

Dit ga je doen
Jij geeft ondersteuning en toelichting bij diverse HR gerelateerde casuïstiek gericht op de afdeling Retail. Je bent in staat om boven de materie uit te stijgen en verbanden te leggen. Proactief, servicegericht en dichtbij zijn het uitgangspunt. In deze opdracht is het de bedoeling dat je veel praktisch bezig bent met HR vraagstukken in combinatie met een vertaalslag naar het schrijven van beleidsstukken. 

Met jouw service- en resultaatgerichtheid ben je van onschatbare waarde bij het: 

  • Contact hebben met medewerkers en managers van NS.  Je verstrekt informatie, adviseert over uiteenlopende HR-vraagstukken;

  • Signaleren van mogelijke verbeterpunten in processen, procedures, werkmethoden en beschikbare tools en middelen met het accent op voortdurende verbetering en professionalisering;

  • Tactisch gesprekspartner voor management bij verschillende overstijgende projecten.

Het is uiteindelijk de bedoeling dat je de komende 6 maanden het volgende hebt opgeleverd: 

  • Verzuimpercentage binnen Retail reduceren; 

  • Aantal lopende HR cases in de komende 6 maanden afronden. 

Hier ga je werken
Je maakt onderdeel uit van het HR Team Retail, Fiets & Stationslogistiek. Dit team is verantwoordelijk voor de HR ondersteuning van de formules AH to go, Kiosk, Julia’s en Luca’s, Stationshuiskamer en Logistieke diensten. In deze opdracht ligt de focus specifiek op Retail. Binnen NS Retail zijn er 2500 medewerkers werkzaam en zijn we met 12 HR collega's verantwoordelijk voor HR gerelateerde vraagstukken. 

Als HR adviseur werk je zowel formule gestuurd als over de processen heen.  De werkzaamheden kunnen hybride worden uitgevoerd. Er is altijd een plek voor je op kantoor, maar werken vanuit een andere NS locatie of thuis is mogelijk. Het is soms ook de bedoeling om de verschillende winkels binnen NS Retail te bezoeken. 

Bij NS vinden we diversiteit en inclusie belangrijk, het maakt samenwerken leuker en het resultaat wordt er vaak beter van. Wat jouw achtergrond of levensovertuiging is, maakt dan ook niet uit: we zijn vooral benieuwd naar jouw visie op de functie van HR specialist.

Dit zijn de eisen

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding (voorkeur richting HR);

  • Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare relevante HR-werkervaring in de richting van HR Retail op tactisch niveau; 

  • Je hebt gewerkt in een grote, complexe corporate organisatie (minimaal 3000 plus werkplekken) met verschillende stakeholders;

  • Je hebt ervaring met het reduceren van ziekteverzuim binnen Retail; 

  • Je vindt het leuk om praktisch werk te verrichten en om je ervaringen in de praktijk te vertalen naar beleidsvoorstellen;

  • Je hebt kennis van het arbeids- en sociale zekerheidswetten (o.a. Wet Verbetering Poortwachter en het ontslagrecht);

  • Je hebt ervaring met de behandeling van individuele casuïstiek op het gebied van functioneren; 

  • Je bent in staat om gegevens te analyseren en inzicht te halen uit HR gerelateerd data;

  • Je bent handig met Excel en PowerBI; 

  • Je hebt ervaring met AFAS Profit (pre); 

  • Je staat stevig in je schoenen en bent gewend om met weerstand om te gaan; 

  • Je bent in staat om zelfstandig te werken, initiatief te tonen en verantwoordelijkheid te nemen voor projecten en daarnaast werk je graag samen met collega's;

  • Je krijgt energie van resultaatgericht en effectief (samen) werken met andere afdelingen en (HR) collega's;

  • Je hebt het vermogen om taken te plannen, te prioriteren en het vermogen om complexe vraagstukken te ontrafelen en op te lossen dit alles in een complexe omgeving;

  • Je bent flexibel, aanpassingsvermogen en bereidheid om te leren en je aan te passen aan veranderende bedrijfsomstandigheden en HR-initiatieven.

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur