Kwaliteitsmedewerker

Koningstraat 38, 6811 DG Arnhem, Nederland

Sluit over 10 dagen
95 24 Gelderland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

30 nov 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 jun 2025

Kwaliteitsmedewerker Burgerzaken 
Voor de afdeling Burgerzaken zijn wij tijdelijk op zoek naar een ervaren Kwaliteitsmedewerker. De afdeling Burgerzaken heeft tijdelijk extra capaciteit nodig vanwege het uitvallen van de vaste kwaliteitsmedewerker door ziekte. De tijdelijke professional neemt de reguliere taken over, zoals het uitvoeren van kwaliteitsmetingen, het toetsen van werkzaamheden aan wet- en regelgeving, het analyseren van klachten en het doen van verbetervoorstellen. Daarnaast wordt van de tijdelijke kwaliteitsmedewerker gevraagd om een adviserende rol aan te nemen richting de teamleiders in het herzien van de functieprofielen van de afdeling. Ambitie is om meer richting te kunnen geven in junior, medior en senior taken.

Tegelijkertijd wil de afdeling deze periode benutten om de kwaliteit van de dienstverlening te versterken en de vakstructuur te verbeteren. De kwaliteitsmedewerker wordt gevraagd een opleidingsplan op te stellen die aan deze nieuwe structuur gekoppeld kan worden zodat er meer grip is op scholing, kwaliteit en perspectief binnen de afdeling. De kwaliteitsmedewerker werkt hierbij nauw samen met de teamleiders en HR en kan zelfstandig richting geven aan de opdracht.

Wij zoeken dus een zelfstandige kwaliteitsmedewerker die de reguliere kwaliteitswerkzaamheden uitvoert en daarnaast meedenkt over de inrichting van functieprofielen en een opleidingsplan.

Verantwoordelijkheden

  • Het waarnemen van reguliere kwaliteitsmedewerkerstaken (kwaliteitsmetingen, klachtanalyses, toetsen aan wet- en regelgeving).

  • Signaleren van knelpunten binnen de kwaliteit van de dienstverlening en doet verbetervoorstellen op het gebied van kwaliteitsverbetering;

  • Het ontwikkelen van een opleidingsplan dat aansluit op de functieprofielen en werkverdeling.

  • Het ondersteunen van de teamleiders bij het helder krijgen van taken en verantwoordelijkheden van de verschillende teams en hen adviseren in de herinrichting van de bijbehorende functieprofielen op de afdeling (junior, medior, senior).

  • Het opstellen van duidelijke rapportages en een overdraagbaar adviesdocument waarmee de afdeling zelf verder kan na beëindiging van de opdracht.

Praktisch

  • De opdracht start zo snel mogelijk en heeft een duidelijk begin- en eindpunt.

  • Je werkt zelfstandig, zonder dagelijkse aansturing, en krijgt de ruimte om zelf keuzes te maken binnen de kaders van de afdeling.

  • Samenwerking en afstemming met de teamleiders en het afdelingshoofd zijn vanzelfsprekend.

  • De balans tussen werken op locatie en thuiswerken wordt in overleg bepaald.

Interesse?
Stuur jouw profiel in met een duidelijke beschrijving van relevante opdrachten en ervaring.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat is gedurende de uitvoering van de gehele Opdracht in loondienst bij Opdrachtnemer / Onderaannemer en geen ZZP’er / ondernemer. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Tevens zijn uitgesloten ondernemers in dienst van een eigen BV. Deze eis blijft van toepassing gedurende de gehele uitvoering van de opdracht. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet kan voldoen aan deze eis, zal dit leiden tot uitsluiting van de kandidaat en leverancier.

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma op minimaal HBO-niveau. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker binnen een grote (1000+) organisatie. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het opstellen van kwaliteitsmanagement- en opleidingsplannen. BENOEM het nummer van deze eis EXPLICIET in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

Wensen

  • De kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring als kwaliteitsmedewerker binnen een overheidsorganisatie. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar werkervaring met het opstellen van kwaliteitsmanagement- en opleidingsplannen binnen burgerzaken. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

  • Tijdens een verificatiegesprek wordt er getoetst op een aantal competenties conform de Competentiegids van de Rijksoverheid Deze is terug te vinden op; https://www.functiegebouwrijksoverheid.nl/mijnloopbaan/competentietaal-rijk

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een erkend, afgerond en volledig diploma BOABZ of NVVB diplomalijn 8 – Specialist Beleid en Kwaliteit. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met het meedenken over of adviseren bij het opstellen van functieprofielen en opleidingscriteria. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de TOELICHTING aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

  • De kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur