Turfmarkt 147, 2511 DP Den Haag, Nederland
Begindatum:
1 jan 2024Einddatum:
1 jul 2024Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
10 nov 2023Organisatie
Bij de afdeling Administratie van Arrondissementsparket Oost-Brabant werken zo’n 115 medewerkers. De afdeling zet in de uitvoering van het administratieve logistieke proces de zaak centraal. De afdeling is verantwoordelijk voor de voortgangscontrole van het administratieve proces in de verwerking van strafzaken (tijdigheid) en de administratieve kwaliteitscontrole van het strafdossier (compleetheid). Beschrijving directie/afdeling
Beschrijving omschrijving dienst, aanleiding en doel
Je stuurt als teamleider Administratie ongeveer 35 administratief medewerkers uit verschillende clusters binnen de afdeling Administratie aan. Vanuit jouw verantwoordelijkheid voor het personeelsmanagement van je team begeleid je jouw medewerkers bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Binnen jouw clusters zorg je voor een gezond samenwerkingsklimaat en ben je, samen met de coördinatoren, verantwoordelijk voor de processen binnen deze clusters. Je werkt samen met je collega teamleider en het afdelingshoofd Administratie, nauw samen met de andere disciplines binnen ons parket.
Functiebenaming en beschrijving werkzaamheden
Je bent een ervaren leidinggevende en je staat goed in verbinding met je teamleden. Je zoekt nadrukkelijk de samenwerking en afstemming met jouw afdelingshoofd en collega-leidinggevenden binnen de organisatie, als ook met ketenpartners zoals de rechtbank. In je optreden vind je een goede balans tussen mens- en resultaatgerichtheid, en heb je een scherp oog voor het stellen en behalen van doelen. Je hebt een sterke persoonlijkheid, je kunt zowel een daadkrachtige als sensitieve stijl van leidinggeven laten zien en kunt op jezelf reflecteren door feedback te vragen en te ontvangen. Organisatiesensitiviteit en omgevingsbewustzijn zijn bij jou sterk ontwikkeld. Competenties als samenwerken, creativiteit, netwerken, stressbestendigheid en flexibiliteit zijn cruciaal voor een goede uitoefening van deze functie. Je hebt een afgeronde relevante opleiding op ten minste HBO niveau en ruime leidinggevende ervaring.
Interviewcriteria
Kandidaat weet snel de kernvraag in complexe materie boven tafel te krijgen
Kandidaat is deskundig en in staat zijn kennis en ervaring snel in te zetten en over te brengen.
Kandidaat laat zien dat hij de diverse belangen in een complex veld kan overzien en ondanks de tegenstellingen in die belangen kan acteren.
Kandidaat heeft een visie op de opdracht, weet waar de uitdagingen zijn en hoe deze te tackelen.
Past binnen het team: Communicatief vaardig (ideeën en oplossingen kunnen overbrengen en klantgericht zijn), Secuur, Aanpassingsvermogen (zelfstandig en binnen klein team, zowel gestructureerd als improviserend kunnen werken), Stressbestendig (meerdere prioriteiten tegelijk aankunnen), Flexibel (kunnen omgaan met wijzigingen in prioriteiten)
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.