Senior Projectmanager Ontwikkeling

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 2 dagen
130 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Je werkt als senior projectmanager aan de volgende zaken: Samen met je projectteam geef je projectmatig vorm aan complexe projecten, je houdt om abstracte ideeen concreet te maken om tot een mooi project te komen en stuurt actief op de beheers aspecten; Je levert geen losse projecten op, maar je hebt oog voor de opgaven van de gemeente; Samen met je projectteam en je collegas leg je de verbinding met relevante interne en externe partijen. Je opereert hierbij in een spanningsveld tussen vragen en verwachtingen van de buitenwereld en hetgeen de gemeente kan en wil; In een goede samenwerking met je opdrachtgever weet jij op een goede manier om te gaan met tegengestelde belangen in een politieke omgeving; Het opbouwen en onderhouden van een netwerk, samenwerken en het creeren van draagvlak staan centraal binnen jouw functie; De projecten kunnen gebiedsontwikkeling (woningbouw, bedrijventerrein), gebied overstijgende infrastructurele projecten betreffen; Je levert met jouw kennis en ervaring een bijdrage aan onze organisatie. Je bent eventueel ook bereid hier actief aan mee te werken in de rol van projectmanager. Wij kunnen nog stappen maken in lean werken. Je hebt ervaring en kennis met projecten onder de nieuwe Omgevingswet.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • In het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven en biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager ruimte binnen een gemeentelijke organisatie
  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten inclusief Flextender fee;
  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na de initiele duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectmanager ruimte binnen een gemeente;
  • Aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectmanager met gebiedsoverstijgende infrastructurele projecten binnen een gemeente
  • Aantoonbaar projecten geleid ter verbetering van de gemeentelijke werkprocessen binnen het domein van fysieke leefomgeving (bijvoorbeeld Omgevingswet, kostenverhaal);
  • Een afgeronde wo opleiding
  • Een afgeronde opleiding LEAN Six Sigma of LEAN Green/ Black Belt

Competenties

  • Enthousiast;
  • Zelfstandig kunnen werken;
  • Proactief;
  • Stressbestendig;
  • Groot verantwoordelijkheidsgevoel;

Organisatie en team

Organisatie

In de komende jaren hebben we een grote opgave in Pijnacker-Nootdorp. Binnen de gemeente vindt er ontwikkeling van woningbouwlocaties, bedrijventerreinen en voorzieningen plaats. Soms neemt de gemeente daartoe het initiatief, soms zijn dat particuliere initiatiefnemers, die wij begeleiden. Daarnaast moeten we infrastructuur herinrichten, aanpassen of uitbreiden.Een groeiende gemeente met forse ambities heeft collegas nodig zoals jij, die hiermee aan de slag willen. De komende jaren hebben we dus blijvend behoefte aan ervaren en inspirerende projectmanagers om deze ontwikkelingen van de grond te krijgen. Het is een afwisselende functie waarbij jij alle ruimte krijgt deze zelf vorm te geven en je eigen te maken. Hoe groot of hoe klein het project ook is, het is altijd uitdagend in een omgeving midden in de Randstad waar veel ruimte is voor wonen en werken. Samen met inwoners, bedrijven en organisaties werk je mee aan de ambitieuze plannen en projecten voor unieke plekken binnen onze gemeente. En dit betekent concreet dat jij:

Je komt te werken bij de het team Ontwikkeling. Als directe collegas heb je projectmanagers, projectassistenten, juristen grondzaken en planeconomen. Bij elkaar ongeveer 20 collegas. Wij vinden het fijn om op kantoor samen te werken.Voor het komende jaar zijn wij op zoek naar extra ondersteuning om invulling te geven aan onze opdrachtportefeuille. Op een overzienbare termijn ontstaat er een vacature voor deze functie. Een detavast constructie heeft daardoor onze voorkeur.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 juli tussen 15.30 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op xxxxxxx bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Overige informatie

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden woensdag 2 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 3 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 4 juli 2025, 09:00 uur die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur