Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland
Context
De gemeenten Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar en Zoetermeer staan aan het begin van een nieuw inkooptraject voor de Wmo producten individuele begeleiding, dagbesteding en kortdurend verblijf.
Hiervoor is het samenwerkingsverband op zoek naar een inkoopadviseur die gedurende dit proces adviseert op inkoop- en rechtmatigheidsvraagstukken.
Als inkoopadviseur werk je samen met de kwartiermaker (tevens de voorzitter van de huidige samenwerking) die het hele traject leidt en met de medewerkers van de vier gemeenten.
Je wordt namens het samenwerkingsverband ingehuurd door de gemeente Leidschendam-Voorburg.
Taken Inkoopadviseur
Je adviseert de kwartiermaker en de gemeenten op het gebied van de wet- en regelgeving op het gebied van inkoop;
Je denkt creatief mee en kan een helder beeld schetsen m.b.t. de verschillende inkoopmogelijkheden;
Waar gewenst en noodzakelijk deelnemen aan overleggen op beleids- als beheer-niveau alsmede met zorgaanbieders. Zowel fysiek als digitaal;
Je handelt/adviseert proactief m.b.t. planning en termijnen;
Adviseren m.b.t. actualiseren van de artikelen in de deelovereenkomst maatwerkvoorziening begeleiding H6, waaronder de tarieven;
Je draagt zorg voor de juridische afhechting van het inkooptraject en vragen van dienstverleners;
Samen met de kwartiermaker ben je verantwoordelijk voor de bewaking van het inkoopproces, met oog voor de gemeentelijke besluitvormingsprocessen;
Samen met de kwartiermaker haal je inkoopinformatie uit andere regio’s op.
Competenties Inkoopadviseur
Proactief, goed kunnen samenwerken, motiveren, verbinden van regionale en lokale belangen van gemeenten, bestuurlijke affiniteit, kennis van het werkveld;
analytisch en inlevingsvermogen;
In staat de wet- en regelgeving te vertalen naar medewerkers die die taal niet spreken;
Creatief meedenken over de verschillende (inkoop)mogelijkheden: je denkt in oplossingen en bent bereid en in staat om ook buiten de bestaande paden te opereren;
Oog voor de verschillen per gemeente;
Ervaring met contractmanagement;
Ervaring met intergemeentelijke samenwerking;
Kennis van en ervaring met het Sociaal Domein en in het bijzonder de WMO.
Aantal uren
Het is een functie van 2 tot 4 uur gemiddeld per week voor de periode van 15 maanden, met een maximum van 200 uur. Flexibiliteit in het aantal uur per week wordt gevraagd. Dit fluctueert per fase en dient als zodanig ook op- of afgeschaald te kunnen worden.
Periode
In principe heeft de opdracht een looptijd van 15 maanden (1 oktober 2022 t/m 31 december 2023). Mocht het noodzakelijk zijn, bestaat de mogelijkheid tot verlengen (met tweemaal 3 maanden).
Vereisten / knock-outcriteria
1. Uurtarief maximaal €90,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk (en fee Flextender);
Gunningscriteria (weging)
2. Uiterlijk beschikbaar per 10 oktober 2022 voor 2 tot 4 uur per week voor de gehele duur van de opdracht inclusief eventuele verlengingsoptie(s) (10 punten);
3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met politiek-bestuurlijke besluitvorming binnen een regionaal samenwerkingsverband (15 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur in het Sociaal Domein (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur met inkooptrajecten binnen de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo) (40 punten)
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
De gesprekken bij de gemeente of via teams zijn gepland op vrijdag 30 september 2022. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 september 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.