Raadhuisstraat 1, 1121 XC Landsmeer, Nederland
Begindatum:
14 apr 2025Einddatum:
14 okt 2025Uren per week:
18Publicatiedatum:
21 mrt 2025Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Landsmeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Landsmeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en grote onderlinge verbondenheid.
Onze kernwaarde is ‘Samen’. Goed persoonlijk contact met elkaar en inwoners is ons veel waard. Als je onze collega wordt, heb je werk met veel zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en variatie. Bij ons kun je je ontwikkelen tot een allrounder. Als vanzelf dienen wij de Landsmeerders, Ilpers en Purmerlanders.
Opdracht
In de gemeente Landsmeer vangen wij circa 70 Oekraïense vluchtelingen op, die vallen onder de gemeentelijke verantwoordelijkheid.
Wil jij een cruciale rol spelen in de opvang en begeleiding van Oekraïense vluchtelingen in de gemeente Landsmeer? Wij zoeken een gedreven en organisatorisch sterke coördinator die zorgt voor een soepel verloop van de opvang en een veilige en prettige leefomgeving voor de bewoners.
In deze rol ben jij verantwoordelijk voor de coördinatie van de gemeentelijke opvanglocaties Violierweg (60 bewoners) en ML Kingstraat (12 bewoners). Je zorgt ervoor dat de dagelijkse gang van zaken op rolletjes loopt en bent het eerste aanspreekpunt voor zowel collega’s, inwoners van Landsmeer, vrijwilligers als externe samenwerkingspartners (o.a. de Veiligheidsregio Zaanstreek Waterland).
Daarnaast werk je nauw samen met collega’s binnen de gemeente en stuur je één medewerker direct aan.
Taken
Coördineren van de opvanglocaties en zorgen voor een goed verloop van de opvang (huisvesting, onderwijs, medische zorg, inkomen en werk).
Samenwerken en afstemmen met medewerkers, vrijwilligers en externe partners om de opvang optimaal te organiseren.
Draagt zorg voor de financiële administratie (inclusief leefgeld en vrijwilligersbijdrage uitbetalen en eigen bijdrage innen).
Zorgen voor een verantwoorde besteding van middelen binnen de financiële vergoedingen van het Rijk.
Deelnemen aan regionale overleggen en fungeren als schakelpunt tussen de opvanglocaties, het gemeentehuis en externe partijen.
Rekening houden met de omgeving van de opvanglocaties.
Optreden bij conflicten en andere calamiteiten en zo snel mogelijk voor een oplossing zorgen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift (Benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar op het gebied van begeleiding en ondersteuning van vluchtelingen en statushouders (60 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken op het gebied van vluchtelingen (20 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (20 punten).
Competenties
Resultaatgerichtheid,
Verantwoordelijkheid,
Pro activiteit,
Verbinden en communiceren
Competenties
Iemand met de competenties inlevingsvermogen, overtuigingskracht, resultaatgericht, dienstverlenend, samenwerken en oplossingsgericht
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 3 april 2025 van 13.00 uur tot 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 2 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De gemeente vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
Kandidaat kan pas starten als het VOG is aangeleverd bij de opdrachtgever.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).