Begindatum:
1 jun 2025Einddatum:
30 nov 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
5 mei 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!
De afdeling Inkomensvoorziening is onderdeel van de directie Inkomen. Er werken ruim 200 inkomensconsulenten verdeeld over 10 teams verdeeld over de stad. Samen zorgen zij ervoor dat alle Amsterdammers die daar recht op hebben de benodigde financiële ondersteuning ontvangen in de vorm van een periodieke uitkering en/of incidentele bijzondere bijstand.
Opdrachtomschrijving
De klantbegeleiders Inkomen en Inkomensconsulenten van Gemeente Amsterdam vermoeden dat meerdere burgers die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet mogelijk recht hebben op huurtoeslag, zorgtoeslag of een uitkering vanuit de WAO, ANW, WIA enzovoort. Om die reden is besloten om een bestand controle uit te voeren en waar nodig cliënten te ondersteunen bij het aanvragen van hun recht. Dit zal tevens leiden tot een mogelijke bestandreductie bij de Directie Inkomen. Om die reden zoeken wij enkele experts op het gebied van het toewijzen en berekenen van voorliggende voorzieningen.
Je screent tenminste 400 dossiers per maand en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij zelf begeleiden en je neemt verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.
Werkzaamheden
Als expert ondersteun je de projectleiders bij de screening van de dossiers en fungeer je als vraagbaak voor de uitvoerende medewerkers en ondersteun je de voorbereiding voor de tweewekelijks voortgangsrapportages. Op termijn zal je gevraagd worden om de meest complexe dossiers te duiden en eventuele beroepszaken op te pakken.
Je screent tenminste 400 dossiers per maand en je bent beschikbaar voor minder ervaren collega's om specifieke dossiers te duiden en het benodigde plan van aanpak op te stellen. Meer complexe trajecten zal jij zelf begeleiden en je neemt verantwoordelijkheid voor het behandelen van bezwaarzaken.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende hbo diploma.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen drie (3) jaar zich geïnvesteerd in zijn/haar eigen vaktechnische ontwikkeling door jaarlijks minimaal twee (2) inhoudelijke trainingen te hebben gevolgd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar gewerkt met Suwinet en Socrates (in de afgelopen drie (3) jaar).
De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen zeven (7) jaar) als dedicated expert (fulltime) voor het bepalen van het recht op Voorliggende Voorzieningen zoals WW, ZW, TW, Wajong, WIA en WAO.
Dit kan in de functie van Expert Voorliggende Voorzieningen zijn aangevuld met ervaring als Medewerker Bezwaar bij UWV en als Procesbegeleider SMZ.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal vijf (5) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen zeven (7) jaar) bij gemeenten, waarbij het werk overwegend bestond uit het analyseren van dossiers Participatiewet op Voorliggende Voorzieningen.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen twee (2) jaar) in het met en namens een cliënt opstellen van een volledig onderbouwde aanvraag t.b.v. van de juiste instantie.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig begeleiden en initiëren van bezwaartrajecten op het gebied van voorliggende voorzieningen.
Competenties
30 Punten
Analytisch vermogen: Kan hoofd- en bijzaken onderscheiden, een vraagstelling in onderdelen uitsplitsen en logische verbanden leggen tussen de verschillende deelaspecten.
Omgevingsbewustzijn: Laat blijken goed geïnformeerd te zijn over vakinhoudelijke, organisatorische, maatschappelijke, politieke ontwikkelingen of andere omgevingsfactoren en weet deze effectief te benutten voor de eigen functie of organisatie.
Samenwerken: Levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team.
Relatiebeheer: Bouwt persoonlijke relaties op met klanten en andere contactpersonen, onderhoudt en benut ze.
Resultaatgerichtheid: Concrete doelen als uitgangspunt nemen voor het eigen gedrag en hieraan vasthouden totdat het doel bereikt is.
Overtuigingskracht: Oefent, op basis van persoonlijk overwicht, invloed uit op mensen en situaties, gericht op acceptatie en het overwinnen van weerstanden. Communiceert ideeën duidelijk en stellig.
Wensen
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal drie (3) jaar aantoonbare werkervaring (in de afgelopen vijf (5) jaar) in het voeren van overleg met burgers en met inkomensconsulenten in geval van een verschil van inzicht over de berekening van het recht op een voorliggende voorziening.
> 5 jaar (30p)
4-5 jaar (22,5p)
3-4 jaar (15p)
2-3 jaar (7,5p)
< 3 jaar (0p)
De aangeboden kandidaat heeft minimaal één (1) jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente met meer dan 10.000 klanten P-wet.
> 3 jaar (25p)
1-3 jaar (12,5p)
< 1 jaar (0p)
De aangeboden kandidaat heeftaantoonbare werkervaring met de Amsterdamse Maatwerkmethode. Benoem dit in de motivatiebrief, dit zal worden getoetst tijdens een eventueel eerste gesprek.
25 Punten
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 90,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
20 Punten
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: Jan van Galenstraat, 4, 1051KM, AMSTERDAMJan van Galenstraat, 4, 1051KM, AMSTERDAM
Aantal uren per week: 2 * 24 uur per week
Aantal kandidaten dat u mag aanbieden: 2
Optioneel tot verlenging conform duur werkzaamheden: ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
Planning interviews: Medio mei 2025
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!: De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.