Beleidsmedewerker RO

Landsmeer

Raadhuisstraat 1, 1121 XC Landsmeer, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
110 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

12 feb 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Gemeente Landsmeer is een prachtig gelegen groene gemeente tussen stad, natuurgebied en water. De gemeente bestaat uit drie kernen: Landsmeer, Den Ilp en Purmerland. Het is een kleine professionele gemeente met grote ambities. Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een kleine gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en goede onderlinge verbondenheid. De organisatie kent een platte structuur en korte lijnen waar we op informele en loyale wijze met elkaar samenwerken. Onze organisatie bestaat uit vijf teams en een strategisch team. Er zijn ca.110 medewerkers werkzaam bij de gemeente. Onze kernwaarde is 'Samen'. Goed persoonlijk contact met elkaar en inwoners is ons veel waard.

Als je bij onze collega wordt, heb je werk met veel zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en variatie. Bij ons kun je je ontwikkelen tot een allrounder. Als vanzelf dienen wij de Landsmeerders, Ilpers en Purmerlanders.

Opdracht
Wij hebben op korte termijn versterking nodig bij het Team Ruimtelijke Ontwikkeling. Wij zoeken dan ook een ervaren Beleidsmedewerker RO, die enthousiast wordt van het werken in een kleine gemeente met grote ruimtelijke waarden, waar geen dag of dossier hetzelfde is. Als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening vervul je een sleutelpositie in het proces rond de verlening van omgevingsvergunningen met  een buitenplanse omgevingsplanactiviteit (Bopa)  en het (laten) opstellen van een wijziging van het Omgevingsplan.

Met jouw kennis en ervaring ben jij in staat om advies te geven bij allerlei vraagstukken op het brede gebied van het omgevingsrecht. Dit kan zowel intern richting je collega's, het management en het bestuur zijn, als extern richting initiatiefnemers, inwoners en andere belanghebbenden.

Werkzaamheden:

  • Je behandelt verzoeken om vooroverleg, verzoeken om wijziging van het omgevingsplan en aanvragen om omgevingsvergunning waarbij binnen en buitenplans (Opa en Bopa) wordt afgeweken van het (tijdelijke) Omgevingsplan;

  • Wanneer nodig vertegenwoordig je de gemeente in beroeps- en bezwaarprocedures;

  • Je stelt t.b.v. in ieder geval de bovengenoemde procedures alle benodigde stukken op, waaronder: besluiten, beschikkingen, college- en raadsvoorstellen en -besluiten, bindend adviesrecht , verweerschriften, beslissingen op bezwaar, formele kennisgevingen.

Je hebt ervaring met:

  • Bovengenoemde werkzaamheden;

  • Het toetsen van (bouw)plannen aan ten minste: bestemmingsplannen/(tijdelijke) Omgevingsplannen, de Omgevingsvisie, de provinciale Omgevingsverordening, en relevante wet- en regelgeving waaronder afdeling 6.4 van de Wet ruimtelijke ordening;

  • Het (laten) opstellen en beoordelen van digitale -aangeleverde- postzegelplannen/wijziging omgevingsplan.


Vereisten / knock-outcriteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Aantoonbare werkervaring op het gebied van ruimtelijke ordening binnen een gemeente;
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als beleidsmedewerker.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker ruimtelijke ordening bij een gemeentelijke organisatie (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het behandelen van omgevingsvergunningen uitgebreide procedure (20 punten);
7. Aantoonbare kennis van Wabo, Wro, Bro, Awb en Omgevingswet (15 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het toetsen aan bestemmingsplannen/ (tijdelijke) Omgevingsplannen en behandelen van omgevingsvergunningen met buitenplanse afwijkingen (15 punten);
9. Uiterlijk beschikbaar per 1 maart 2025 voor 32 tot 36 uur voor de totale duur inclusief verlengingen (10 punten);
10. Uurtarief van maximaal €140,- exclusief btw en inclusief fee externe partij en reiskosten woon-/werkverkeer (10 punten);

Competenties
- Resultaatgericht;
- Natuurlijk overwicht;
- Goede communicatieve en sociale vaardigheden;
- Goed analyserend vermogen;
- Omgevingsbewustzijn;
- Bestuurlijke sensitiviteit;
- Onderhandelingsvaardig;
- Enthousiasme;
- Met creatieve oplossingen kunnen komen.

Functieschaal
Functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenerbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht €2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken worden in overleg met de opdrachtgever gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen hiervan bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Gemeente faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.