Projectleider Inclusieagenda

Purmersteenweg 42, 1441 DM Purmerend, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

9 jul 2025

Omschrijving

De gemeente Purmerend wil een inclusieve samenleving zijn, waarin iedereen, ongeacht achtergrond, beperking of situatie, volwaardig mee kan doen. Binnen het bredere beleid wordt ingezet op het versterken van inclusie en toegankelijkheid. Om deze ambities concreet te maken, is het noodzakelijk om een gedragen plan van aanpak op te stellen en een inhoudelijk uitgewerkte inclusieagenda inclusief uitvoerings- en financiële paragraaf te ontwikkelen.

Doel van de opdracht

De projectleider is verantwoordelijk voor de coördinatie, afstemming en totstandkoming van twee kernproducten:

  1. Het (afronden van) plan van aanpak:

    • Schetst de aanpak, fasering, betrokken stakeholders, communicatiestrategie en planning voor het opstellen van de inclusieagenda.

    • Geeft inzicht in benodigde capaciteit, besluitvormingsmomenten en risico’s.

    • Biedt een kader voor de totstandkoming van de inclusieagenda.

  2. De inclusieagenda:

    • Biedt een samenhangende visie en concrete doelstellingen op het gebied van inclusie en toegankelijkheid.

    • Wordt opgesteld in samenspraak met ervaringsdeskundigen, belangenorganisaties en inwoners(groepen).

    • Bevat een uitvoeringsagenda met maatregelen, tijdspad, verantwoordelijken en benodigde inzet.

    • Bevat een financiële paragraaf met overzicht van verwachte kosten, inzet van bestaande middelen en financieringsbronnen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsorganisatie;

  • Aantoonbare kennis van inclusie en toegankelijkheid (benoem duidelijk in het cv waar deze kennis is opgedaan);

  • Aantoonbare werkervaring met procesregie en het vertalen van ideeën en beleid naar de praktijk (benoem duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Politiek-bestuurlijke sensitiviteit (benoem duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met verschillende stakeholders (benoem duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van inclusie en toegankelijkheid in het sociaal domein (40 punten)
  • Beschikbaarheid op korte termijn (20 punten);
  • Ervaring met participatieve beleidsontwikkeling en samenwerking met belangenorganisaties (benoem duidelijk in het cv) (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de Wet gelijke behandeling, VN-verdrag Handicap of Lokale Inclusie Agendas (20 punten).

Competenties

  • Bestuurlijke sensitiviteit
  • Sterk in regie en eigenaarschap
  • Resultaatgericht en communicatief sterk
  • Kan schakelen op operationeel, tactisch en strategisch niveau
  • Vermogen tot het verbinden van interne en externe stakeholders

Organisatie en team

Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de Purmerendse manier, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Gespreksinformatie

De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente worden in overleg met de kandidaten ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 2
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Purmerend komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur