Projectleider Hoornes Noordoost en Randweg Boslaan

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
130 20 uur Zuid-Holland

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

1 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De gemeente Katwijk is actief bezig met meerdere gebiedsontwikkelingen, waaronder het project Randweg Boslaan en de ontwikkeling van Hoornes Noordoost. Voor deze trajecten is tijdelijke inzet van een ervaren en zelfstandig projectleider nodig, die de gemeente ondersteunt bij het afronden van essentiële stappen in de projectvoorbereiding en zorgt voor een zorgvuldige overdracht.

De opdracht bestaat uit twee onderdelen:

  • Sluiten van een samenwerkingsovereenkomst voor project Randweg Boslaan

  • Projectmanagement Hoornes Noordoost tot aan indienen aanvraag omgevingsvergunning fase 2b

De projectleider is verantwoordelijk voor het in goede banen leiden van het proces richting het formaliseren van een samenwerkingsovereenkomst met externe partijen voor het project Randweg Boslaan. Dit betreft o.a. afstemming met stakeholders, procesbegeleiding, juridische voorbereiding, en besluitvorming richting college en/of raad.

Het betreft hier de regie en voortgangsbewaking op het project Hoornes Noordoost. De opdracht loopt tot het moment waarop de aanvraag voor de omgevingsvergunning voor fase 2b en mogelijk de opstart van fase 3,  formeel in procedure wordt genomen. Hierin werk je samen met interne en externe partijen, bewaak je planning, risico’s en besluitvormingsmomenten.

Werkzaamheden:

  • Coördineren en afronden van het proces tot het sluiten van de samenwerkingsovereenkomst voor project Randweg Boslaan, in nauwe afstemming met interne en externe stakeholders.

  • Aansturen van het project Hoornes Noordoost tot en met het moment dat de omgevingsvergunningsaanvraag voor fase 2b formeel in procedure is genomen.

  • Signaleren en beheersen van risicos en knelpunten binnen beide trajecten, en voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming.

  • Voorbereiden en realiseren van een gestructureerde overdracht, inclusief documentatie, procesinformatie en projectcontext.

Randvoorwaarden & zelfstandigheid:
Deze opdracht is ingericht op basis van een zelfstandige en resultaatgerichte uitvoering, zonder gezagsverhouding of verplichting tot persoonlijke arbeid.

De opdrachtnemer: 

  • Is verantwoordelijk voor de wijze waarop het resultaat wordt bereikt;

  • Organiseert eigen werkzaamheden en inzet;

  • Rapporteert periodiek over voortgang, maar ontvangt geen directe aansturing;

  • Wordt geselecteerd op basis van specifieke expertise, niet als onderdeel van een organisatieverband. 

Resultaten

De resultaten van de opdracht zijn:

  • Een gesloten samenwerkingsovereenkomst voor project Randweg Boslaan.

  • Een ingediende aanvraag omgevingsvergunning voor fase 2b van project Hoornes Noordoost.

  • Een zorgvuldige overdracht van beide projecten.

Inzetbaarheid:
De kandidaat is inzetbaar vanaf medio juli 2025 tot en met eind december 2025 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  1. U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe;

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad;

  3. Geen ZZP'er;

  4. De kandidaat beschikt over een afgeronde wo master;

  5. Kandidaat heeft minimaal 2 jaar in de afgelopen 7 jaar aantoonbare werkervaring met projectmanagement binnen gebiedsontwikkeling of ruimtelijke projecten binnen een gemeente. (geef dit duidelijk weer in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  1. De kandidaat beschikt over een afgeronde wo master in de richting van Bouwkunde;
    15%

  2. Kandidaat heeft minimaal 5 jaar in de afgelopen 7 jaar aantoonbare ervaring met projectmanagement binnen gebiedsontwikkeling of ruimtelijke projecten binnen een gemeente. (geef dit duidelijk weer in het cv);
    30%

  3. Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het opstellen en sluiten van samenwerkingsovereenkomsten in complexe projecten;
    30%

  4. Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met gemeentelijke besluitvormingsprocessen en samenwerking met externe ontwikkelpartners.
    25%

Competenties

  • Aantoonbare ervaring met projectmanagement binnen gebiedsontwikkeling of ruimtelijke projecten.

  • Kennis van gemeentelijke besluitvormingsprocessen en samenwerking met externe ontwikkelpartners.

  • Ervaring met het opstellen en sluiten van samenwerkingsovereenkomsten in complexe projecten.

  • Zelfstandige, resultaatgerichte werkwijze en goede communicatieve vaardigheden.

  • In staat om snel in te stappen, processen te structureren en overzicht te creëren. 

Organisatie en team

De gemeente Katwijk is actief bezig met meerdere gebiedsontwikkelingen, waaronder het project Randweg Boslaan en de ontwikkeling van Hoornes Noordoost.

Gespreksinformatie

Stap 1:
De cv’s worden beoordeeld op de Kwaliteit (eisen) die hierboven zijn benoemd in de (offerte)aanvraag. Dit zijn de minimumeisen/knock-outcriteria. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld

Stap 2:
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. De tien (10) kandidaten die het beste scoren worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling.

Stap 3:
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: - Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. - Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De opdrachtgever streeft ernaar drie (3) kandidaten uit te nodigen voor een selectiegesprek.

Stap 4:
In het interview wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het interview wordt gevoerd door twee of meerdere vertegenwoordigers van de opdrachtgever. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de gemeente Katwijk het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV
Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld, minimaal 2 referenties en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. Katwijk behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het cv en/of referentie voorkomen. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

VOG
Voordat de overeenkomst wordt gesloten ontvangt de gemeente een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Deze wordt door de gemeente digitaal aangevraagd.

Inzet
De kandidaat is inzetbaar vanaf medio juli 2025 tot en met eind december 2025 voor 20 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.