Handhaving Jurist APV

Kon. Julianalaan 3, 2224 EW Katwijk aan Zee, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 100,00 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 dec 2024

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

14 nov 2024

Omschrijving van de opdracht
Gemeente Katwijk bestaat voor én door bewoners. Dat betekent dat we bij geschillen en misverstanden het probleem samen moeten oplossen. Als jurist handhaving zorg jij ervoor dat elke burger zich veilig en gerepresenteerd voelt. En dat ze bij conflicten op jou kunnen rekenen voor een eerlijke en transparante afhandeling. In ruil daarvoor krijg jij waardevol en interessant werk, waarmee jij van onze gemeente een prettige woonomgeving maakt. 

De uitdaging in jouw werk heeft te maken met de zwaarte van de processen. Je controleert of wet- en regelgeving is nageleefd en je verifieert uitspraken, acties en resultaten op juridische correctheid. Op basis daarvan stel je een oplossing voor en communiceer je die naar de betrokkenen. Indien nodig geef je een waarschuwing en zoek je overeenstemming met het college om eventueel een handhavingsprocedure te starten. Je behandelt bezwaar, beroep en hoger beroep: vaak complexe zaken met bestuurlijke of politieke belangen. Jouw werk is enorm afwisselend. Het ene moment overleg je met toezichthouders, het andere moment krijg je een telefoontje van de burgemeester met een dringende vraag. Je houdt je bezig met uiteenlopende zaken binnen de gemeente: denk hierbij aan illegale bewoning of een illegaal geplaatst bouwwerk. Bebouwing op het Katwijkse strand geeft unieke situaties. 

En waar haal je voldoening uit bij dit werk? Dat verkrijg je uit de resultaten die jij kunt bereiken. Je probeert altijd voor zoveel mogelijk partijen een goede oplossing te vinden. En het is fijn wanneer je een burger goed hebt kunnen helpen met een handhavingsverzoek. 

Verantwoordelijkheden
Daarnaast hou je je als jurist handhaving APV bezig met: 

  • Het opstarten en het voeren van de regie op handhavingsprocedures;

  • Het begeleiden en adviseren van collega’s op het gebied van handhaving. Je beantwoordt vragen op je eigen cluster en van collega’s van andere clusters;

  • Procesvertegenwoordiging in bezwaar, beroep, voorlopige voorzieningen en hoger beroep;

  • Actief participeren in overlegorganen en in werkgroepen over actuele thema’s, zoals milieuwetgeving en de implementatie van de Omgevingswet;

  • Behandelen van zienswijzen in handhavingsprocedures;

  • Het behandelen van verzoeken in het kader van de Wet openbaarheid van bestuur, het beantwoorden van raadsvragen en het adviseren van management en college.  

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 december tot en met 30 juni 2025 voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de start- en einddatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.

  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

  • Welk type overeenkomst is op de kandidaat van toepassing? (Overeenkomst inhuur arbeidskrachten, tussenkomst ZZP’er of (modelovereenkomst) met ZZP’er?)

  • Wie is tekenbevoegd (naam en functie)?

  • De kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding

Wensen

  • Een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van: Juridisch, Bestuurskunde of Omgevingszaken - Gewicht: 20 %

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met juridische advisering bij een gemeente - Gewicht: 35 % E

  • Werkervaring als jurist belast met handhaven van zaken op het gebied van Omgevingswet en/of OOV (omschrijf dit in het cv) - Gewicht: 10 %

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als jurist belast met handhaven van zaken op het gebied van APV en bijzondere wetten (omschrijf dit in het cv) - Gewicht: 35 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.