Business Architect CIAM

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 125,00 opbouwend van 16 naar 36 uur Gelderland

Begindatum:

27 mei 2024

Einddatum:

30 nov 2024

Uren per week:

opbouwend van 16 naar 36 uur

Publicatiedatum:

3 mei 2024

Het Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving project waarbinnen de inhuurkracht te werk wordt gesteld
Het team Architectuur en Informatiemanagement (A&I) binnen de directie DGV is op zoek naar een Business Architect specifiek voor het CIAM traject.

Het team Architectuur en Informatiemanagement begeleidt het Kadaster bij het door ontwikkelen en vernieuwen van waardestromen en de ondersteunende diensten. In de voorbereiding, door de solution architectuur te leveren voor de business case. En in de uitvoeringsfase, door samen met de systeem architecten de DevOps team te begeleiden in de ontwikkeling of het selecteren van een ‘off the shelf’ product.

Wij verbeteren continu de productie- en distributieprocessen en ondersteunende architectuur van onze organisatie. Als Business Architect help je mee aan de digitale transformatie naar een datagedreven Kadaster.

Opdrachtomschrijving
De Business architect werkt met stakeholders een solution- en domeinarchitectuur uit vanuit business perspectief met kennis van standaard business concepten en met de relevante onderdelen uit de Kadaster Enterprise.

Je komt te werken binnen het aandachtsgebied Klantinteractie. Dit betreft o.a. architectuurwerkzaamheden m.b.t. CIAM, KCC, Mijn Kadaster omgeving en het CRM systeem.

Belangrijkste technieken, methoden en tools

  • Archimate;

  • Novius Raamwerk;

  • TOGAF;

  • Agile werkwijze.

Verantwoordelijkheden

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

  • Input leveren met betrekking tot CIAM traject;

  • Input leveren voor de roadmaps van waardestromen en ondersteunende diensten;

  • Opstellen Solution- en domein architectuur;

  • Afstemming tussen projecten en stakeholders;

  • Continu verbeteren van processen;

  • Ontwikkelen van begrijpbare en inpasbare architectuur;

  • IT-strategie kunnen overzien en daarmee een belangrijke bijdrage leveren aan de visie en strategie van het Kadaster;

  • Overzicht over de applicatie-architectuur en de uitrol daarvan in een Cloud omgeving.

Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 27-05-2024 tot en met 30-11-2024 voor minimaal 16 uur per week, wat gedurende de inhuurperiode kan uitbreiden naar 36 uur per week, naar gelang de verwachte inzet voor CIAM. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd 1x 6 maanden. De opdrachtgever kan de overeenkomst eenzijdig tussentijds opzeggen met een opzegtermijn van één (1) maand. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team.

Verplichte opgave van uw gewaarmerkte KVK-uittreksel. Hieruit moet de tekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de onderhavige overeenkomst blijken.

Eisen

  • U voegt slechts één Nederlandstalig curriculum vitae (cv) in PDF toe van maximaal 3 pagina's A4. Uit dit cv dient te blijken dat u voldoet aan onderstaande eisen. Indien u naar oordeel van het Kadaster niet voldoet aan de gestelde eisen, of uw cv uit meer dan 3 pagina's bestaat, zal uw offerte terzijde worden gelegd en niet worden meegenomen in de beoordeling van de gunningscriteria. Verzoek om het cv in PDF formaat aan te leveren. Onderstaand de eisen waar de kandidaat aan moet voldoen. Per eis (kort) toelichten waarom de kandidaat in uw ogen aan de eis voldoet. Verwijzen naar het CV volstaat niet.

  • Academisch werk- en denkniveau op het gebied van informatica verkregen door een afgeronde HBO/WO opleiding.

  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring in het vakgebied architectuur.

  • Minimaal 5 jaar kennis en ervaring met het opstellen en implementeren van solution- en domein architecturen.

  • Minimaal 3 jaar werkervaring met Informatie voorziening binnen het overheidsdomein, waarin beleid en uitvoering dicht bij elkaar liggen.

  • Minimaal 5 jaar ervaring in het werken in complexe programma’s, waarin je met verschillende partijen/projecten met verschillende belangen te maken hebt krijgt. Je bent in staat om deze belangen te herkennen, en als een verbindende factor deze belangen en partijen samen te brengen om zo tot een gedragen oplossing te komen.

  • Aantoonbare ervaring met architectuurwerkzaamheden in het werkgebied Klantinteractie.

  • Minimaal 5 jaar documentatie ervaring, bijvoorbeeld met: o Roadmaps o Technisch architectuur design o Solution definitie o Functioneel en technisch ontwerp o Risk management

  • Minimaal 3 jaar ervaring met Archimate.

  • Bekendheid met Blue Dolphin, TOGAF en NOVIUS is een pré.

  • Competenties waar de kandidaat over dient te beschikken:

    • Zowel conceptueel als pragmatisch afwegen van (on)mogelijkheden voor het opstellen en implementeren van een solution architectuur;

    • Je bent een netwerker, natuurlijke verbinder, proactief en je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden;

    • Je hebt een lerend vermogen en kunt nieuwe kennis snel eigen maken;

    • Je volgt actief de trends en externe ontwikkelingen in de markt, hebt vakgerichte relevante (externe) netwerken en wil je permanent blijven ontwikkelen;

    • Je bent ondernemend, flexibel en hebt ervaring met succesvol samenwerken in een moderne Agile omgeving;

    • Je beweegt je zelfstandig binnen een organisatie en bent omgevingssensitief. Je bent in staat om te communiceren op verschillende niveaus binnen de organisatie;

    • Je bent in staat om architectuur design, bouw en implementatie te leiden en verantwoording te nemen voor (technische) kwaliteit van business unit IT gebaseerde oplossingen;

    • In staat om een team van stakeholders te engageren en te begeleiden bij het formuleren en beschrijven van modellen, standaarden en requirements;

    • Toe kunnen passen van diverse informatie verzamelmethoden (in-depth interviews, focus groups, workshops, etc.) en resources (markt-, economische-, concurrentieanalyse);

    • Kunnen identificeren welke risico’s en uitdagingen de oplossing oplevert, gebaseerd op ervaring opgedaan met andere architectuurtrajecten;

    • Algemene kennis over hoe een industrie of bedrijfstak gebruik maakt van IT gebaseerde

    • Oplossingen bijvoorbeeld op basis van technologie standaarden, de-facto standaarden, (software)pakketten of bedrijfsspecifieke referentiearchitecturen.

Wensen

U geeft een beschrijving (max. 400 woorden) op welke wijze u de transitie van bestaande- naar nieuwe CIAM inrichting aanpakt. Beoordeling: De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster. (40%)

U geeft antwoord op de vraag (max. 400 woorden) hoe u zorgt voor een beheersbare digitale identiteit (definitie, data en rechten). Beoordeling: De mate waarin uw antwoorden aansluiten bij de wensen van het Kadaster. (30%)

U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage leveren aan te behalen resultaten (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden). Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score. (30%)

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.