Platform Engineer Continuiteitsservices

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 9 dagen
105 36 Gelderland

Begindatum:

16 jun 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

13 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Omschrijving van de opdracht
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. Volgens Kadaster richtlijn dient iedere medewerker minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn. Welke dagen dit zijn gaat in overleg met de manager en het team. Als het Kadaster getroffen wordt door bijvoorbeeld een cyber aanval, zal dit leiden tot verstoring van de dienstverlening: Hypotheek- en eigendomsaktes kunnen niet meer gepasseerd worden, percelen worden niet meer ingemeten, geografische kaarten zijn niet meer beschikbaar, er kunnen geen klic-meldingen meer worden gedaan, etc.

Vanwege het nationaal belang van de Kadaster-dienstverlening is het belangrijk om de periode van uitval bij dreiging te minimaliseren en te borgen dat Kadaster datasets compleet en consistent worden hersteld. Als onderdeel van het agile team Continuity Services (TCS) met standplaats Apeldoorn werk je met o.a. de volgende voorzieningen:

  • Een platform voor herstel van de meest kritieke dienstverlening van het Kadaster.

  • Het regisseren van functionele restore testen en ondersteuning bij grootschalige (keten)restores.

Belangrijkste technieken, methoden en tools:

  • Azure (oa Arc);

  • Terraform;

  • Gitea;

  • Postres en Oracle;

  • Restore scripting.

Verantwoordelijkheden
Je beheert onze uitwijkomgeving en o.a.:

  • Ben je verantwoordelijk voor het opzetten en (laten) uitvoeren van testen op de omgeving ism de applicatieve teams;

  • Ondersteun je de organisatie met adviezen en doe je voorstellen om generieke verbeteringen door te voeren;

  • Ontwikkel, implementeer en verbeter je relevante processen;

  • Lever je inhoudelijke expertise aan de teams;

  • Met het type dienst wat het team levert ben je tevens onderdeel van onze crisis organisatie.Het team heeft een belangrijke rol in het geval dat een crisis zich aanbiedt. Dan zal er veel druk zijn om de keten zo snel mogelijk te herstellen. Het is daarom van belang dat de teamleden in staat zijn om met deze druk om te gaan, het hoofd koel kunnen houden;

  • Naast de technische en beheersmatige diensten heeft het team ook een rol in het behouden en creeëren van bewustwording en het ‘op de backlog houden’ van dit onderwerp. Dit zodat het Kadaster op élk moment in staat is de dienstverlening te herstellen conform de gestelde eisen.

Vereisten / knock-outcriteria

  1.  Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Een maximum uurtarief van € 105,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en Fee en overige kosten;

  3. Minimaal een afgeronde Hbo bachelor opleiding in de richting van Informatica;

  4. Minimaal 2 jaar ervaring als Platform Specialist;

  5. Minimaal 2 jaar ervaring met Agile werken;

  6. Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met Terraform, specifiek in combinatie met Azure Arc en het uitrollen van infrastructuur binnen een hybride uitwijkomgeving;

  7. Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met Azure (Local) omgevingen, inclusief resourcebeheer via Azure Arc, netwerken, IAM, policies en connectiviteit;

  8. Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring met Gitea als Git-platform, inclusief branching, PR-flows en versiebeheer;

  9. Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring metArgoCD voor declaratieve CI/CD en het beheren van infrastructuur- en applicatiepipelines;

  10. Minimaal 2 jaar kennis van en ervaring metPostgreSQL en/of Oracle Exadata backup & recovery strategieën, inclusief integratie met Commvault

  11. Aantoonbaar inzicht in hybride netwerkinfrastructuren en afhankelijkheden (DNS, firewallregels, IAM-koppelingen, logging/monitoring);

  12. Aantoonbaar in staat om restore-scripts, validatietests en runbooks op te zetten en te onderhouden in het kader van uitwijkscenario’s;

  13. Bekend met het schrijven van technische documentatie voor beheer, DR-tests en overdracht naar operations;

  14. Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan 5 pagina's A4

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten) verdeeld in:

  1. U geeft een beschrijving van uw recente hands on ervaring (max. 300 woorden) die uw kennis en geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden onderbouwt. (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden):
    Beoordeling De mate waarin de beschrijving van aanpak aansluit bij de wensen van het Kadaster (max 50 punten);

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden en/of certificeringen (50 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan maar minstens 1 punt wordt als onvoldoende beoordeeld cq onderbouwing ontbreekt op onderdelen25 punten antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (35 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten);

  2. U toont duidelijk aan (max. 300 woorden) welke wijze de door u geleverde expertise en competenties binnen de geschetste situatie een bijdrage kan leveren aan het te behalen resultaat (zie ook opdrachtomschrijving en verantwoordelijkheden).
    Beoordeling: Hoe beter de expertise en competenties aansluiten bij de wensen van het Kadaster en de geschetste situatie hoe hoger de score (max 50 punten)

    • Antwoord sluit volledig aan en is onderbouwd met concrete voorbeelden en/of certificeringen (50 punten);

    • Antwoord sluit voldoende aan maar minstens 1 punt wordt als onvoldoende beoordeeld cq onderbouwing ontbreekt op onderdelen (35 punten);

    • Antwoord sluit onvoldoende aan en is onvoldoende onderbouwd (25 punten);

    • Antwoord sluit niet aan (0 punten).

 Het maximale tarief
€ 105.

Competenties

  • Analytisch sterk: overziet afhankelijkheden, risico’s en implicaties van technische keuzes;

  • Samenwerkingsgericht: werkt goed samen met solution architect, product owner, leverancier en beheerpartijen;

  • Coachend naar teams: ondersteunt collega’s en werkstromen bij het inrichten van back-ups, data-ingestion en herstelprocedures zonder het werk over te nemen;

  • Comfortabel in een regierol: durft kaders te stellen, kritische vragen te stellen aan leveranciers en mee te denken op inhoud én proces;

  • Proactief, nieuwsgierig en gewend om in complexe en veranderlijke projectcontexten te werken;

  • Communicatief zowel schriftelijk als mondeling sterk.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Conceptovereenkomsten
Voor deze opdracht treedt een externe partij op als bemiddelaar. Ook maakt het Kadaster gebruik van de dienstverlening van de externe partij voor de urenregistratie van de werkzaamheden. Dat betekent dat de opdrachtnemer een rechtstreekse opdrachtovereenkomst aangaat met het Kadaster wat betreft de uitvoering van de werkzaamheden. En daarnaast gaat de opdrachtnemer een aparte overeenkomst met de externe partij aan waarin de vergoeding voor de geleverde bemiddeling en het verplichte gebruik van het urenregistratie-systeem van de externe partij worden vastgelegd.

  • Voor deze opdracht gaat het Kadaster een driepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten:

    • 1d: Detacheringsovereenkomst

  • Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Voorwaarden 
Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2018) en de concept overeenkomst van het Kadaster, als toegevoegd in de bijlage, van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. 

Geheimhoudingsverklaring
Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden. 

VOG 
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

WAADI 
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). 

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht aan de ondernemer, die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt,en het Kadaster mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van het Kadaster. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Het Kadaster merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is
).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur