Begindatum:
1 dec 2024Einddatum:
30 nov 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
14 sept 2024Type inzet
Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren.
Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.
Voor deze opdracht is een Betrouwbaarheidsonderzoek (BO) van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.
Opdracht omschrijving
Op dit moment is er op het politie-intranet de mogelijkheid om te reageren op nieuwsberichten en dat gebeurt regelmatig. Echter kunnen en willen we daar nog veel meer uithalen; een grote en betrokken online community waar collega’s op een uitnodigende en interactieve manier het gesprek met elkaar aan kunnen gaan. Het is aan de community manager om deze community (verder) te realiseren en te professionaliseren. Deze opdracht is tweeledig en bestaat uit een praktisch deel en een beleidsmatig deel:
De community manager heeft het overzicht en de regie op de interne webcare en de web-etiquette, waardoor er meer aandacht besteed kan worden aan de effectieve en professionele webcare en web-etiquette binnen de interne communicatie naar/met alle collega’s. Daarnaast is het aan deze persoon om het communitymanagement verder op poten te zetten, zodat o.a. het intranet interactiever wordt en collega’s nog meer uitgenodigd worden ook online het gesprek met elkaar aan te gaan. Daarmee worden niet alleen meer reacties bevorderd, maar ook antwoorden geborgd op vragen van collega’s.
De community manager heeft de opdracht om aansluiting te vinden bij alle ambities (strategisch communicatiekader) die de kolom Communicatie heeft op het gebied van de interne communicatie en de bijbehorende bouwstenen. Daar komt ook bij dat deze persoon zich focust op beleid en governance van community management en de opbouw van een duurzame structuur. Zowel regels rondom wie verantwoordelijk is, hoe dit geregeld wordt en hoe de uitvoering/handhaving plaatsvindt.
Doelstelling
Beoogd resultaat
De opdracht concreet maken in een projectplan. Met als belangrijkste doel: binnen een jaar de (interne) webcare/communitymanagement professionaliseren op landelijk én regionaal niveau
Landelijk en regionale netwerk(en) inzichtelijk maken en opzet voor governance maken: wie is waarvan en waarvoor verantwoordelijk (signaleren, alerteren, verdere aanpak) en hoe vind je elkaar?
Onderzoeken hoe de interne webcare/communitymanagement kan worden opgezet en uitgerold
Opzetten van duurzame communitymanagement en onderzoek naar een zelfregulerend borgingsproces waarbij community management gegarandeerd wordt door bekwame personen zonder interventie
Onderzoeken hoe je stakeholders het beste kunt betrekken bij de (interne) webcare/communitymanagement qua kennis en kunde en dit vervolgens realiseren, o.a. d.m.v. de Training Interne Webcare
Interne bouwstenen uit het communicatiekader verwerken in de aanpak
Tijdens de opdracht tussentijds rapporteren aan de opdrachtgever en ervoor zorgen dat het project op de gestelde tijd afgerond is: klaar om overgenomen te worden door de stakeholders
Processen en taken optimaliseren, zorgen dat deze processen geborgd worden/zijn en de eindverantwoordelijkheid beleggen op een logische plek
Onderzoeken of er platformen en analytische tools reeds zijn of moeten komen om de effectiviteit communitymanagement te meten en wie/hoe deze worden ingezet
Verantwoordelijkheden
Het opbouwen en verder realiseren en professionaliseren van een online community.
Het uitvoeren van interne webcare, ondersteunen van de inhoudsdeskundigen (tijdens de looptijd van het project, daarna overdragen aan de kolom Communicatie).
Web-etiquette actualiseren en implementeren
Contacten
De Communitymanager voert de opdracht uit binnen de context van de directie Communicatie maar heeft contacten met de afdelingen Communicatie in de eenheden en de dienst Communicatie in het Politiedienstencentrum. Daarnaast is er contact met alle belanghebbenden voor het opzetten van een online community. Dat is binnen de communicatiekolom maar ook daarbuiten.
Opleiding
Kandidaat heeft minimaal een erkend en volledig afgerond HBO diploma in de richting Communicatie.
WO diploma richting Communicatie is een pre.
Professionele kennis en werkervaring
Minimaal 5-10 jaar aantoonbare werkervaring in community management.
Aantoonbare werkervaring met (onderzoek naar) interne communicatie in een politiek-bestuurlijke organisatie.
Aantoonbare werkervaring met het opbouwen en verder realiseren en professionaliseren van een online community.
Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van interne webcare, ondersteunen van de inhoudsdeskundigen (tijdens de looptijd van het project, daarna overdragen aan de kolom Communicatie).
Aantoonbare werkervaring met het actualiseren en implementeren van Web-etiquette.
Competenties
Planmatig/georganiseerd/gestructureerd sterk ontwikkeld
Netwerker pur sang
Empathisch, enthousiasmerend,
Creatief sterk in het omzetten van strategie naar interventies/concrete aanpak en uitvoering daarvan
Overtuigend leiderschap
Beweegt zich makkelijk in de bestaande gremia en krijgt eenvoudig voet aan de grond bij de stakeholders
Analytisch sterk, zodat hij/zij snel de weg weet binnen de politieorganisatie
Coachen, initiatief, klantgerichtheid, leervermogen,
overtuigingskracht, probleemanalyse, samenwerken
Beschikbaarheid
De Externe is inzetbaar vanaf 1/12/2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 30/11/2025 voor 36 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
Maximaal: € 95,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd. Sjabloon : CV template 1.9.doc
Eis 2. Kandidaat heeft minimaal een erkend en volledig afgerond HBO diploma in de richting Communicatie. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 3. Minimaal 5-10 jaar aantoonbare werkervaring in community management. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 4. Aantoonbare werkervaring met (onderzoek naar) interne communicatie in een politiek-bestuurlijke organisatie. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 5. Aantoonbare werkervaring met het opbouwen en verder realiseren en professionaliseren van een online community. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 6. Vereiste competenties/vaardigheden: Coachen, initiatief, klantgerichtheid, leervermogen, overtuigingskracht, probleemanalyse, samenwerken Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
Wensen
Wens 1. *Deze wens dient ter verdieping van de eerder gestelde eis. Minimaal 5-10 jaar aantoonbare werkervaring in community management. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (30%)
Wens 2. Aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van interne webcare, ondersteunen van de inhoudsdeskundigen (tijdens de looptijd van het project, daarna overdragen aan de kolom Communicatie). Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (25%)
Wens 3. Aantoonbare werkervaring met het actualiseren en implementeren van Web-etiquette. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (25%)
Wens 4. Kandidaat heeft minimaal een erkend en volledig afgerond WO diploma in de richting Communicatie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen (20%)