Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider inrichting 1e, 2e en 3e lijn interne controles

Gemeente Houten

Onderdoor 25, 3995 DW Houten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

1 sept 2022

Einddatum:

1 feb 2023

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

5 aug 2022

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Opdracht
Je werkt vanuit team Concerncontrol. Binnen het team draag je bij aan (de advisering rondom) de invoering van het 3 lijnen model.
De opdracht is met name gericht op

  • Het uitvoeren van een nulmeting op status van de AO/IB (inclusief IC) in de 1e en 2e lijn en de bekendheid met de daarbij behorende taken en verantwoordelijkheden.

  • De resultaten van deze nulmeting verwerken in een plan van aanpak voor de implementatie van het 3 lijnen model voor interne controle en de daarvoor benodigde begeleiding van de 1e en 2e

  • Het accent ligt in eerste instantie op de bewustwording verantwoordelijkheden in het kader van de rechtmatigheidsverantwoording en het samen met de 1e en 2e lijn (verder) inrichten van de hiervoor uit te voeren interne controles. Deze controles ook te laten uitvoeren.

In het plan van aanpak is het van belang zicht te krijgen op:

  • welke 1e lijn en 2e lijn controles zijn nodig

  • hoe deze controles moeten worden uitgevoerd

  • wanneer deze controles moeten plaats vinden in het jaar

  • wie deze controles gaat uitvoeren (is hiervoor ruimte binnen de teams en welke opleiding/begeleiding is aanvullend benodigd)

  • hoe deze controles kunnen worden ingebed in onze operationele bedrijfsvoering

  • wat is er benodigd om doorontwikkeling van gegevensgerichte naar procesgerichte controles in de verschillende processen mogelijk te maken. 

  • hoe de aansluiting met de 3e lijncontroles kan worden georganiseerd.

Bij de uitvoering van de verbeteringen is een goede afstemming en samenwerking binnen de organisatie van belang.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met accountantscontroles binnen een gemeentelijke organisatie;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met accountantscontroles binnen een gemeentelijke organisatie (40 punten);
4. Aantoonbare werkervaring als projectleider van (door)ontwikkelingstrajecten en begeleider van lijnmanagement op het gebied van organisatieontwikkeling en beleggen van verantwoordelijkheden (20 punten);
5. Uurtarief maximaal € 100,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en fee Flextender.
Uurtarief boven 100 (0 punten);
Uurtarief 95 – 100 (10 punten);
Uurtarief 90 – 95 (15 punten);
Uurtarief 85 – 90 (20 punten).

Competenties

  • Je hebt een HBO/universitair werk- en denkniveau op het gebied van accountancy;

  • Je werkt accuraat, bent resultaatgericht en stelt samenwerking en heldere communicatie voorop;

  • Je kunt projectmatig werken en de projectleiding nemen;

  • Overtuigingskracht, resultaatgericht;

  • Je kunt goed zelfstandig werken maar ook in teamverband;

  • Je hebt een goed ontwikkeld analytisch vermogen en beschikt over inlevingsvermogen ten opzichte van bestuur, directie en alle teams binnen de ambtelijke organisatie;

  • Je bent omgevingsbewust, flexibel en beweegt je makkelijk binnen de organisatie;

  • Je beschikt over een verbindende en ondernemende werkhouding;

  • Je bent collegiaal en hebt een goed gevoel voor humor.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di –  Do.

Planning
De gesprekken zijn gepland op dinsdag 23 augustus 2022 van 8.30  tot 10.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 22 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.