Locatiemanager Oekrainse vluchtelingen

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

15 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

2 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
Als locatiemanager ben je verantwoordelijk voor het up-and-running krijgen en/of houden van meerdere locaties voor de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Binnen gemeente Zeist beschikken we over 2 locaties waar in totaal +/- 350 vluchtelingen worden opgevangen. We gaan uit van zelfredzaamheid van de vluchtelingen en het principe dat ze grotendeels zelfvoorzienend moeten kunnen zijn. Jij bent het centrale aanspreekpunt voor bewoners op de locatie en omwonenden. Je bent het vertrouwde gezicht vanuit de gemeente en weet hoe je beleid en wettelijke richtlijnen tot uitvoering kan brengen binnen de opvang.  Je houdt actief de ontwikkelingen op dit dossier in de gaten, signaleert aandachtspunten en coördineert de werkzaamheden. Je werkt met een gedreven team van consulenten, beveiligers en sociaal beheerders. Voor hen ben jij de spin in het web, geef je richting en ben je de verbindende factor richting de gemeente en al haar betrokken domeinen.

 Om op de locaties alles goed te regelen zijn nog veel meer partijen actief. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de vastgoedbeheerder, de wijkmanager, vrijwilligers en de welzijnsorganisatie MeanderOmnium. Ook in het gemeentehuis wordt vanuit diverse afdelingen zoals zorg, onderwijs, werk, participatie en veiligheid gewerkt om de gang van zaken op de locaties goed te organiseren. Je neemt deel aan landelijk georganiseerde overleggen waarin ook de andere locatiemanagers deelnemen, zodat ervaringen kunnen worden gedeeld. Je bent de ogen en oren op locatie en voorziet de betrokken collega’s in het gemeentehuis van advies. Jij zorgt ervoor dat processen goed in gang worden gezet en gegevens van de locatie op orde zijn. Het werken op locatie is nooit saai, heel divers en met alle landelijke snel opvolgende ontwikkeling blijft het soms ook pionieren. Maar daar krijg jij juist energie van! Het werk is heel uitdagend, omdat je veel te maken hebt met ad-hoc werkzaamheden en heel uiteenlopende situaties.

 Onder je werkzaamheden vallen onder andere:

  • Zorgen voor een veilige en prettige sfeer op de locaties, zodat er een basis is voor een zo normaal mogelijk dagelijks leven;

  • Eindverantwoordelijk voor de organisatie van de gang van zaken op de locaties;

  • Zorgen voor een goede samenwerking en inzet van de diverse medewerkers die zich inzetten voor de opvang van vluchtelingen;

  • Linking-pinfunctie (adviseur en sparringspartner) vervullen voor de gemeente;

  • Samenwerking en afstemming met de gemeente, signaleren en implementeren van wetswijzigingen en beleidsontwikkelingen en deelname aan verschillende overlegstructuren;

  • Regie voeren over in en uitstroom van bewoners. Jij weet precies wie waar woont en waar kansen liggen voor een optimale inzet van de locatie;

  • Samenwerking met de coördinator van de vrijwilligerscentrale over de inzet van de vrijwilligers;

  • Verbinding houden met betrokken partijen als bijvoorbeeld de gemeente, wijkmanagers, wijkagent, Meander Omnium etc.;

  • Signaleren, rapporten en archiveren van de werkprocessen, reglementen en gang van zaken op de locatie;

  • Optreden bij calamiteiten en zo snel mogelijk zorgen voor een oplossing;

  • Aansturen van het team op locatie en aanspreekpunt externe stakeholders zoals bijvoorbeeld het Regionaal Coördinatiecentrum Vluchtelingen Spreiding (RCVS).

 
Kandidaat omschrijving

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau, ervaring met leidinggeven of coördineren is een pré, een hands-on mentaliteit en bij voorkeur ervaring in een omgeving met (nood) opvang;

  • Je bent een kei in organiseren en improviseren en durft beslissingen te nemen;

  • Je hebt een invoelend vermogen en kunt goed luisteren, hebt ruimte voor andere ideeën/culturen en kunt tegelijk ook voldoende afstand nemen van de problematiek;

  • Je hebt een zakelijke manier van kijken en redeneren maar houdt daarbij de menselijke maat in het oog ;

  • Je bent flexibel, zelfstandig en stressbestendig en beschikt over sterke netwerk- en communicatievaardigheden;

  • Je beheerst de Engelse taal.

Eisen

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in een maatschappelijke richting;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van vluchtelingenopvang;

Wensen en competenties

Wensen

  1. Beheerst de Engelse taal (dit zal tijdens het gesprek getoetst worden)

  2. Aantoonbare kennis van en werkervaring met regelgeving als Crisisnoodopvang (CNO) en Gemeentelijke Opvang Oekrainers (GOO) (benoem dit duideijk in het cv)

  3. Aantoonbare werkervaring als leidinggevende in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke instelling op het gebied van asiel en migratie

  4. Aantoonbare werkervaring met diverse betrokken partijen zoals werkgevers, medici, omwonenden, GGD en onderwijs

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van vluchtelingenopvang

Competenties

  • Je hebt een hbo werk- en denkniveau, ervaring met leidinggeven of coordineren is een pre, een hands-on mentaliteit en bij voorkeur ervaring in een omgeving met (nood) opvang;

  • Je bent een kei in organiseren en improviseren en durft beslissingen te nemen;

  • Je hebt een invoelend vermogen en kunt goed luisteren, hebt ruimte voor andere ideeen/culturen en kunt tegelijk ook voldoende afstand nemen van de problematiek;

  • Je hebt een zakelijke manier van kijken en redeneren maar houdt daarbij de menselijke maat in het oog ;

  • Je bent flexibel, zelfstandig en stressbestendig en beschikt over sterke netwerk- en communicatievaardigheden;

  • Je beheerst de Engelse taal.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.  

Gespreksinformatie

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 juli 2025 vanaf 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  In overleg.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

“Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zeist mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Zeist. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur