Inhuur Lead Engineer Proces Automatisering

Hoogheemraadschap van Delfland

Phoenixstraat 32, 2611 AL Delft, Nederland

Sluit over 17 dagen
115 Zuid-Holland

Begindatum:

1 nov 2025

Einddatum:

1 nov 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

13 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Omschrijving werkzaamheden

De opdracht:
Voor het WBS-project zijn wij op zoek naar een Lead Engineer Procesautomatisering die de technische leiding op zich neemt bij de vervanging van de huidige bedieningssystemen voor polder- en boezemobjecten. Het project omvat de implementatie van één centraal SCADAsysteem (het Water Beheer Systeem), de inrichting van een nieuwe centrale besturingseenheid en de vervanging van vijf bestaande lokale besturingseenheden. Het WBS Systeem zelf zal door een externe opdrachtnemer ontworpen en ontwikkeld worden, de Lead Engineer Procesautomatisering vormt samen met de projectmanager, technisch ontwerper en functioneel beheerder het kernteam van het project aan Delfland zijde. De Lead Engineer Procesautomatisering speelt een sleutelrol in het toetsen van het ontwerp, dient als functioneel en technisch vraagbaak tijdens de ontwikkeling, coördineert samen met de projectmanager de diverse testen en begeleidt de inbedrijfstelling van het nieuwe systeem.

Tijdens het project draagt de Lead Engineer Procesautomatisering bij aan het waarborgen van de continuïteit van de waterbeheerprocessen.

Taken en verantwoordelijkheden:

  • Technisch ontwerp bewaken:
    Zorgdragen voor de consistentie en kwaliteit van het totaalontwerp in samenwerking met interne collega’s en de externe opdrachtnemer.

  • Ombouwplanning:
    Bijdragen aan en toetsen van gedetailleerde plannen voor de ombouw, met waarborging van de operationele continuïteit tijdens de inbedrijfstelling.

  • Coördinatie en afstemming:
    Fungeren als schakel tussen het projectteam en de beheerorganisatie voor technische en functionele integratie.

  • Technisch leiderschap:
    Coachen van medewerkers van de externe opdrachtnemer en het nemen van technische beslissingen binnen het project.

  • Testuitvoering:
    Leiding nemen in het uitvoeren van functionele en technische testen.

  • Inbedrijfstelling:
    Samen met projectmanagement en stakeholders zorgen voor een succesvolle ingebruikname van het nieuwe systeem.

Eisen

Uit de door u ingediende motivatie, het CV (en indien uitgenodigd het matchgesprek) blijkt minimaal dat de aangeboden kandidaat aantoonbaar, middels opleidingen, cursussen, werkervaring en voorbeeldprojecten, beschikt over:

  • Aangetoonde HBO werk- en denkniveau.

  • Meer dan 5 jaar werkervaring in de proces automatisering (PA) dan wel industriële automatisering.

  • De kandidaat betreft geen ZZP’er.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis of werkervaring met PLC/SCADA technieken

    • Ja, meer dan vijf (5) jaar = 200 punten

    • Ja, drie (3) tot vijf (5) jaar = 120 punten

    • Ja, één (1) tot drie (3) jaar = 60 punten

    • Nee, geen aantoonbare werkervaring = 0 punten

  • Aantoonbare werkervaring in projectuitvoer binnen de waterwereld

    • Ja, meer dan vijf (5) jaar = 200 punten

    • Ja, drie (3) tot vijf (5) jaar = 120 punten

    • Ja, één (1) tot drie (3) jaar = 60 punten

    • Nee, geen aantoonbare werkervaring = 0 punten

  • Aantoonbare werkervaring met projectmatig werken (IPM en/of Prince2)

    • Ja, meer dan vijf (5) jaar = 200 punten

    • Ja, drie (3) tot vijf (5) jaar = 120 punten

    • Ja, één (1) tot drie (3) jaar = 60 punten

    • Nee, geen aantoonbare werkervaring = 0 punten

  • Meer dan 3 jaar werkervaring met één van de volgenden automatiseringssystemen; ABB, WinCC OA en/of TBOX
    200 punten

  • Prijs- kwaliteitverhouding

    • Minimaal uurtarief: € 100,- = 200 punten

    • Maximaal uurtarief: € 115,50 = 0 punten

Competenties

  • Communicatieve vaardigheid

  • Resultaatgerichtheid

  • Besluitvaardigheid

  • Oplossingsgerichtheid

Organisatie en team

Beschrijving van Delfland
In een van de meest laaggelegen en – met 1,2 miljoen inwoners en 40.000 bedrijven op 41.000 hectare – meest dichtbebouwde delen van de Randstad zorgt Delfland voor droge voeten en schoon en gezond water. Wij werken met inwoners en bedrijven aan een klimaatbestendige en prettige leefomgeving. In de afgelopen jaren heeft Delfland flinke stappen gemaakt in het voorkomen van wateroverlast, het groener maken van de leefomgeving in en om het water en het verbeteren van de waterkwaliteit.

Nederland is gevormd door water en menskracht. Door de eeuwen heen is ons land zo aangepast, dat het bestand is tegen de grillen van het water. Dijken aanleggen gebeurde in gezamenlijkheid en werd gekenmerkt door consultatie, consensus en compromis met gebiedspartners en bewoners. Delfland benut deze historische kracht optimaal bij het uitoefenen van zijn zorg voor de bewoonbaarheid van het land en de bescherming en verbetering van het leefmilieu. Daartoe staat het waterschap midden in de maatschappij en blijft het zoeken naar een optimaal maatschappelijk effect.

Gespreksinformatie

Matchgesprekken kandidaten
4 september 2025 op locatie

Beoordeling o.b.v. gunningscriteria
Delfland checkt van de drie (3) hoogst scorende Offertes of de in het systeem ingevulde gegevens (eisen en wensen) inhoudelijk matchen met de inhoud van het CV.

Indien blijkt dat de aangeboden kandidaat en/of de Inschrijver niet aan de eisen voldoet, wordt de offerte terzijde gelegd. Per eis kan er een korte toelichting worden gegeven waaruit blijkt dat de kandidaat voldoet aan de gestelde eis. De nummer vier (4) uit de ranking wordt dan meegenomen in de beoordeling.

Indien blijkt dat het door Mercell aantal toebedeelde punten op de gunningcriteria naar het oordeel van de beoordelingscommissie op basis van het CV anders behoren te zijn, wordt het aantal toebedeelde punten aangepast op de onderdelen waar de mismatch werd vastgesteld. Alsdan wordt een nieuwe ranking gemaakt.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Let op:
Vóór aanvang start opdracht dien je in het bezit te zijn van een VOG. Deze kan eenmalig gedeclareerd worden.

Eisen ten aanzien van de aangeboden kandidaat:

  • Beschikbaarheid:
    De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor 32 uur per week vanaf 1 november 2025;

  • Vormvereiste:
    Inschrijver moet het CV van de aangeboden kandidaat invoegen bij de betreffende vraag op Mercell. Het CV moet uit maximaal drie (3) pagina’s bestaan en moet voorzien zijn van ten minste twee (2) referenten inclusief de contactgegevens van de referent. Delfland houdt het recht om deze referentie daadwerkelijk na te gaan;

  • Uurtarief:
    Voor deze uitvraag geldt een maximum uurtarief van € 115,50 inclusief reizen verblijfskosten en exclusief BTW.

Looptijd overeenkomst:
De aanvangsdatum voor de Overeenkomst is zo snel mogelijk na de gunning. Naar verwachting zullen de werkzaamheden 1 november 2025 aanvangen. De looptijd van de Overeenkomst bedraagt vierentwintig (24) maanden. Daarna kan de Delfland eenzijdig besluiten de Overeenkomst één (1) maal te verlengen met twaalf (12) maanden. De Overeenkomst eindigt van rechtswege op 31 oktober 2027 zonder dat hiervoor schriftelijke opzegging door Opdrachtgever is vereist. Indien Opdrachtgever de Overeenkomst wil verlengen, maakt zij dit uiterlijk één (1) maand voor het aflopen van de Overeenkomst kenbaar aan Opdrachtnemer.

Aan te leveren documenten voorafgaand aan de start van de werkzaamheden:
Iedere in te huren medewerker moet voorafgaand aan de start van de werkzaamheden de volgende documenten aanleveren:

  • persoonsgegevens;

  • ondertekende Geheimhouding- en integriteitverklaring.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur