Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Sectormanager jeugd en onderwijs

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 9 dagen
140 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

13 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De opdrachtomschrijving is als volgt, waarbij opdrachtgever en opdrachtnemer in overleg nadere uitwerking geven op invulling, reikwijdte en aanpak van de opdracht:

  • Aansturing van het programma en de programmamanager grip op jeugdhulp in samenspraak met de directeur Sociaal Domein.
  • Aansturen van de medewerkers in de sector Jeugd en Onderwijs.
  • Het strategische gesprek voeren met de medewerkers, de college sectormanagers, en de partners in de gemeenten over de beleidsonderwerpen jeugd en onderwijs met als resultaat de beste waarde toevoegen voor jeugdigen in Alphen aan den Rijn.
  • Strategische ondersteuning van de portefeuillehouder jeugd
  • In samenspraak met de bestuurder van Oog voor thuis zorgdragen voor toegang tot Jeugdzorg binnen de Gemeente Alphen aan den Rijn, conform wettelijke taak en in samenhang en samenspraak met de bestuurlijke uitgangspunten
  • Relatienetwerk versterken in de in-en externe preventieketen samen met de andere sectormanagers, en met de uitvoeringsorganisatie Oog voor Thuis.
  • Versterken van het regionale netwerk op jeugdhulp.

Als jij straks klaar bent, dan zijn processen op orde, en is er overzicht in werkzaamheden, financien en budgetten. Dat doe je in samenspraak met de sectormanager Sociale Basis en sectormanager Werk en Inkomen en Zorg. Daarbij pak je ook inhoudelijke en financiele verantwoordelijkheid, heb je persoonlijke aandacht voor de collegas, stuur je opgavegericht op integrale themas en kun je ons waar nodig regionaal vertegenwoordigen. Je bent als sectormanager onderdeel van het MT Sociaal en draagt gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van het domein.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als manager binnen de gemeentelijke overheid met kennis van het jeugdzorgdomein;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek-bestuurlijke context bij een gemeente;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op WO-niveau.

Wensen en competenties

Wensen

  • Uiterlijk beschikbaar 15 september 2025 voor minimaal 32 uur per week
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare managementervaring binnen het gemeentelijk sociaal domein
  • Aantoonbare werkervaring met sturing op complexe vraagstukken, danwel ervaring met sturing in een ingewikkelde context, benoemd in de opdracht (benoem hiervan minimaal 2 voorbeelden in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring in het afgelopen jaar met het vakgebied jeugdhulp
  • Een uurtarief van maximaal 140,00 exclusief btw en inclusief reiskosten woon-werkverkeer

Competenties

  • Warm-zakelijke instelling;
  • Analytisch sterk;
  • Procesmatig onderlegd;
  • Daadkrachtig en resultaatgericht;
  • Verbindend en samenwerkingsgericht;
  • Open, duidelijke en toegankelijke communicatiestijl;
  • Bestuurlijk sensitief;
  • Oog voor sociaal en maatschappelijke belangen.

Organisatie en team

Alphen aan den Rijn heeft meer dan 115.000 inwoners die wonen in een van de 8 kernen in het Groene Hart. De gemeente is prachtig gelegen aan twee rivieren en ligt midden tussen Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Den Haag en Leiden. Dit zorgt ervoor dat de gemeente een dorps karakter combineert met (groot)stedelijke voorzieningen, maar ook uitdagingen. Alphen aan den Rijn staat voor majeure transities in de maatschappij met een hoge mate van complexiteit, onvoorspelbaarheid en onzekerheid die zich in de samenleving voordoen. Die maatschappelijke opgaven vragen om een integrale aanpak waarin vanuit visie aan strategische doelen wordt samengewerkt, beweging wordt gecreeerd en patronen worden doorbroken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De eerste gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op dinsdag 26 of woensdag 27 augustus 2025. De eventuele tweede gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel als mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met de facturatiemodule van Flextender. Als je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (volgens Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 20 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden donderdag 21 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen over de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 25 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur