Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2024Uren per week:
24 tot 32Publicatiedatum:
24 mei 2024Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Onze kernwaarden zijn vertrouwen, betrokkenheid, professioneel, duurzaam, inclusief en eenvoud. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Opdracht
In 2024 en begin 2025 wordt uitvoering gegeven aan het parkeerbeleid. Dat doen we samen met de inwoners en ondernemers. Hiervoor zijn we op zoek naar een tactisch/strategisch communicatieadviseur. Daarnaast wordt je ook ingezet op kleinere opdrachten zoals Hilversum Repareert (een project waarbij we het gebruik van nieuwe materialen willen verminderen door reparatie van meubels, kleding en elektrische apparaten te stimuleren).
Taken en werkzaamheden:
Je adviseert de programmateams gevraagd en ongevraagd over de communicatie- en participatieaanpak;
Je schrijft plannen en vertaalt deze in concrete activiteiten;
Je hebt de regie op de plannen en uitvoering van een aantal projecten en pakt deze proactief op. Daarbij maak je zelf ook communicatiemiddelen zoals nieuwsbrieven en berichten voor uiteenlopende gemeentelijke kanalen;
Je schrijft en redigeert teksten voor intern en extern gebruik;
Je hebt oog voor actuele, relevante ontwikkelingen en adviseert daarover;
Daarbij werk je samen met een junior communicatieadviseur.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van communicatie;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met communicatie- en/of participatietrajecten binnen het publieke domein(benoem dit duidelijk in het cv).
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare werkervaring met het organiseren en begeleiden van communicatie- en participatietrajecten voor inwoners of bijzondere doelgroepen (benoem 1 traject in het cv) (40 punten).
4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het adviseren op het gebied van campagnematig werken (benoem tenminste 2 voorbeelden (duidelijk) in het cv) (20 punten).
5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het schrijven van teksten voor diverse (off- en online) kanalen én middelen (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
6. Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met communicatie- en/of participatietrajecten binnen het publieke domein (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Competenties
Goede adviesvaardigheden;
Goede communicatievaardigheden zowel schriftelijk als verbaal;
Goede maatschappelijke antenne;
Kennis van en ervaring met communicatie- en participatietrajecten;
Resultaatgerichte denker en doener;
Stressbestendig, flexibel en gedisciplineerd (strak plannen gaat je goed af).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 31 mei 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 30 mei 2024 in de middag bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen te allen tijde reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).