Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 nov 2025Uren per week:
32 tot 36Publicatiedatum:
19 jul 2024Omschrijving van de opdracht
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Als klantmanager ondersteun je inwoners bij het vinden van werk. Als dat niet meteen kan, kijk je samen met de inwoner naar andere manieren om actief te zijn in de Hilversumse samenleving. Binnen het team werken we oplossingsgericht en schroom je niet om buiten de kaders te denken en dit te delen met je collega’s. Als klantmanager ben je klant- en kwaliteitsgericht en kom je gemaakte afspraken na. Ook kan je hoofd- en bijzaken van elkaar scheiden en ben je besluitvaardig. Daarnaast ben je je ervan bewust dat het belangrijk is dat jouw werk zorgvuldig en op tijd af komt. Je bent flexibel en kunt goed omgaan met stress. Je ontvangt graag feedback en schroomt niet om dit te geven. Tot slot kun je goed samenwerken in een team, maar kan je ook zelfstandig aan de slag.
Wat ga je concreet doen?
Je begeleidt en motiveert kandidaten in hun traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding of sociale activering.
Je inventariseert, analyseert, en stelt een op maat gesneden trajectplan op ter begeleiding van de kandidaat.
Je Initieert, faciliteert, begeleidt en bewaakt de activiteiten die voortkomen uit het trajectplan en stelt indien nodig het traject bij.
Je legt de resultaten van de inspanningen in Suite4WIZ (GWS) vast, bewaakt de kwaliteit van het aanbod. van de reïntegratiebedrijven en/of onderwijsinstellingen en rapporteert hierover aan de teammanager.
Hoe ziet je nieuwe team eruit?
Het team Werk en Participatie ondersteunt inwoners met een afstand tot de arbeidsmarkt in hun ontwikkeling. Met kennis van de regionale arbeidsmarkt, re-integratiemogelijkheden, vrijwilligerswerk en sollicitatietrainingen helpen wij inwoners om hun kans op werk te vergroten en weer mee te doen aan de maatschappij.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Klantmanager Participatie binnen een gemeentelijke instelling;
2. Aantoonbare kennis met / werkervaring met Suite4WIZ;
3. Een maximum uurtarief van € 80,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en tarief flextender;
4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van SJD, Rechten of MWD (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring als met de participatiewet (benoem dit duidelijk in het cv) (25 punten);
7. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Klantmanager Participatie. (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met re-integratietrajecten (10 punten).
Competenties
Je hebt ervaring met het begeleiden van kandidaten in een traject gericht op arbeidsmarkttoeleiding of sociale activering;
Een afgeronde hbo-opleiding;
Ruime kennis op het gebied van de Participatiewet;
Mocht je al ervaring hebben dan is dat mooi meegenomen;
Kennis van de relevante wet- en regelgeving en het gemeentelijk sociale zekerheidsbeleid;
Je hebt inzicht in de sociale kaart.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 30 juli 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 29 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Voor de zzp'er
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).