Medewerker backoffice Burgerzaken

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 9 dagen
87 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

15 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Wil jij een betekenisvolle rol spelen in het leven van onze inwoners? Als backoffice medewerker burgerzaken zorg jij ervoor dat belangrijke levensgebeurtenissen – van geboorte en huwelijk tot naamswijziging en emigratie – zorgvuldig en correct worden vastgelegd. Klinkt dit als een uitdaging voor jou? Lees dan verder!

Omschrijving van de opdracht
Geen dag is hetzelfde in deze veelzijdige functie. Je werkt met complexe vraagstukken binnen de Basisregistratie Personen (BRP) en de burgerlijke stand. Je behandelt o.a. geboorteaktes, naamswijzigingen en nationaliteitswijzigingen. Daarnaast duik je in wet- en regelgeving en krijg je te maken met internationaal recht.

Daarnaast houd jij je bezig met:

  • Het ondersteunen van collega’s van de frontoffice en het Klant Contact Centrum (KCC);

  • Het afnemen van Verklaringen Onder Ede;

  • Het actueel houden van persoonslijsten in de BRP;

  • Baliewerkzaamheden voor specifieke aanvragen;

  • Het meedenken over het verbeteren van onze dienstverlening en werkprocessen.

  • coaching en begeleiden van medewerkers in de functie van medewerker backoffice burgerzaken

Kandidaat omschrijving

  • Minimaal één jaar ervaring als medewerker backoffice burgerzaken bij een gemeente

  • Minimaal drie jaar ervaring als medewerker op het gebied van burgerzaken bij een gemeente

  • Afgeronde mbo opleiding

  • In het bezit van het certificaat B5 Nederlandse rechtsfeiten in de BRP

  • Recente ervaring op het gebied van BRP (niet ouder dan drie jaar)

  • Beschikbaar per 1 juli

Eisen

  1. De kandidaat heeft minimaal één jaar werkervaring als medewerker backoffice burgerzaken. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  2. De kandidaat is uiterlijk per 1 juli beschikbaar voor het gevraagde aantal uur.

  3. De kandidaat heeft een afgeronde mbo niveau 4 opleiding.

Gunningscriteria

  1. Werkervaring - Weging: 25 %
    De kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als medewerker burgerzaken bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  2. Ervaring - Weging: 25 %
    De kandidaat heeft recente ervaring opgedaan op het gebied van de BRP. Deze ervaring mag niet ouder zijn dan twee jaar. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  3. Certificaat - Weging: 10 %
    De kandidaat is in het bezit van het certificaat B5 Nederlandse rechtsfeiten in de BRP. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

  4. Interview - Weging: 20 %
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens het gesprek wordt de kandidaat getoetst op de volgende punten:

    • Kennis

    • Ervaring

    • Klik met het team

    • Coachende vaardigheden

Aanvullende informatie

  • De interviews worden begin juni gehouden. Datum en tijd zullen in overleg gaan met de kandidaat

  • Hybride werken is in overleg mogelijk

Let op!: Na gunning dient de gegunde partij een VOG van de kandidaat te overleggen. Vanaf 1 januari wordt het handhavingsmoratorium op de wet DBA opgeheven. Dat betekent dat belastingdienst mogelijk kan gaan handhaven op schijnzelfstandigheid.
In dat kader is het niet mogelijk om deze opdracht in te vullen als zelfstandige

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur