Consulent Inkomensondersteuning en Leefgeld Oekraine

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
62 32 - 36 Noord-Holland

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

2 sept 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

14 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Hilversum, mediastad in het groen, Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Omschrijving van de opdracht

  • Je behandelt aanvragen voor bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet;

  • Je behandelt aanvragen voor minimaregelingen in het kader van het gemeentelijk minimabeleid;

  • Je geeft voorlichting aan en adviseert inwoners met een hulpvraag in het Informatieloket;

  • Je draait mee met de uitbetaling leefgeld Oekraïense vluchtelingen;

  • Je heft de eigen bijdrage leefgeld Oekraïense Vluchtelingen;

  • Je zet uitkeringscomponenten klaar in het financieel dossier in Suite4WIZ en maakt debiteurendossiers aan;

  • Je beheert de mailbox van Team Inkomen;

  • Je bent tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar;

  • Je kan zelf bepalen op welke werkdagen je werkt, waarvan 4 keer 8 of 32 uur verspreid over 5 werkdagen mogelijk is.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Beschikbaar per 1 juni 2025 voor 32 uur per week, waarvan in ieder geval de helft fysiek op kantoor;

  3. Een maximum uurtarief van €62,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;

  4. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met Suite4Wiz (ook wel GWS of Suite genoemd);

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker op inkomen en uitkeringen op het gebied van de Participatiewet;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau (15 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met het afhandelen van aanvragen bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet en minimaregelingen in het kader van het gemeentelijk minimabeleid (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld) (35 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het uitbetalen van het leefgeld aan Oekraïense Vluchtelingen en het heffen van de eigen bijdrage daarvan (geef dit duidelijk aan het in cv met een voorbeeld) (20 punten);

  4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als medewerker op inkomen en uitkeringen op het gebied van de Participatiewet (30 punten).

Competenties

  • Verantwoordelijkheid;

  • Analytisch vermogen;

  • Oordeelsvorming;

  • Klantgerichtheid;

  • Kwaliteitsgerichtheid;

  • Fraude alertheid;

  • Nauwkeurigheid.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op week 21. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 20 mei 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

“Uitvoeringsvoorwaarde: Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).” 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur