Maatschappelijke Voorzieningen - Tijdelijke Senior adviseur onderwijshuisvesting

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32-36 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

13 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
In het kort:

  • Zorg voor voldoende huisvesting voor scholen in het primair, voortgezet en (voortgezet) speciaal onderwijs;

  • Zet je in voor toekomstbestendige schoolgebouwen;

  • Werk samen met collega’s aan thema’s als de renovatieopgave in de stad, inclusief onderwijs en duurzaamheid.

De functie:
In de functie van senior adviseur onderwijshuisvesting ben je de schakel tussen de gemeente Amsterdam en de schoolbesturen voor primair en voortgezet (speciaal) onderwijs. Deze schoolbesturen kunnen bij jou terecht met subsidieaanvragen voor nieuwbouw, uitbreiding en renovatie van schoolgebouwen. Jij beoordeelt hun aanvragen op basis van de huisvestingsverordening. Daarnaast bewaak je de voortgang van de projecten vanaf het eerste overleg met schoolbesturen tot aan de afronding van het project inclusief alle .

Wat jouw werk zo uitdagend maakt? Bij onderwijshuisvesting zijn uiteenlopende partners betrokken. zoals schoolbestuurders, huisvestingsmedewerkers, buurtbewoners, ouders, collega’s van diverse gemeentelijke diensten en het college. En allemaal vinden ze er wat van. Jij hebt de rol om alle neuzen dezelfde kant uit te krijgen. Het is aan jou om duurzame oplossingen te bedenken binnen de kaders en het beschikbare budget.

Om tot een goed oordeel te komen, toets je bouwplannen en ga je in gesprek met de schoolbesturen. Hierdoor weet je wat er speelt en kun je met ze meedenken. Ook bezoek je regelmatig een schoolgebouw om meer inzicht te krijgen in een vraagstuk. Je informatie deel je met collega’s.

Werkzaamheden

  • Inhoudelijke verantwoordelijk voor OHP-aanvragen en spoedaanvragen;

  • Inhoudelijke verantwoordelijk voor bevoorschotten en vaststellen voorzieningen, incl. goedkeuren bouwplannen;

  • Bijdrage aan bestuurlijke advisering;

  • Contactpersoon voor schoolbesturen;

  • Zorgdragen voor bijhouden en registreren relevante informatie in Onderwijsloket;

  • Gebiedsaccounthouder Oost en Weesp: eerste aanspreekpunt voor gebieden, behouden overzicht, betrokken bij (overstijgende) vraagstukken, inhoudelijk betrokken bij politieke vragen en verantwoordelijk voor gebiedsplan(nen).


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

Je gaat aan de slag bij de afdeling Onderwijshuisvesting, onderdeel van de directie Maatschappelijke Voorzieningen. In het hart van de stad – ons mooie stadhuis aan de Amstel – werk je samen met zo’n 20 bevlogen collega’s. Op dinsdag zijn we samen op kantoor; verder bepaal je zelf je agenda en verder krijg je de vrijheid om vorm te geven aan je rol. Daarbij staan collega’s voor je klaar met advies of hulp. Je krijgt de ruimte om je verder te ontwikkelen en we waarderen je ideeën die bijdragen aan de professionalisering van ons team. En de successen? Die vieren we natuurlijk ook graag samen!

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur