Medewerker Veilig Thuis

Burgemeester de Bordesstraat 80, 1404 GZ Bussum, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 jun 2025

Einddatum:

1 jun 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

17 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie. De RVE Maatschappelijk Dienstverlening bestaat uit de organisatieonderdelen Veilig Thuis en het Regionaal Urgentiebureau.

Veilig Thuis regio Gooi en Vechtstreek is het advies en meldpunt huiselijk geweld en kindermishandeling en is er voor de 6 gemeentes die binnen de regio Gooi en Vechtstreek liggen. Als medewerker van Veilig Thuis bedien je de inwoners van de verschillende gemeentes in de regio Gooi en Vechtstreek.

Veilig Thuis is er voor iedereen die te maken heeft met huiselijk geweld of kindermishandeling; kinderen, volwassenen, ouderen, slachtoffers, plegers, familie, buren en andere omstanders. De betrokkenheid van Veilig Thuis is primair gericht op het herstellen van veiligheid. Bij voldoende (directe) veiligheid adviseert en/of draagt Veilig Thuis over aan passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg om de veiligheid duurzaam te helpen realiseren en borgen.

Omschrijving van de opdracht
Als medewerker Veilig Thuis geef je advies en ondersteuning aan betrokkenen en professionals over passende risico gestuurde en herstelgerichte zorg. Je neemt meldingen aan en voert  gesprekken met betrokkenen over de gemelde zorgen. Je voert veiligheidstaxaties uit en herstelt waar nodig direct de veiligheid door middel van veiligheidsvoorwaarde. Je maakt samen met de betrokkenen een veiligheidsplan ter voorkoming van nieuwe onveilige situaties. Na betrokkenheid adviseer je betrokkenen en de gemeente over het vervolg en verzorg je de overdracht. Je start met deze opdracht in het team monitoring/wachtlijstbeheer. Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van de veiligheidsvoorwaarde. Je volgt de casus om te zien of het goed gaat thuis en ook goed blijft gaan. Je hebt tenminste regelmatig contact met de overdrachtspartij en de direct betrokkene(n). Wordt er voldaan aan de veiligheidsvoorwaarden? Leiden deze tot directe maar ook tot stabiele veiligheid? Zie je een structurele verbetering die de spiraal van geweld echt doorbreekt. Ook heb je aandacht voor eventueel opgelopen trauma en de inzet van herstelgerichte zorg. Daarnaast ben je ook het aanspreekpunt voor het lokale veld en de andere ketenpartners. Je volgt dus een casus, sluit aan, denkt mee, schaaft voorwaarden bij, schaalt op richting de Raad voor de Kinderbescherming of sluit juist af wanneer er gesproken kan worden van stabiele veiligheid. Je bent een procesregisseur en spin in het web van volwassenen, kinderen, lokaal veld, SAVE Jeugdbescherming en Jeugdreclassering en de Raad voor de Kinderbescherming. Daarnaast ben je samen met een collega bezig met de wachtlijst en hou je contact met de betrokkenen om zicht op veiligheid te behouden.  Je leert op deze manier alle processen van Veilig Thuis en krijgt hierdoor de mogelijkheid om door te groeien en zelfstandig casuïstiek op te pakken .

Deelnemen aan de beschikbaarheidsdienst (gemiddeld 7 diensten per maand) - om bij een eventuele oproep te (gaan) werken maakt onderdeel uit van je werk. De beschikbaarheidsdiensten vinden plaats op doordeweekse dagen van 17.00 tot 08.30 uur en op zaterdag, zon- en feestdagen van 08.30 tot 08.30 uur.

Vereisten/knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv);

  3. Kandidaat is bereid om deel te nemen aan de 24/7 beschikbaarheidsdiensten (gemiddeld 7 per maand) om bij een eventuele oproep te (gaan) werken (Benoem dit duidelijk in het cv);

  4. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van Maatschappelijk Werk, Sociaal Pedagogische hulpverlening of Social Work;

  5. Maximale aanrijdtijd van 45 minuten van woonplaats naar regio Gooi en Vechtstreek;

  6. Aantoonbaar in het bezit van een rijbewijs (Benoem dit duidelijk in het cv);

  7. Kandidaat is bereid om (deels) op kantoor te werken (Benoem dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria  (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare werkervaring bij Veilig Thuis (20 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de jeugdzorg en/of GGZ (30 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring of gevolgde trainingen met betrekking tot huiselijk geweld en kindermishandeling (30 punten);

  4. Deta vast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (1600 uur) (20 punten).

Competenties
Voor het beoordelen van en handelen in crisissituaties zijn een aantal specifieke competenties noodzakelijk.
Deze zijn:

  • Goede communicatieve vaardigheden (in woord en geschrift)

  • Positioneren en engageren

  • Empathisch confronteren

  • Meerzijdig betrokken zijn

  • Op basis van beperkte informatie en tijd een veiligheidstaxatie uitvoeren en actief overleggen bij kernbeslissingen.

Kwaliteiten die je mee neemt
Voor het werken bij Veilig Thuis is het goed om stressbestendig te zijn vanwege de crisisgevoeligheid en de gevarieerde casuïstiek waarmee je mee te maken krijgt. Een analytisch denkvermogen is helpend bij het taxeren van de veiligheid. Goede communicatieve vaardigheden zijn noodzakelijk voor het overleg met collega’s en cliënten. Het is goed om ervaring te hebben op het gebied van huiselijk geweld, kindermishandeling en het handelen in acute situaties. Je krijgt een grote mate van zelfstandigheid, maar bent toch een teamplayer.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10, CAO SGO. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. De inlenersbeloning geldt ook voor de vergoeding voor beschikbaarheidsdiensten en werkzaamheden voortkomend uit een beschikbaarheidsdienst.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ?Ma – ?Di – ?Wo – ?Do – ?Vr – ?Za – ?Zo

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 2-6-2025  om 15:00 uur. De gesprekken vinden plaats op het kantoor van Veilig Thuis, Burgemeester de Bordessstraat 80 te Bussum. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 26-5-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Regio Gooi- en Vechtstreek faciliteert geen mobiele telefoon.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Regio Gooi en Vechtstreek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Regio Gooi en Vechtstreek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De Regio Gooi en Vechtstreek merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur