Beleidsmedewerker cultuur – meerjaren subsidies

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 - 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 dec 2023

Einddatum:

1 apr 2024

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

17 nov 2023

Gemeente Hilversum, mediastad in het groen

Zorgen voor nu en werken aan morgen
Met bovenstaand motto leggen we de verbinding tussen onze ambities voor Hilversum in de toekomst en de wensen en behoeftes die op dit moment bij de Hilversummers leven.

De afgelopen jaren is gewerkt aan een fundament waar we Hilversum verder op uitbouwen. Naar elkaar omkijken, goed bereikbare voorzieningen voor inwoners die dat nodig hebben, en veilige buurten vinden wij belangrijk. Het is onze wens dat inwoners voor elkaar zorgen en dat mensen zaken in hun eigen buurt of wijk kunnen regelen. En als het nodig is bieden we zorg of ondersteuning. Maar er is meer: ook toekomstbestendige werkgelegenheid, bereikbare woningen, een duurzame leefomgeving en voorzieningen op het gebied van sport, kunst en cultuur staan hoog op onze agenda.

Als gemeente willen we ín de maatschappij staan, niet ernaast. Hilversum moet een leefbare en veilige stad zijn, waar iedereen zich thuis voelt, waar inwoners zich gewaardeerd voelen en waar mensen zich in hun werk en vrije tijd kunnen ontplooien. Om samen met de Hilversummers op te trekken, blijven we in contact met inwoners, bedrijven en organisaties. Op die manier komen hun zorgen, ideeën en wensen rechtstreeks bij ons terecht.

Opdracht
Algemene omschrijving
Bij team cultuur van de gemeente Hilversum hebben we deze leuke tijdelijke vacature. Het team bestaat nu uit vier medewerkers (van collectiebeheer, tot subsidies, tot beleidsadvies) We streven in het team naar een diversiteit aan kennis, achtergrond en ervaring. In de samenstelling zijn we op zoek naar een medewerker/ beleidsadviseur die (afhankelijk van het aantal werkuren in de week) gedurende 4 maanden ons team komt versterken.

Invoeren meerjarensubsidies
Je bent vanuit deze rol aanspreekpunt voor het invoeren van meerjarige subsidieafspraken met professionele culturele instellingen. Begin april is het nieuwe cultuurbeleid vastgesteld. In het beleid is opgenomen dat de gemeente meerjarenafspraken wil maken met de culturele instellingen.

Vanuit jouw rol ga je in overleg met de instellingen en je collega’s binnen het team cultuur inhoudelijke afspraken maken en vastleggen op basis waarvan de subsidie de komende jaren verleend wordt. Je maakt deze afspraken op basis van het cultuurbeleid en de meerjaren beleidsplannen van de culturele instellingen. De subsidieafspraken dragen bij aan de uitvoering van het cultuurbeleid.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbaar werkervaring met beleidsadvisering en subsidiering binnen een gemeente;
3. Aantoonbaar werkervaring met het invoeren van meerjarige subsidieafspraken met professionele culturele instellingen (benoem dit duidelijk in het cv).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker op het gebied van Cultuur, Subsidies, Juridisch in de afgelopen 6 jaar (benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
5. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de behandeling van subsidieaanvragen (20 punten);
7. Uiterlijk beschikbaar per 1 december 2023 voor minimaal 24 uur per week (10 punten).

Competenties
We verwachten dat je communicatief vaardig bent, een prettige, verbindende maar ook een gesprekspartner voor het cultuurveld bent en een goed gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen hebt. Je hebt een gedegen financiële en juridische kennis in huis die je weet te combineren met inhoudelijke kennis van de culturele sector en subsidiëren. Je hebt enkele jaren ervaring met het maken van subsidie afspraken en het werken binnen een gemeentelijke organisatie. Je werkt gestructureerd, planmatig en kunt zaken afronden. Je bent projectmatig ingesteld, waardoor je resultaten en planningen haalt. Je bent gewend om werkzaamheden zelfstandig op te pakken, maar je werkt ook graag samen in teamverband.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. In overleg.

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 29 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De kosten hiervan zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het formulier ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdrachtadviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdrachtadviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.