Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
1 jul 2025Gemeente Texel is voor de duur van in ieder geval 7 maanden op zoek naar een ervaren, energieke en creatieve financial.
Als Financieel Adviseur Gemeentewerken ben je het eerste aanspreekpunt voor de manager, deelbudgethouders en de medewerkers van afdeling Gemeentewerken.
Je spart met collega's en managers over bedrijfskundige vraagstukken en adviseert over de financiële mogelijkheden.
Je denkt actief mee over oplossingsrichtingen, maakt inschattingen van risico's en levert inhoudelijke adviezen voor college- en raadsvoorstellen. Je analyseert data en informatie en vertaalt dit naar begrijpelijke documenten.
Je maakt onderdeel uit van team Bedrijfsvoering dat bestaat uit de onderdelen Planning & Control, financiële administratie, inkoop & aanbesteding, belastingen en de uitvoering van de subsidies. Je werkt samen met 4 collega adviseurs aan de bedrijfsvoering van de Gemeente Texel.
De belangrijkste taken op een rij;
je acteert als financieel expert en helpt afdeling gemeentewerken met vraagstukken die zich aandienen;
je zorgt voor de berekeningen voor de tarieven voor de riool- en afvalstoffenheffing;
je helpt gemeentewerken bij het opstellen van de voorstellen binnen de Planning & Control-cyclus;
je bent actief betrokken bij projecten die op dat moment spelen bij de afdeling Gemeentewerken zoals bijvoorbeeld de verzelfstandiging van de haven, het recycleplan en het onderzoek naar de stille lasten;
je levert inhoudelijke adviezen op de college- en raadsvoorstellen;
je draagt bij aan de totale Planning & Control-cyclus van in onze gemeente.
We zijn op zoek naar een ervaren, energieke,, creatieve en sociaal vaardige financieel adviseur met
minimaal 3 jaar aantoonbare relevante ervaring binnen het werkveld gemeentelijke financiën;
aantoonbare ervaring met het handelen in een complex krachtenveld;
aantoonbare ervaring op het gebied van gemeentelijke Financiën en de Planning en Control-cyclus
een HBO/academisch werk- en denkniveau;
een proactieve en pragmatische instelling;
een collegiale en samenwerkingsgerichte houding en instelling;
gevoel voor politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
een oplossingsgerichte instelling
ervaring in het fysieke domein is een pré.
Daarnaast ben je gewend om te sturen op nieuwe ontwikkelingen in jouw vakgebied, ben je ondernemend en ben je gewend om nieuwe voorstellen te doen die aantoonbaar hebben geleid tot verbeteringen binnen een organisatie. Bovendien hou je van afwisseling en ben je gewend te werken in een snel veranderende omgeving.
Werkervaring
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het financieel werkveld in een gemeentelijke omgeving.
Ervaring met Planning & Control cyclus
Aantoonbare werkervaring met de P&C cyclus
Opleidingsniveau
HBO werk en denk niveau
Fysiek Domein
Ervaring in het fysieke domein is een pré.
Aantoonbaar ervaring P&C cyclus en gemeentelijke Financiën
Weging: 15 %
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in gemeentelijke omgeving
In een relevant vakgebied. ervaring in het fysieke domein is een pré
Weging: 10 %
Inzetbaarheid vanaf uiterlijk half augustus 2025
Weging: 10 %
Werkervaring in een complex krachtenveld/bestuurlijke sensitieve omgeving
Weging: 10 %
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Aansluiting op alle eisen en gunningscriteria zoals opgenomen in de opdrachtomschrijving, eisencriteria en gunningscriteria. Bovendien wordt getoetst of sprake is van een match in de organisatie en het team.
Weging: 25 %
Gewend om te sturen op nieuwe ontwikkelingen in jouw vakgebied
Ondernemend
Gewend om nieuwe voorstellen te doen die aantoonbaar hebben geleid tot verbeteringen binnen een organisatie
Houdt van afwisseling
Gewend te werken in een snel veranderende omgeving
Je maakt onderdeel uit van team Bedrijfsvoering dat bestaat uit de onderdelen Planning & Control, financiele administratie, inkoop & aanbesteding, belastingen en de uitvoering van de subsidies. Je werkt samen met 4 collega adviseurs aan de bedrijfsvoering van de Gemeente Texel.
De gesprekken vinden plaats in de week van 14 juli 2025. uiterlijke beschikbaarheid per 15 augustus 2025, bij voorkeur eerder.
Toelichting op rooster tussen de 32-36 uur per week
Aanleveren na gunning
VOG
Geactualiseerde UEA
Verklaring van geheimhouding en integriteit