thumbnail
thumbnail
Projectleider Informatievoorziening en Automatisering

Brinklaan 35, 1404 EP Bussum, Nederland

Project- en Programmamanagement
Sluit vandaag
Geen maximum
24 Noord-Holland

Publicatiedatum:

14-09-2022

Sluitingsdatum:

26-09-2022

Begindatum:

03-10-2022

Einddatum:

03-04-2023

Uren per week:

24

Omschrijving van de opdracht

Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.
De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.
Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.

Opdracht

  • Als Projectleider I&A coördineer en leid je meerdere projecten op het gebied van Informatievoorziening en Automatisering. Het gaat hierbij om zowel interne als externe projecten. Enkele voorbeelden zijn:

    • Projecten die voortkomen uit landelijke wetswijzigingen, zoals de Wet Digitale Overheid, de Wet Open Overheid en de Omgevingswet

    • Interne projecten rondom de implementatie van onze nieuwe werkplekomgeving of een aanbesteding voor het vervangen van onze netwerkinfrastructuur.

    • Project integrale veiligheid

    • Project Microsoft Licenties

  • In overleg met stakeholders op alle niveaus vertaal je interne en externe ontwikkelingen naar Business Cases en projecten die passen binnen de visie en ontwikkelplannen van Gooise Meren

  • Samen met je collega’s zorg je voor de interne voorbereiding van de Business Cases voor de uitvoering van de projecten. Je verzorgt de aansturing van de diverse projectteams en houdt toezicht op een goede  en tijdige uitvoering van de projectactiviteit. Hierbij bewaak je de tijd, kosten, kwaliteit, scope en risico’s

  • Je voert overleg met afdelingshoofden over de personele invulling en capaciteit van de projectteams

  • Je bent vraagbaak en eerste aanspreekpunt voor de Afdelingsmanager Facilitaire Zaken, Informatievoorziening & Automatisering en de Coördinator Informatievoorziening & Automatisering en onderhoudt een directe link naar de diverse domeinen

Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Informatica en/of Bedrijfskunde;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider in informatiserings- en automatiseringstrajecten.

Gunningscriteria (weging)
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
4. Aantoonbare werkervaring met Prince2 en/of Agile PM (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met de digitale werkplek -en netwerk infrastructuur (40 punten).

Competenties

  • Je bent een onderzoekende, enthousiaste persoon die anderen in beweging weet te krijgen.

  • Je neemt initiatief, ziet kansen en haalt zelfstandig projecten op uit onze organisatie.

  • Je bent communicatief sterk. Je weet complexe vakkennis te vertalen naar heldere taal voor een leek. Dit heb je nodig om jouw collega’s, het bestuur en jouw samenwerkingspartners mee te krijgen bij belangrijke ontwikkelingen in jouw vakgebied.

  • Waar nodig weet jij ook een “nee” goed te verkopen met de juiste argumenten.

  • Je bent analytisch sterk en begrijpt hoe ingewikkeld het belangenspel in een politieke organisatie kan zijn. Je doorziet dit belangenspel snel en weet hierop goed in te spelen tijdens jouw projecten.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 28 september 2022 tussen 14.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 27 september 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Projectleider Informatievoorziening en Automatisering die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.