Begindatum:
4 apr 2022Einddatum:
4 jan 2024Uren per week:
12Publicatiedatum:
17 mrt 2022Organisatie
Werken bij Gooise Meren is samen wonen, werken, ondernemen en plezier maken in een groen gebied met een rijke geschiedenis.
Gooise Meren is de jongste gemeente van het Gooi. Sinds 1 januari 2016 is de gemeente ontstaan uit een fusie van Bussum, Muiden, Muiderberg en Naarden. Het gebied barst van de historie en cultuur en staat bekend om zijn prachtige natuurgebieden en waterrijke omgeving aan het Naardermeer en IJmeer.
De gemeente heeft ongeveer 57.000 inwoners en 380 medewerkers. Al deze mensen zijn verschillend. In interesses, overtuigingen, afkomst, leeftijd en passies. We vinden het belangrijk om dit terug te zien in onze organisatie; diversiteit zorgt voor rijkere inzichten en betere resultaten.Samen met inwoners, ondernemers en andere partijen werken we aan een omgeving waarin iedereen zich thuis voelt. Samen zoeken we continu naar mogelijkheden om Gooise Meren te blijven verbeteren.
Opdracht
Binnen de afdeling Financiën & Belastingen ( F&B) zijn we op zoek naar een financieel expert op het gebied van de gemeentelijke fiscaliteit, met de volgende kennisgebieden: BTW, BTW compensatie- fonds (BCF), Loonheffingen, Werkkostenregeling (Wkr) en de Vennootschapsbelasting.
De positie van de adviseur is centraal binnen de afdeling. Dit betekent dat je met diverse collega’s te maken hebt. Je werkt zelfstandig en geeft gevraagd- en ongevraagd fiscaal advies aan collega’s van de afdeling en de organisatie. Aansturing vindt plaats door de manager F&B. Als expert voer je ook periodieke kwaliteitscontrole uit als het gaat om de reguliere processen die worden uitgevoerd vanuit de afdeling F&B. In het verlengde hiervan wordt er uiterlijk 3e kwartaal 2022 een intern controleplan “fiscaliteiten” van je verwacht.
Je ureninzet is erop gericht om efficiënt met je tijd om te gaan, zoveel mogelijk te delegeren en alleen de verdieping te maken als het jouw expert-rol raakt. Uitgangspunt is dat je collega’s van de afdeling F&B, en binnen de organisatie de basis van de fiscale kennis beheersen.
Als expert vertaal je relevante fiscale wet- en regelgeving naar de praktijk. Daarnaast ben je het eerste aanspreekpunt op fiscaal gebied voor de organisatie, samenwerkingsverbanden en de Belastingdienst!
Je bent in staat om hieronder gestelde werkzaamheden zelfstandig uit te voeren:
Het opstellen van BTW nacalculaties in nauwe samenwerking met de teams financieel beleid en beheer;
Het in overleg en afstemming met het team financieel beleid monitoren van (vastgoed)projecten gedurende de looptijd van het project;
Het periodiek monitoren van de BTW labels van de kostenplaatsen;
Het beoordelen, opstellen en monitoren van (toegepaste) forfaitaire percentages / pro rata berekeningen;
Het beoordelen van de aangifte omzetbelasting en de declaratie BTW- compensatiefonds;
Adviseren op en afstemmen van complexe fiscale dossiers met o.a. collega adviseurs als de Belastingdienst.
Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Beschikbaar per uiterlijk 4 april 2022 voor 10 tot 12 uur per week;
3. Een maximum uurtarief van €125,- exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- en werkverkeer;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare gemeentelijke fiscale kennis.
Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 8 jaar aantoonbare fiscale kennis in de afgelopen 10 jaar, waarvan 5 jaar aantoonbaar binnen een gemeente (30 punten);
6. De gevraagde kennis en expertise is aantoonbaar in één persoon vertegenwoordigd (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met de fiscale regelgeving van gemeentelijke grondexploitaties en de gemeentelijke regelgeving binnen complexe verbonden partijen, zoals regionale samenwerkingsverbanden. (benoem dit duidelijk in het cv.) (30 punten);
8. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente groter dan 50.000 inwoners (benoem dit duidelijk in het cv.) (10 punten).
Competenties
Je hebt ervaring als integraal strategisch adviseur binnen een gemeente;
Je bent bekend met de meest recente belasting problematiek;
Je bent in staat duidelijk en begrijpelijk belasting problematiek uit te leggen (mondeling en schriftelijk) aan diverse stakeholders c.q. belanghebbenden;
Je bent bekend met de werkwijze van een gemeentelijke organisatie en voelt je hierin als een “vis in het water”;
Je hebt een duidelijke visie op de rol van een adviseur en weet hiermee om te gaan;
Je hebt ervaring met complexe gemeentelijke fiscale problematiek;
Je hebt beschikt over een enorme dosis aan humor.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
3.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 28 maart 2022 tussen 13.30 uur en 16.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 24 maart 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.