Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
36Publicatiedatum:
18 mrt 2025Organisatie
Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Als Assetmanager Groen, Sport en Spelen (GSS) bieden we je een werkplek waar de lijntjes naar je collega’s en het bestuur kort zijn. Je gaat in de volle breedte aan de slag binnen het werkveld groen, sport en spelen. Jij bent iemand met kennis van het areaal. Iemand die het totaalplaatje en de mogelijke risico’s snel overziet en weloverwogen keuzes durft te maken. Waar nodig draai je mee in de uitvoering.
Jij zorgt dat alles soepel verloopt en hebt een belangrijke rol in het dagelijks inhoudelijk aansturen, coachen en meenemen van je collega’s (werkvoorbereiders, directievoerders en toezichthouders) in het planmatig werk. Je collega’s zijn veelal echte doeners, die veel werk verzetten. Als Assetmanager GSS zorg jij voor een pas op de plaats en checkt of we op de juiste manier aan de slag gaan. Is aan alle randvoorwaarden wel voldaan of wordt er nog iets vergeten?
Geen dag is hetzelfde en dit maakt je werk uitdagend. Bovenal kom je te werken binnen een warm en hecht team, waarin je samen resultaten behaalt en ook met elkaar kunt lachen. Door de schaalgrootte van onze organisatie word jij gezien en kun jij écht een verschil maken voor onze inwoners binnen Gooise Meren
Je beheert de budgetten en uitgaven. Ook stel je stukken op voor de P&C cyclus: de Perspectiefnota, Begroting, Jaarrekening en Voortgangsverslagen. Dit doe je in nauwe samenwerking met de betreffende beleidsadviseur.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van een nieuw meerjarig beheerplan.
Je houdt toezicht op de gewenste prestaties door het plannen, doen uitvoeren, monitoren en bijsturen van projecten, werkzaamheden en activiteiten.
Een greep uit jouw overige taken:
Je draagt bij aan een integraal beleid voor de openbare ruimte en gebouwen, samen met de beleidsadviseurs. Belangrijke thema’s zijn onder andere biodiversiteit en klimaatadaptatie.
Je stelt beheerplannen op en past deze tussentijds aan in jaarplannen en rapporteert daarover.
Je bewaakt op hoofdlijnen dat het noodzakelijk niet-geplande onderhoud (meldingen, klachten, etc.) tijdig en juist wordt uitgevoerd.
Je monitort de gewenste kwaliteit (beeldkwaliteit, veiligheid, technische kwaliteit, beschikbaarheid, functionaliteit, etc.) van de kapitaalgoederen.
Bestuurlijk advies door middel van bijvoorbeeld Raadsmededelingen.
Minimumeisen / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Een aantoonbare afgeronde HBO- bachelor opleiding in de richting van Groen;
'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als assetmanager groen binnen een gemeentelijke organisatie;
In het bezit van een VCA-vol-certificaat of bereid deze binnen 3 maanden na aanvang van de werkzaamheden op eigen kosten te behalen.
Gunningscriteria (weging totaal 100 punten
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Assetmanager Groen bij een gemeente (20 punten).
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het werken in een multidisciplinair team voor beheer openbare ruimte (20 punten).
Aantoonbare werkervaring met (groen)beheerplannen en risicoregisters (benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);
Aantoonbare werkervaring met het realiseren van groenprojecten in stedelijk gebied in de afgelopen 5 jaar (benoem dit door middel van twee voorbeeldprojecten waarin je aangeeft wat jouw rol is geweest) (25 punten)
Aantoonbaar in het bezit van cerficaat European Tree Technician (ETT) ( 20 punten).
Competenties
Je bent een besluitvaardig persoon die mogelijke risico’s snel overziet en weloverwogen keuzes maakt.
Je hebt een uitstekend gevoel voor timemanagement.
Je bent analytisch en werkt zelfstandig.
Je communiceert helder en bent goed in het opbouwen van relaties.
Je denkt integraal en bewaart het overzicht.
Je hebt gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 4 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 3 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Opdrachtnemer moet na gunning een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. Voor start van de opdracht voldoet een bewijs van aanvraag van de VOG. De kosten voor de aanvraag van een VOG zijn voor Opdrachtnemer.
De integriteitsverklaring dient binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd. Indien dit document niet tijdig wordt aangeleverd heeft dit consequenties voor de beoogde startdatum.
Opdrachtnemer zal maandelijks achteraf opgaaf doen van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Gooise Meren komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.
Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast tot en met 31.12.2025. Daarna kan er maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassingen aan de Opdrachtgever plaatsvinden van maximaal 2,5%.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2023/1062M.ind
- U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (Conform Waadi).
'Bring your own device' is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffend thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Gooise Meren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Gooise Meren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).