Begindatum:
12 mei 2025Einddatum:
12 sept 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
2 mei 2025Wat ga je doen?
De financieel adviseur voor het team Fysieke leefomgeving vervangt een college die de organisatie gaat verlaten. Ter overbrugging van de periode totdat een vaste nieuwe college is gevonden zoeken we een tijdelijke oplossing.
Wij zoeken financieel adviseurs met ruime kennis en ervaring binnen gemeenten. In jouw rol als financieel adviseur ben je voor jouw team de financiële sparringpartner bij het opstellen van voorstellen, beleidsplannen en andere adviezen. Een belangrijk deel van je taak zal bestaan uit je bijdrage aan het opstellen van de producten van de planning- & controlcyclus. Meer specifiek betreft dit de tussenrapportage over 2025 en de programmabegroting voor 2026. Je werkt in het team samen met de andere adviseurs en met de collega’s van de financiële administratie.
Wat verwachten we van jou?
Minimaal twee jaar ervaring binnen een gemeente op het gebied van financiële advisering, bij voorkeur in het domein waar je op reageert, en met het opstellen van een gemeentelijke begroting. Dit moet aantoonbaar zijn via het CV met referenties.
Je moet in staat zijn de rol als financieel adviseur zelfstandig uit te kunnen voeren (dit vraagt om senioriteit/ervaring en zelfstandig kunnen werken).
De genoemde beschikbaarheid.
Wij vinden het belangrijk dat je past in het team. Dit toetsen we in een persoonlijk gesprek.
Deze inhuuropdracht verloopt via Flex West-Brabant. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Eisen
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
Om bij gemeente Steenbergen te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 13 en 41 (via uw leverancier). Eventueel aanpassen per opdracht. Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren. Indien drie weken na start dossiervorming nog geen Verklaring omtrent gedrag is aangeleverd volgt een automatische urenrestrictie. Uren kunnen dan niet meer geschreven en uitbetaald worden.
De wet DBA reguleert de inzet van zzp-ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp-er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in een financiële richting. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft aantoonbare kennis van de wet- en regelgeving voor gemeenten, zoals het Besluit begroting en verantwoording provincies en gemeenten en de notities van de Commissie BBV. Dit moet blijken uit het cv.
Wensen
Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring als financieel adviseur in een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
De kandidaat beschikt minimaal over twee referenties en deze kunnen op aanvraag aangeleverd worden.
Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
Uw kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.
Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Proactief
Resultaatgericht
Communicatief vaardig
Zelfstandig
Analytisch
Netwerker
Politieke en bestuurlijke sensitiviteit