Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
24 tot 32Publicatiedatum:
29 mei 2025Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen, je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Opdracht
Binnen de opdracht vallen twee projecten:
Je vervult de rol van projectarchitect bij de implementatie van Identity and Access Management (IAM) bij de gemeente Zwolle. Hierbij ben je verantwoordelijk voor het opstellen en borgen van de project start architectuur (PSA). Daarbij ben je tijdens de implementatie voor de diverse stakeholders aanspreekpunt voor architectuur gerelateerde onderwerpen en werk je deze uit. Je werkt nauw samen met de projectleider, vertegenwoordigers van de diverse IV-disciplines als informatiebeveiliging, privacy, functioneel beheer en andere architecten.
De gemeente Zwolle heeft als uitgangspunt dat we ‘werken onder architectuur’. Daarbij wordt onder meer gebruik gemaakt van het architectuurtool BlueDolphin van leverancier ValueBlue voor het vastleggen, beheren, onderhouden en toepassen van en communiceren over architectuur.
Voor de informatievoorziening (IV) binnen Zwolle is het van essentieel belang dat de kwaliteit van de architectuur repository van hoog niveau is en blijft. Denk daarbij aan aspecten als volledigheid, vindbaarheid, duidelijkheid, eenduidigheid en juistheid. Om deze kwaliteitsnorm te behalen ga je de inhoud van BlueDolphin verrijken en de datakwaliteit verbeteren. Dit ga je doen samen met collega’s van IV zoals architecten, functioneel beheerders en adviseurs en waar nodig met vertegenwoordigers van de vakafdelingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding 'Archimate';
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met BlueDolphin, benoem waar dit is opgedaan;
4. Aantoonbare werkervaring als architect met de implementatie van Identity and Access management toepassingen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met BlueDolphin, benoem waar dit is opgedaan (10 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als architect bij de implementatie van Identity and Access management toepassingen (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met minimaal 2 voorbeeld implementaties) (30 punten);
7. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Architect informatievoorziening binnen een gemeentelijke instelling (25 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde cursus of opleiding 'TOGAF' (20 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met de informatiekundige visie Common Ground (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
Je bent een ervaren IT-architect die tactisch en toekomstgericht denkt. Creatieve oplossingen ontwikkelen voor complexe architectuur-uitdagingen is helemaal jouw ding. Je bent gericht op details en hebt een scherp oog voor architectuur. Met jouw analytische blik begrijp je complexe systemen en kun je ze opsplitsen in beheersbare delen. Je inzichten kun je helder communiceren naar zowel technische teams als niet-technische stakeholders.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, maandag t/m vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn in overleg te plannen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 10 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 2 juni 2025 09:00 uur de vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 3 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 6 juni 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.