Regisseur Inkomen

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 3 dagen
36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

23 mei 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en gemeente Zoetermeer mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Zoetermeer. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.” 

Conform de aangepaste afspraken rondom payrolling voor gemeenten, is het niet mogelijk om te reageren via een payroll constructie.

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Afdeling
Het Sociaal domein biedt o.a. dienstverlening op het gebied van inkomensondersteuning, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer.

Als uitvoeringsorganisatie van het sociaal domein bevorderen we bestaanszekerheid, kansengelijkheid en het welzijn van de inwoners van Zoetermeer.

Dit doen we door:

  • In samenhang en samenwerking te werken aan passende en tijdige ondersteuning;
  • Publieke middelen rechtmatig, efficiënt en effectief in te zetten;
  • Aandacht te hebben voor wat nodig is;
  • we werken vanuit de bedoeling;
  • we bieden daar waar nodig maatwerk * Te doen wat we beloven;
  • Het werkgeluk van onze mensen te stimuleren en te faciliteren.

Opdracht
De afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een ervaren en gecertificeerde regisseur inkomen voor het beheer van een caseload rechtmatigheid en/of intakes levensonderhoud.

Daarnaast verwachten wij van deze ervaren medewerker dat deze bijspringt in ad-hoc situaties, eventueel participeert in projecten gericht op inkomen.

Binnen deze functie zijn zelfstandig werken en flexibiliteit belangrijk.

We verwachten van onze medewerkers dat zij minimaal 2 vaste dagen per week op kantoor werkzaam zijn. Indien de werkzaamheden daarom vragen, wordt een grotere aanwezigheid op kantoor verwacht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het bijwonen van overleggen of vergaderingen.

Algemeen voor de opdracht geldt:

  • Het behalen van beoogde resultaten;
  • Behandeling van complexe(re), niet standaard, klantsituaties;
  • Tijdig (binnen de afhandelingstermijnen) en nauwkeurig rapporteren).

Vereisten / knock-out criteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
3. Uurtarief maximaal € 65,- exclusief BTW / inclusief reiskosten en fee Flextender;
4. Beschikbaar voor 32- 36 uur per week, verspreid over 4 tot 5 dagen per week tijdens reguliere kantooruren;
5. Minimaal 3 jaar werkervaring als regisseur inkomen binnen een gemeentelijke instelling;
6. Beschikbaar om minimaal 2 dagen op locatie te werken.

Gunningscriteria
8. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding (20 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkomensregisseur rechtmatigheid binnen een gemeentelijke instelling (35 punten);
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4GWS, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
11. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het afhandelen aanvragen/ intakes levensonderhoud (15 punten);
12. In bezit van een afgeronde opleiding/ certificering Consulent Werk en Inkomen (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-
Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden;
-
Proactief;
-
Coachende vaardigheden;
-
Zelfsturend vermogen;
-
Samenwerken;
-
Flexibiliteit.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemd profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV's die aan de opdrachtgever worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de tien geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten (minimaal 2) worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Schaal
Schaal 09 (nieuwe structuur)

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
3.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: ma t/m vrij

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 11 juni 2025 tussen 13:00 uur en 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 5 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 27 mei 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 28 mei 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot dinsdag 3 juni 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur