Dedicated P&O-adviseur Lokale teams (JGH)

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit over 6 dagen
105 32 Zuid-Holland

Begindatum:

25 aug 2025

Einddatum:

25 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

30 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Om de transformatie naar lokale teams succesvol te realiseren, bouwen we aan een toekomstbestendige personele infrastructuur binnen het gehele sociaal domein. Voor deze opgave zoeken wij, op interim basis, een stevige en betrokken P&O-adviseur Lokale Teams (Jeugd, Gezin, Hulpverlening JGH) met een strategische blik en een hands-on mentaliteit. Deze adviseur speelt een cruciale rol in het vormgeven en begeleiden van de personele kant van de verandering.

Opdracht

De dedicated P&O-adviseur is specifiek verantwoordelijk voor de advisering en benodigde coordinatie van P&O-gerelateerde acties die cruciaal zijn voor de personele opbouw van de lokale teams, waaronder:

  • Coordineren van Werving- (o.a. recruitmentcampagnes) en Selectie-processen en actief bijdragen aan de werving van de juiste medewerkers voor de Lokale teams;
  • De doorvertaling van opleidingsbehoeften naar leerlijnen en opleidingsprogrammas;
  • Advisering in mobiliteitsvraagstukken en talentmanagement;
  • Voeren van de arbeidsvoorwaardengesprekken met nieuw geworven medewerkers, in samenwerking met de betrokken leidinggevenden, en de afhandeling hiervan.
  • Onboarding van nieuwe medewerkers en inwerkprogrammas opzetten;
  • Signaleren van knelpunten en proactief adviseren over duurzame HR oplossingen.
  • Bijdragen aan een verdere doorontwikkeling van de Lokale teams binnen de context van JGH totaal, in samenwerking met de vaste P&O-adviseurs Sociaal Domein en leidinggevenden.

De adviseur fungeert als kritische sparringpartner, stelt scherpe vragen en draagt actief bij aan het bedenken van (duurzame) oplossingen voor personele en organisatievraagstukken (hands-on) ten aanzien van de Lokale teams JGH

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.);
  • Een afgeronde WO-master opleiding op het gebied van (strategisch) HRM, Organisatiewetenschappen of vergelijkbaar;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als HR-adviseur binnen een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk per 25 augustus 2025 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week voor de gehele duur van de opdracht, inclusief verlengingsopties.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als HR-adviseur;
  • Aantoonbare werkervaring met het adviseren van directe en management inzake HR-beleid, reorganisaties, werving en selecties, implementeren van organisatiedoelstellingen, beloningsystemen en aanpak ziekteverzuim.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het vormgeven van leerlijnen en ontwikkelpaden binnen een overheidsorganisatie;
  • Minimaal 2 afgeronde cursussen in de afgelopen 5 jaar op het gebied van HRM;

Competenties

  • Strategisch denkvermogen: Kan overkoepelend denken over organisatievraagstukken en vertaalt dit naar concrete HR-interventies.
  • Resultaatgerichtheid: Stuurt op resultaat, voortgang, borging en zichtbaar effect van HR-acties binnen de veranderopgave.
  • Proactief: Neemt initiatief, pakt werk zelfstandig op en brengt structuur in onduidelijke situaties.
  • Samenwerkingsgericht: Werkt vanuit verbinding met de vaste P&O-adviseurs en HR-servicedesk en stakeholders zonder afhankelijk te zijn van hierarchische sturing.
  • Organisatiesensitiviteit: Heeft inzicht in bestuurlijke, politieke en ambtelijke verhoudingen en handelt daarnaar.
  • Communicatief vaardig: Weet scherp en helder te adviseren op verschillende niveaus, van werkvloer tot management.
  • Pragmatisch & flexibel: Heeft een hands-on mentaliteit en is gericht op werkbare, haalbare oplossingen binnen kaders.

Organisatie en team

Organisatie

Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen. Samen, open, flexibel en lerend creeren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeen en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag en morgen. Dat is de misse waar wij voor gaan!

Afdeling

De gemeente Zoetermeer staat voor een grote omslag binnen het jeugddomein. Het college heeft aan de raad voorgesteld om vanaf 2026 te gaan werken met lokale teams die dichtbij ondersteuning en hulp bieden aan jeugdigen en gezinnen, waar nodig specialistische hulp inzetten en regievoeren op deze hulptrajecten. Voor Zoetermeer betekent dit dat er de komende jaren een omslag gemaakt moet worden. De huidige inrichting van de toegang sluit niet meer goed aan bij de gewenste en noodzakelijke verandering.In de kern willen we:

  • Ondersteuning in buurten en wijken;
  • Versterken van het gewone leven van gezinnen;
  • Voorkomen van vroegtijdig labelen en medicaliseren;
  • Versterken coordinatie van toegang, regie voeren op hulp en sturen op effectiviteit van hulp;
  • Passende specialistische (jeugd)hulp voor gezinnen indien noodzakelijk.

Voor Zoetermeer betekent dit de komende jaren een omvangrijke omslag van de huidige inrichting en organisatie. In eerste instantie ligt de focus in de lokale teams op effectieve jeugd- en opvoedhulp aan gezinnen. We leggen een stevige basis zodat we in de toekomst een verbreding kunnen maken naar ondersteuning aan gezinnen en huishoudens in meerdere leefgebieden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 11 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 10a (nieuwe structuur).

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur