Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Strategische communicatieadviseur

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 5 dagen
100 32 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een stevige en veelzijdige strategische communicatieadviseur. Je weet haarscherp wat de rol van communicatie is in de opgaven van onze organisatie. Je werkt daarin nauw samen met projectleiders, programmamanagers, bestuurders en strategische bestuursadviseurs. Je voelt je thuis in een bestuurlijk-politieke omgeving en blinkt uit in het doorgronden van complexe dossiers. Je houdt zowel van strategie als uitvoering en adviseert over het contact, de communicatie en de participatie met de inwoners en ondernemers van Zeist. Als communicatieadviseur bij de gemeente Zeist zet je je in voor het goede leven in Zeist. Vanuit je expertise en inzicht in het krachtenveld denk en help je mee bij een effectieve inzet van communicatie. Je bent in staat om de grote lijnen te bewaken en vraagstukken van verschillende kanten te bekijken. Je stelt de vraag achter de vraag en weet daarmee tot de kern te komen. Je brengt in afstemming met je interne gesprekspartners lijn aan in de communicatieactiviteiten en ontwikkelt en implementeert een bijpassende communicatiestrategie.

Binnen het team Communicatie, dat bestaat uit 11 communicatieadviseurs (waarvan 1 persvoorlichter), en 3 online media adviseurs, bespreken we gezamenlijk onze capaciteit, verdeling en inzet op de verschillende opgaves en projecten. Dat betekent dat van iedereen flexibiliteit wordt gevraagd in het oppakken van verschillende taken en dat je soepel moet kunnen schakelen tussen de verschillende werkvelden. De verdeling in projecten voor deze tijdelijke functie moet nog vorm krijgen maar zal waarschijnlijk verschillende opgaven binnen sport, ondernemers, cultuur en evenementen (zoals de jaarwisseling) bevatten. Ook ga je aan de slag met risicocommunicatie en preventie zoals bijvoorbeeld communicatie over voorkomen van natuurbranden en voorlichting over noodpakketten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding communicatie op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatieadviseur;
  • Aantoonbare werkervaring op strategisch communicatieadvies (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Uurtarief maximaal 100,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van communicatie (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als (strategisch) communicatieadviseur binnen een gemeente (35 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het maken van een communicatiestrategie voor diverse projecten (25 punten);
  • Uitstekende advies en schrijfvaardigheden, aan te tonen door middel van een motivatie bij de reactie op deze vacature (de motivatiebrief moet als een document met het cv worden aangeboden) (25 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 september 2025 (5 punten);

Competenties

  • Samenwerkingsgerichtheid
  • Vernieuwend denken en handelen
  • Resultaatgerichtheid
  • Kan zelfstandig opereren
  • Oordeelsvorming
  • Pro-actief
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands
  • Overtuigen
  • Kan goed schakelen
  • Kan omgaan met pieken en dalen in werkdruk
  • Omgevingsbewustzijn

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Binnen het team Communicatie, dat bestaat uit 11 communicatieadviseurs (waarvan 1 persvoorlichter), en 3 online media adviseurs, bespreken we gezamenlijk onze capaciteit, verdeling en inzet op de verschillende opgaves en projecten. Dat betekent dat van iedereen flexibiliteit wordt gevraagd in het oppakken van verschillende taken en dat je soepel moet kunnen schakelen tussen de verschillende werkvelden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 28 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 27 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 21 augustus 2025 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 22 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 25 augustus 2025 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur