Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Stedenbouwkundige / Adviseur Stedenbouw

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 12 dagen
Geen maximum 32-36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

18 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wij zijn op zoek naar een ervaren adviseur stedenbouw of stedenbouwkundige (indien mogelijk met affiniteit met landschap) die adviseert bij diverse ruimtelijke ontwikkelingen varierend in aard en schaal. Het zwaartepunt ligt op een aantal grotere gebiedsontwikkelingen. Je gaat hiermee aan de slag samen met vier andere adviseurs stedenbouw / stedenbouwkundigen.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden:

  • Je adviseert stedenbouwkundig in de diverse ruimtelijke ontwikkelingen in Zeist van uiteenlopende maat, schaal en complexiteit. Van grote gebiedsopgaven tot middelgrote projecten, vooroverleg en vergunningen, onder andere in het centrum van Zeist;
  • Bij de grotere projecten werk je samen in integrale projectteams en heb je een rol in de afstemming met externe bureaus die aan de projecten werken;
  • Bij alle ontwikkelingen is de wijze waarop deze kunnen bijdragen aan het Goede Leven in Zeist en de kwaliteit van de leefomgeving een belangrijke opgave. Denk hierbij aan de Propositie van Zeist en de Omgevingsvisie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als stedenbouwkundig adviseur.

Wensen en competenties

Wensen

  • Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau in de richting van Stedenbouwkunde
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur stedenbouw met de kennis van landschappen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als adviseur stedenbouw binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholders / externe partijen

Competenties

  • Je bent stevig in jouw vak, communicatief sterk, toegankelijk, omgevings- en politiek sensitief en inspirerend op de inhoud;
  • Je weet opgaven en belangen te analyseren en af te wegen in heldere adviezen;
  • Je hebt inzicht, ervaring en handigheid in het werken met maatschappelijke en politieke verhoudingen;
  • Je bent goed in staat om conceptueel en schetsmatig ruimtelijke uitgangspunten en ideeen te visualiseren en weet dit op inspirerende wijze over te brengen en verder te brengen; dit wordt onderbouwd door voorbeelden van eigen hand;
  • Je kan strategisch denken en hebt een eigen (lange termijn) visie op stedenbouwkundige ontwikkelingen en schakelt tussen schaalniveaus en verbindt daarbij de belangen van organisaties, inwoners en de gemeente;
  • Je bent een teamspeler en een verbinder tussen de verschillende vakgebieden in de gemeente;
  • Je kunt goed overweg met (nieuwe) werkprocessen in de fysieke leefomgeving.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden vertrouwen, kracht en nabijheid. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zon 5400 collegas werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer! In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes en zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.

Afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling en Cluster Beleid & Advies
De afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling bestaat uit ca. 45 medewerkers. We maken beleid, adviseren over en werken aan het mogelijk maken van ruimtelijke initiatieven die bijdragen aan Het Goede Leven in Zeist. Dat doen we zoveel mogelijk aan de voorkant. Vervolgens verlenen we omgevingsvergunningen, zorgen we voor toezicht en handhaving en geven we juridisch advies op het vlak van omgevings- en handhavingsrecht. We werken aan de implementatie van de Omgevingswet met het opstellen van de Omgevingsvisie Zeist 2050 en het integrale Omgevingsplan. De afdeling bestaat uit team Beleid & Advies, team Vergunningen en team Juridisch Advies, Toezicht en Handhaving. Deze opdracht ligt in team Beleid & Advies. Dit team heeft ca. 15-20 medewerkers rond ruimtelijke ontwikkeling, milieu, stedenbouw, landschap en erfgoed. Het team werkt nauw samen met diverse adviseurs in de organisatie, o.a. ecologie, wonen, mobiliteit, duurzaamheid en economie.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 8 september 2025 of dinsdag 9 september 2025, beide dagen tussen 14.30 en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 3 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij Flextender.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 28 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 29 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot maandag 1 september 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur