Projectleider openbare ruimte

Het Rond 1, 3701 HS Zeist, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 36 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Projectleider Openbare Ruimte ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de openbare ruimte binnen de gemeente Zeist. Je zorgt voor een toekomstgerichte inrichting voor onze inwoners, bezoekers en bedrijven.

In de voorbereidingsfase bereid je samen met je projectteam het project voor. Je bent verantwoordelijk voor het proces van schets tot definitief ontwerp tot aan de aanbesteding en inkoop van diensten, waarbij je nauw samenwerkt met collega’s zoals de contractmanager, de inkoopadviseur en de inhoudelijk vakspecialisten op het gebied van water, riool, mobilieit, groen, biodiversiteit en bomen. . Je weet hoe je inwoners middels participatie bij het project kan betrekken. .Je bent in staat om actief te schakelen met de ambtelijk en bestuurlijke opdrachtgever om koers te bepalen en je weet wanneer op te schalen of een besluit op te halen. Jij bent de schakel tussen de aannemer en de opdrachtgever. Je stuurt een multidisciplinair projectteam aan en je hebt daarbij oog voor diverse beheer variabelen (GROTICK). Je verliest inwoners, belangengroepen en collega's tijdens de uitvoering van het project niet uit het oog. Je voelt je comfortabel in een dynamische omgeving. Vanzelfsprekend ligt de verantwoordelijkheid van de financiele bewaking bij jou als contractmanager en rapporteer jij over de voortgang aan de opdrachtgever. Je doet dat in een gemeente die samenwerking met belanghebbenden hoog in het vaandel heeft staan. En ook met slagkracht wil werken aan resultaat. Dat is een uitdagende combinatie. 

Je hebt een gerichte HBO-opleiding, bijvoorbeeld in de richting van Civiele techniek. Verder heb je relevante werkervaring op het gebied van civiel projectmanagement . Je kunt goed zelfstandig werken en durft koers te kiezen en lastige knopen door te hakken. Je houdt rekening met de aanwezige (politieke) gevoeligheden binnen en buiten de organistie. je bent communicatief sterk in woord en schrift en begrijpt de werking van socail media. Je bent in staat om collegevoorstellen op te kunnen stellen waarbij je snapt welke bestuurlijke dilemmas relevant zijn. Je kijkt breder dan alleen civiele projecten en hebt aantoonbare affiniteit / ervaring met vernieuwede vormen van aanbesteden en contracteren van aannemers. 

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar voor minimaal 36 uur per week;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider civiel binnen een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met sturen op omgevingsmanagement, en de infomatievoorziening richting partners, inwoners en bestuurders;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider civiel binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met multidisciplinaire projecten (water, riolering, groen, bomen, infrastructuur) binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met vernieuwde vormen van aanbesteden.

Competenties

  • Sociaal; Je bent in staat om medewerkers te coachen en te reflecteren op hun gedrag;
  • communicatief sterk in woord en schrift
  • met bestuurlijke en politieke antenne binnen en buiten de organisatie.

Organisatie en team

De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Team
Je werkt binnen het team beheer openbare ruimte (40fte) samen met collega's aan de realisatie van onder- en herinrichtingsprojecten in de gemeente Zeist.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 31 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 30 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja maar minimaal 3 dagen op kantoor.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Overige informatie

  • De gemeente stelt een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verplicht. De VOG moet binnen 4 weken na de start worden aangeleverd bij de externe partij.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur